PDA

View Full Version : Jeugdklasse

Roos
04-01-2003, 05:09 PM
Goed om te horen dat er zoveel jeugdteams zijn. Als er 4 of meer jeugdteams zijn komt er een jeugdklasse, geen twijfel over mogelijk.

Joris
04-01-2003, 08:14 PM
allemaal goed natuurlijk als er een jeugd klasse komt, maar wat als een team veel jeugd heeft en ook goed met de tweede klasse mee kan?
Is wat dit betreft het nivo eigenlijk niet belangrijker dan het wel of geen jeugd zijn?

Het is natuurlijk niet de bedoeling om een jeugdklasse en een 2e klasse met een haast vergelijkbaar nivo te hebben. Zorg dat een jeugd team dat wat spelnivo 'te goed' is met de 2e klasse mee speelt. En dan eigenlijk ook anders om...

Bovendien is een beperkt aantal teams voor de jeugd niet bezwaarlijk. Zorgen dat de jeugd kan spelen is alleen maar goed. De 2e klasse is wel gebaat bij enige omvang, toch?

maar als en (genoeg) teams zijn: Let them play :bfire:

grt.
Joris
:frosty:

ErikV
05-01-2003, 08:51 AM
Joris,
Daar heb ik ook over nagedacht. Volgens mij staat in toernooi regelement 4 teams. Ik kan me inderdaad voorstellen, dat de tweede klasse er onder leidt.

optie 1:
Misschien moet er een regel gemaakt worden, wanneer in staat.
Dat de jeugdklasse alleen doorgaat indien er minimaal 8 teams in de tweede klasse spelen. Wanneer er dan minder dan 8 teams in de 2de klasse zijn, worden de jeugdteams er automatisch bijgevoegd.

optie2:
Laat de jeugd en de 2de klasse samen het toernooi spelen. Maar houdt speciaal voor de jeugdteams(U18
)een klassement bij.Net zoals nu met de topscoorders gedaan wordt.

:viking: I agree let them play!

Dat er pure U18 teams worden gevormd lijkt mij een goede zaak.
zo kan er tussen jeugd een gezonde competitie onstaan waarmee zij elkaar omhoog werken.Dit kan wel moeilijk zijn voor kleine clubs. Die hun jeugd dan altijd in de tweede klasse moeten laten spelen.

Doei,
Erik
kv :viking:

Roos
05-01-2003, 09:13 AM
Ik maak me voor dit jaar eigenlijk geen zorgen over het aantal teams in de 2e klasse. Ik maak me meer zorgen over het aantal teams in de hoofd en 1e klasse. Mocht, na inschrijfing, de 2e klasse leiden onder de jeugdklasse kunnen we altijd nog bepalen of de jeugd in de 2e klasse hun Nederlands kampioenschap moet afwerken of niet. Ik denk wel dat er jeugdteams zijn die niet mee zouden doen als zij in de 2e klasse moeten uitkomen. Hier zijn zij absoluut nog niet klaar voor (Odysseus; Ossa).

Even snel inventariseren :
Odysseus; Ossa; Trekvogels; Viking; Helmond; Groningen; Keistad;

Erwin

michielv
06-01-2003, 10:08 AM
Dan heb ik er nog wel een paar voor je:

Natsec (Vlaardingen)
Hydronauten (Leeuwarden)
De Waterwolf (Hoofddorp)
KV Oisterwijk (Oisterwijk, maar dit is misschien geen jeugd, wel beginnend)
AKV De Kromme Aar (Alphen aan den Rijn)
Evt Windhappers B nog, da's ook bijna allemaal jeugd.

Wow, dat zijn dus al minstens 12 teams (als iedereen mee doet
met de LC en KV Oisterwijk geen jeugd is).

Ik denk dat er dit jaar genoeg teams in de 2e klasse zijn en dat het inderdaad een stuk rustiger wordt in de 1e en hoofdklasse.

Afhankelijk van het niveau in de tweede klasse zou evt besloten kunnen worden om de nummers 1 en 2 automatisch naar de 1e klasse te laten gaan en de nummer 3 tegen de één na laatste van de eerste klasse te laten spelen voor promotie-degradatie.

Zoiets is een aantal jaren terug gedaan met de hoofdklasse, toen daar de spoeling erg dun dreigde te worden.

Het is maar een ideetje.

Roos
06-01-2003, 10:24 AM
Ja, zelfs voor de competitie na alle inschrijvingen hebben we de afgelopen jaren zelfs teams moeten vragen om te "promoveren" oftewel of zij een klasse hoger wilde spelen omdat er teams te kort waren in de 1e klasse. We sterven altijd naar een hoofdklasse en een eerste klasse van ieder 8 teams. Dit lukt niet altijd want op die manier promoveren is volledig vrijwillig.

Ziet er inderdaad goed uit voor de jeugdklasse komend jaar.

Erwin

Joris
06-01-2003, 05:24 PM
de jeugd van de helmvaarders is niet zo heel jeugdig, en spelen al minstens een jaartje polo. De grootste groep spelers bij ons kan goed met de 2e klasse mee. De omvang van onze polo groep is niet zo groot dat we een geheel 'echt' jeugd team.
De aanwas van nieuwe spelers gaat maa mondjes maat. Als er morgen 3 nieuwe jonkies komen, dan hebben wij een jeugdteam

Maar bij 'problemen' in de andere (1e) klasse, wil ons eerste team wel promoveren. Dit moeten we wel eerlijk verdienen vind ik dan.

Al met al valt het niet mee om met een groep van ± 16 meer en minder fanatieke spelers een goede team samenstelling te krijgen. heeft daar iemand misschien nog suggesties voor?

grt.
joris

Roos
06-01-2003, 05:40 PM
Ik was het even vergeten maar Nederlands jeugdkampioen is een titel en niet zomaar 1. Als je jeugd heb die aan de regels voldoen zou het zonde zijn als je de titel liet lopen omdat ze ook in de 2e klasse kunnen spelen. Het gaat maar over 2 of 3 weekenden en niet over een heel seizoen. Ze kunnen nog genoeg in de 2e klasse tijdens de rest van het jaar. Het is wel sneu voor de beginnende jonge spelers die nog niet zijn opgewassen tegen de betere maar die verdienen het dan ook niet om Nederlands kampioen te worden. Op dit moment is volgens mij Quo Vadis de laatste jeugdkampioen.

Het blijft lastig toch.

Erwin

Bas (je)
07-01-2003, 06:14 AM
Volgens mij is dat het Keistad - Jeugdteam !!!!!
In het jaar dat voor het laatst een jeugdklasse was!

:p

michielv
07-01-2003, 06:54 AM
Yep, en het jaar ervoor was dat toch Odysseus? Of zat QV daar nog weer tussen?

Roos
07-01-2003, 07:44 AM
Ik zou niet weten waar we dat terug kunnen vinden. Is het dan :

1996 Odysseus
1997 Quo Vadis
1998 Keistad

Ik ben aan het verbouwen dus de doos met oude kanosport is niet te bereiken. Bas kijk of vraag eens na bij Keistad welk jaar dat was.

michielv
07-01-2003, 09:08 AM
Effe zien, ik ben in 1997 weer begonnen met polo en in dat jaar heeft Odysseus volgens mij de jeugdklasse gewonnen.

Volgens mij is in 1999 de laatste jeugd klasse competitie geweest, gewonnen door Keistad.

Dus dat zou dan zijn:

1997 : Odysseus
1998 : Quo Vadis
1999 : Keistad

Roos
07-01-2003, 09:12 AM
Zoiets zei Bas-je ook al dus dat moet hem zijn dan.
:barbell:

Behoudt Keistad de titel?

Bas (je)
07-01-2003, 09:37 AM
:worship: Keistad - Jeugdteam :worship:

eneuhhh natuurlijk behoud Keistad de TITEL! :-)

michielv
07-01-2003, 12:38 PM
Tenzij Keistad in 2003 niet met een jeugdteam mee doet natuurlijk ;)

Humm, tijd voor een veteranenklasse (> 30)?

*grinnik*

ErikV
07-01-2003, 06:59 PM
Keistad, wie zijn dat?
Hebben die niet van Euros verloren tijdens het Pylkwier toernooi.

Doei,

Erik
kv :viking:

BigD
27-01-2003, 03:51 PM
Hallo,

ik wil even terugkomen op de discussie van jeugdteams. Zwetplassers poloot weer en heeft momenteel een jong team. Wij kunnen dus best een aardig jeugdteam op de been brengen, ik denk niet dit jaar , maar wel in 2004. Alleen, dan zullen we wel onze sterkste spelers gaan missen in ons 1e team dat de 2e klasse gaat uitkomen. Het wordt zelfs lastig om dat team rond te krijgen. Wat ik hierboven begrepen heb is dat dat bij andere clubs ook een probleem kan worden.

Is het daarom een idee om een ander toernooi het predicaat `Nederlands Jeugdkampioenschap´mee te geven, bv. een toernooiencyclus als de breedtesporttoernooien. Dat is voor de bestaande teams beter.

Verder was ik wat verbaasd over de promotie degradatie discussie. Als een team 1e of 2e wordt in de 2e klasse, promoveren ze dan niet automatisch? Lijkt me toch wel zo logisch.

groet,
Dennis van den Heuvel

Roos
27-01-2003, 04:13 PM
Wat betreft het promoveren en degraderen. De eerste promoveerd zo wie zo. De tweede moet spelen tegen de 7e uit de eertse klasse om ook te promoveren.

Over het jeugdteam, tja Ernst v/d Oever zal inderdaad weer naar de jeugdklasse gaan dan. ggggg geintje.

Het is inderdaad een meer voorkomend probleem maar het is moeilijk op te lossen, vooral als teams niet genoeg hebben voor een jeugdteam zonder bestaande teams te plunderen. Ik zal hier nog over nadenken maar kom niet veel verder denk ik. Het is een onderdeel van de competitie en hoord eigenlijk ook tijdens de comeptitie gespeeld te worden.

Erwin

BigD
27-01-2003, 05:02 PM
Originally posted by Roos
Over het jeugdteam, tja Ernst v/d Oever zal inderdaad weer naar de jeugdklasse gaan dan. ggggg geintje.Erwin

Dat wordt dan wel een jeugdteam met een taaie doelverdediging!

ff serieus, als er een jeugdcompetitie komt tijdens de reguliere competitie. kan dat denk wat ZP betreft wel een jeugdteam komen, maar dat wordt dan ZP 2. De wat betere jeugd speelt gewoon in het eerste dan en echte beginners / jeugd speelt in het jeugdteam. Jee, zo, speelden we geen polo, zo heb je het over 2 teams..

michielv
28-01-2003, 11:11 AM
Dat soort golfbewegingen zie je vaker, over een tijdje kun je weer niet aan spelers komen, maar dan struikel je weer over de nieuwe poloers en heb je materiaal tekort! :-)

Maar wel goed te horen dat het bij ZP weer loopt.

Nou QV nog ... :wavey: