View Full Version : hoe keeper je het best ?
rainer
02-01-2003, 04:59 PM
Hoe keeper je het best ??
met een karbon peddel of met een plastieken peddel ?
want breekt je karbon peddel niet te rap ??
is het beter om een peddel te hebben van 206cm ??
of als je met een peddel van 200 cm niet tot boven aan de goal geraakt moet je dan op een moesje gaan zitten ??
vriendelijke groeten rainer :confused:
dit is nou niet de meest on-topic post maar ik moest het ff vragen.
Wat is een moesje?? en een plastieken peddel is toch gewoon een plastic peddel?? en ik begin maar niet over de belgische gramatica (spelvout?). hoe is er ooit een belg eerste geworden bij het groot nederlands dictee? waarom worden ze altijd eerste?
maar nu weer on-topic. je kan het best keepen (niet keeper, want dat lijkt mij te veel op omvallen) zoals jij dat fijn vindt. en ik zou zoiezo geen peddel van 206 cm nemen want dan kom je niet meer vooruit. en die karbon peddel, kijken wat je budget is.
rainer
03-01-2003, 01:53 PM
henk : een moesje is het geen waar je gaat opzitten om wat hoger te zitten .
hoe noemen jullie dat misschien ??
rainer
06-01-2003, 03:47 PM
nee henk zitje is het geen dat in je bood zit maar een moesje leg je op je zitje zodat je hoger kan gaan zitten
:reindeer:
kajakkoen
06-01-2003, 05:01 PM
:bfire:
Als je keept en er valt een goal terwijl je kiepert is dat moesje maar een smoesje. :confused:
Bas (je)
07-01-2003, 06:11 AM
schuimrubber zitje!!!!
Kajakske
07-01-2003, 01:18 PM
*Off topic*
De reden dat Belgen winnen bij het groot nederlands dictee is omdat vlaams nu eenmaal meer aanleunt bij het algemeen nederlands dan het dialect dat de meeste hollanders spreken.
*gets ready for flamebait*
*On topic*
Maar Rainer, jongen toch, ge hebt nu een Carbon Kevlar paddel, waarom zoude em niet gebruiken ? :-)
Trouwens, een Carbon Kevlar paddel is sneller heen en weer, daar hij lichter is ...
rainer
07-01-2003, 04:08 PM
ja kajakske ik vaar zeer graag met mij paddel maar ik keeper er niet graag mee , volgens mij is mijn paddel te licht en als ik rap naar een bal wil dan is mijn paddel te licht !!! (denk ik )
ik keeper dan liever met een rvx paddel die niet van carbon is en dan ook ietske zwaarder ik kan daar trouwens meer kracht opzetten en ga vlugger vooruit (dat denk ik dus ook )
maar je hebt er wel veeeeeeel minder balcontrole mee en dat is wel spijtig
:withstp:
groeten rainer
rainer
07-01-2003, 04:11 PM
ik bedoel mijn paddel is veel te licht en als ik naar de bal wil is mijn paddel veel te vlug .
sorry voor het foutje hier boven :cheers:
Djorre
07-01-2003, 04:45 PM
Van wat zou een RVX dan wél gemaakt zijn?
PS. je moet je paddel niet naar de bal slaan, je moet gewoon de schok opvangen.
rainer
08-01-2003, 11:40 AM
ja djor de rvx is een club paddel maar is een zeer goed paddel om mee te keeperen is ook tamelijk licht maar niet gelijk een carbon paddel he !
en kheb ook niet echt een goed gevoel om met mijn carbon paddel te keeperen kheb er gelijk niet veel vertrouwen in .
maja kzal het misschien nog gewoon worden
groetjes rainer .
wat vinden jullie eigenlijk de beste paddel om mee te keeperen ?
Djorre
08-01-2003, 11:45 AM
Rainer, ... een rvx IS van carbon!!!!!!!
rainer
08-01-2003, 11:47 AM
ja ik weet dat rvs van carbon is maar je hebt er ook van plastiek -aluminium denk ik
scroll
08-01-2003, 07:21 PM
Kijkeens opwww.dbxclusive.co.uk voor de rvx/rv's site van db
GReets Pieter
rainer
08-01-2003, 08:25 PM
he scroll bedankt voor die site maar er staan alleen maar foto's op van de rsx in het carbon kevlar .
ik denk echt dat rvx ook van die plastiek peddels geeft hoor of heb ik het mis ??
groeten rainer
Djorre
08-01-2003, 10:10 PM
je hebt het mis rainer!
Kajakske
09-01-2003, 12:22 PM
Rainer, onze club paddels zijn Prijon paddles ... Niets te RVX'en :)
Effe on topic:
Als je keept, en de paddel is bijvoorbeeld aan de rechter kant van de goal en iemand schiet links, dan kan je sneller met een lichte paddel naar de linker kant.
Voor het vooruit komen als je niet keept maakt de zwaarte van de paddel op zich niet veel uit, noteer wel dat je spieren meer energy verbruiken gewoon om een zwaardere paddel te verzetten.
Wat ik gewoon doe is de paddel nemen die het beste in de hand licht. Ik heb persoonlijk een galasport van net geen kilo, en dat is niet echt licht, maar toch vind ik deze beter dan bijvoorbeeld een double dutch.
Les gouts et les couleurs ne se discute pas :)
rainer
09-01-2003, 03:50 PM
ja kayakske das waar dat je rapper kan bewegen met een lichte paddel maar ik denk dat ik met mijn paddel te rap kan bewegen in de goal en met een zwaardere paddel niet maar ik zal blijven oefenen met mijn carbon paddel :viking:
seppe
09-01-2003, 06:22 PM
Super rainer ;-)))
Dan zal ik eens een paar keer shotte!! Wedde dat je niet op tijd bij de bal bent die in de goal vliegt !!!
Sep
rainer
09-01-2003, 07:39 PM
oke seppe je mag altijd proberen maar als je achter 10 keer proberen niet kan binnen schoten moet je het wel opgeven !!!!
:scratch:
seppe
09-01-2003, 07:44 PM
NP
tuurlijk dat!!
Eerlijk is eerlijk
maar dat zal geen probleem zijn!! Voordat je met je paddel beweegt heb ik al 10x gescoord!!
:guns:
rainer
09-01-2003, 07:47 PM
seppe dan ga je wel eens moeten proberen om dat te bewijzen want op de compititie zal je zelf geen kans krijgen om naar de goal te schieten !
:welcome: :D
seppe
09-01-2003, 07:48 PM
Je zit ze toch niet vliege dus of er nu een keeper in staat of niet ....... :ninja:
rainer
09-01-2003, 07:53 PM
wel seppe eigenlijk heb je wel gelijk we hebben geen keeper nodig want als jij schiet zie ik ze wel vliegen maar iedere keer wel vijf of 10 meter naast de goal dus ja .
maar ja de moet niet opgeven he je bent nog jong
:bgrinhat: ;)
Revenge
10-01-2003, 10:17 AM
Ik keeper nu momenteel met een Letmann paddel en ben daar zeer tevreden van.
Bjorn
:bgrinhat:
Kajakske
10-01-2003, 11:38 AM
Heh, wat zijn we weer vriendelijk :-)
Anyways, carbon ... The only way ... :p
Mijnen boot is nog altijd naar de zak ... :(
rainer
10-01-2003, 01:38 PM
ja ik heb nog gehoord dat lettman goede paddels geeft om mee te keeperen en dat ze ook bijna niet breken .
ja kajakske denk je dat je boot gemaakt ga zijn tegen de compititie ?
want het was toch een goed bootje he ?
Kajakske
10-01-2003, 01:41 PM
Nope ... Het wordt Gecko varen :-)
Was goed bootje, maar op 2 seizoenen kapot, dus niet echt stevig :-)
rainer
10-01-2003, 01:46 PM
kajakske ik heb gezien wat er aan je boot is maar is dat zo moeilijk om dat te maken ??
of is het onmogelijk ?
:)
rainer
11-01-2003, 08:58 PM
he kan er iemand van jullie werken met carbon kevlar ??
:p
scroll
12-01-2003, 01:08 PM
Lettmann peddels zijn wel verschrikkelijk duur niet??
Ik vind da toch.
Trouwesn Kajakske en rainer gnder ziet elkaar ver elke week. misschien kunde dan jullie babbels houden ipv dit op het forum te doen.
tom zijn boot bestaat momentele uit 2 delen zeker??
Dus die is weldegelijk kapot.
GReets Pieter
rainer
12-01-2003, 05:05 PM
yo scroll ik denk niet dat lettman zeer duur is ze ??
en kajakske zijn boot is niet in twee er moet gewoon een lapje carbon kevlar over
vriendelijke groeten rainer
Revenge
13-01-2003, 04:19 AM
Hoi,
Lettman paddels zijn voor mij wel duur hoor, ik heb voor de mijne ongeveer 12500fr. betaald. Dit was dan nog tijdens het WK in Essen en we hebben er 2 in één keer besteld. Dus ze zijn veel duurder dan een RVX paddel. Mijn keeperpaddel is 212cm, korter zou ik niet willen gaan.
Bjorn
ErikV
13-01-2003, 07:12 AM
Zie ik dat goed :D ?
Is er in Belgi"e net zo'n vaarder als mij?
Een schrot boot en een dure paddel.
Cool!
:worship: :worship:
Het belandrijkste atribuut tijdens kanopolo is de paddel, daar moet je de ballen mee tegen houden, de bal pakken, mee paddelen, werpen, slaan :ninja: , afzetten aan boten, etc.
Erik
kv :viking:
//Mijn paddle kostte 200euro en de boot kostte 30euro\\
\\Hoezo, Paddelliefhebber? //
Rainer,
Ik speel al vijf jaar met een carbon Double Dutch en ben naar mijn weten ook bijna altijd keeper geweest. Ik heb sinds het WK een nieuwe Streamlyte gekocht (weeral carbon) omdat ik nog eens iets anders wou want mijn DD krijgt stillaan een pensioenleeftijd en ik wil hem die rust gunnen. Daarvoor heb ik twee Schlegel paddels stuk gehad op vijf jaar tijd dus kun je wel stellen dat carbon zeker zo goed is.
De snelheid van bewegen in de goal zal niet veel schelen maar als je veel moet keepen omdat je ploeg altijd in verdediging is verkies ik carbon wegens het gewicht.
Carbon heeft enkel voordelen daarom dat het op een relatief korte periode bij polospelers is doorgebroken ondanks de hoge kostprijs.
Rainer denkt er wel aan dat met al het beste materiaal van de wereld nog steeds het manneke is dat de prestatie moet leveren.
Traine, traine en nog eens traine!!!
Bas
Kajakske
14-01-2003, 09:50 PM
Hmmm, men boot is wel naar de zak hoor Rainer, ... Ik kan het niet fixen allesins.
Nu ja, ...Misschien eens nieutje kopen.
Trouwesn Kajakske en rainer gnder ziet elkaar ver elke week. misschien kunde dan jullie babbels houden ipv dit op het forum te doen.
Euh, voor zo ver ik weet is het de bedoeling om op het forum te babbelen, als dat niet zo is, laat me dat dan even weten, dan delete ik m'n account wel ...
Zie ik dat goed ?
Nee ... Ooit was men boot goed, ... Alleen nu niet meer :-)
rainer
15-01-2003, 11:00 AM
ja bas je hebt wel gelijk dat jij de prestatie zelf moet leveren ,
maar goed materiaal is toch ook nodig ...
kayakske welk nieuw bootje zou je dan willen kopen ??
Kajakske
15-01-2003, 01:16 PM
Donno ... Nu trouwens niet. Eerste op investeringslijst is nen nieuwen PC :-)
Het is trouwens kajakske, met een j ... :p
wa soort boot en paddel is eigenlijk het best om te kopen?
rainer
01-02-2003, 11:29 AM
awel als boot denk ik een revenge nitro
en als paddel denk ik toch die van het merk lettman denk ik he
scroll
01-02-2003, 12:20 PM
Rainer gij zijt van plan om een bank te overvallen zeker.
Als ge nen 'vrij' goedkopen boot wilt die dan nog eens vrij goed is afgewerkt is mijn absolute favorite de megareeks. vo relk wat wils.
De nitro is naar het schijnt ook neig goe mer wel neig duur ook.
Tje an ddpaddels en galasport zijn ook nie slecht. ikhou nie van de symetrische paddels van lettman geef mij maar de assymetrissche van galasport
rainer
01-02-2003, 12:26 PM
ja de prijs van de revenge nitro is natuurlijk enorm duur maar ik denk toch dat het 1 van de beste boten van de wereld is ...
offtopic : ik snap echt geen moer van dat vlaams
:( :( :( :( :( :( :(
kajakkoen
12-02-2003, 06:43 PM
Hoi Rick,
Wel, dat Vlaams is niet zo moeilijk. Bij ons leert men van kindsaf spreken.....?
Een moer, is dat geen vrouwelijk konijn ? :gun:
Koen
jelle
14-02-2003, 04:34 PM
Een moer, is dat geen vrouwelijk konijn ?
Flinke vent ben jij als je bouten met konijnen vastzet.
Terug naar de biologieles zou ik zeggen.
Originally posted by jelle
Terug naar de biologieles zou ik zeggen.
Of terug naar de les Nederlandse taal.
Een moer kan zijn,
1.ring die op een schroef past
2.drassig land
3.grondsop, droesem, bezinksel
4.moeder
5.moederkonijn :thumbup: (Go Koen)
6.bijenkoningin
7.moederplant met afleggers (vb aardbei)
8. geen moer : niets
;)
Dan heb je natuurlijk nog de culinaire bouten, lamsbout, reebout, ... kwestie van onze bourgondische cultuur nog literaire hoogstand te geven.
Gelukkig dat het veel te maken heeft met keeperen. :)
BAS
jelle
14-02-2003, 10:07 PM
Moer: idd moeder... in verschillende context.
Vrouwtjes konijn: bij mijn weten een "voedster" (kan ik ook niet helpen.
ik denk dat het de nieuwe kinetic het is wel jammer dat hij niet zo sterk is. En de beste snelste boot is de dynamic gr JD
Hoi Koen,
Volgens mij is een vrouwtjes konijn een voedster, en een moer een afkorting verbastering van "moeder" en wordt gebruikt voor verschillende vrouwlijke dieren, waaronder haas en konijn. Waar gaat dit forum trouwens over?
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.