PDA

View Full Version : Hallo manner

Pixi Inzaghi
07-01-2003, 08:31 PM
Ja ja jeg ved godt jeg skriver meget, meeen..

Hvordan kan det være at næsten alle vores piger herhjemme konsekvent ror rundt med pagajer der er ca 5 cm for lange til dem?? Det kan godt være at jeg tager fejl, men jeg kan ikke få det til at passe, at mange piger ror rundt med en pagaj med samme længde som en herrepagaj.. Mange piger har efter min mening problemer med at eksplodere i en pludselig spurt.. Jeg tror absolut ikke at det er fordi at vores piger herhjemme er slappe, tværtimod..Jeg tror bare det skyldes ovenstående postulat..
Er der nogen der er helt uenige eller hva??

Jeg skriver udelukkende dette fordi jeg håber det vil gavne pigerne..Personligt vil jeg "tvinge" silkeborgs piger til at spille med pagajer der er max 198 cm..
Jeppe og jeg spiller med pagajer der er 197 cm.. Lidt for kort, helt sikkert men jeg mener ikke det er så ekstremt som i pigernes tilfælde!!!! :guns:

AsgerS
08-01-2003, 09:01 PM
Jeg håber der lægges mærke til Pixi's indlæg!! Ikke bare i forhold til pigerne, men også mht. de nye spillere, der ikke har en kajakbaggrund. De kan alle have meget ud af en kortere pagaj!
De plastpagajer vi bruger til vore begyndere er simpelthen for lange!
En kortere pagaj betyder rigtig meget i pressede situationer, men noget så simpelt som at ro ligeud bliver pludselig meget nemmere hvis pagajen ikke hænger efter, og det bliver meget nemmere at få pagajen op at stå i vandet under de forskellige manøvrer!

Selv vil jeg dog sige, at de 198 jeg valgte sidst, var lidt for lidt til en forsvarsnisse. Og 197 cm er helt klart ikke meget værd i målet for dem der ikke har lange arme.

feldtmose
17-01-2003, 10:59 PM
Hej :thumbup:

Min pagaj har jeg lige forkortet mener den er 194 men kan ikke lige huske det præcist, jeg havde en del problemer med skulderen og håber at det hjælper med en kortere pagaj. Det kommer vel også stadigvæk an på højde og styrke eller hva??

:barbell:

See You

Winnie