View Full Version : Dommer Quiz
Peter(Holte-DK)
27-11-2006, 12:02 PM
Tjek vores dommerquiz... på www.canoepolo.dk (http://www.canoepolo.dk)
Se om du kan svare på de mange spørgsmål... Hvis I finder fejl dvs. spørgsmål som I ikke mener er rigtige må I meget gerne skrive til mig (peter@hackt.dk) eller bare skrive i denne tråd. Husk at angive titlen på spørgsmålet, samt selve spørgsmålet og det forkerte svar... Så har jeg en mulighed for at rette op på det.
Desuden hvis I har nogle spørgsmål generelt som i måske har diskuteret i jeres klub eller blandt forskellige hold, må I meget gerne sende dem til mig og jeg vil svare efter bedste evne, samt evt. tage dem med i quiz'en. Hvis det er noget jeg selv er i tvivl om vil jeg evt. spørge videre til andre ligaspillere eller sende spørgsmålet til Clyde der hver måned bringer spørgsmål på hans hjemmeside, hvilket jeg selv har benyttet mig af tidligere.
Der er lige nu 65 spørgsmål i quiz'en, dog får man kun mulighed for at svare på 6 ad gangen som bliver valgt random i databasen.
(Jeg arbejder i øjeblikket på at lave et statistik modul så man kan se hvor mange der svaret i alt, samt hvor mange der har haft 1 rigtig, 2 rigtige, 3... osv. )
Prøv den :D
Polohilsner
Peter Sørensen
Christen Ravn
28-11-2006, 03:55 PM
Fremragende quiz - det har vi manglet længe her i Danmark!
Jeg håber, der bliver rigtig mange besøgende - man kan jo lære en masse!
Hvis man får lyst til at læse eller genlæse spillereglerne findes de som bekendt på DKF's hjemmeside: www.kano-kajak.dk (http://www.kano-kajak.dk) under fanen 'kajakpolo'.
Peter(Holte-DK)
28-11-2006, 11:34 PM
Tak for de rosende ord Christen og tusind tak for alle spørgsmål du har sendt mig (:eek: - 70 stk.)... Ja det tager jo nok lidt tid at lægge dem alle ind, men jeg har en del af dem med allerede kan jeg se...
Det sværeste og mest tidskrævende er faktisk at lave multible choice og finde på alle de forkerte svarmuligheder, som alligevel skal være rimelig tæt på at være rigtige dvs. sandsynlige...
Quiz'en er allerede blevet taget 147 gange (har dog selv været den igennem en del gange:p )
Quiz'en er egentlig lavet fordi jeg i tiden løb har fået en masse spørgsmål omkring regler fra vores 2. division + andre på email, hvilket jeg har samlet og lagt ind i quiz'en + lavet lidt ekstra selv...
Jeg har en idé om at oversætte en del af dem til engelsk, så den også kan tages af andre nationaliteter - men nu må vi se hvad tiden rækker til...
Hilsen
Peter
JonasJFL
29-11-2006, 02:57 PM
Fin quiz. God idé. :D :thumbup:
Hilsen
Jonas
Jacob
29-11-2006, 04:29 PM
hejsa peter....
jeg giver de to andre helt ret i at det er en fed ide, og alle tides at du gide bruge tid på det....
det er godt lige at få testet hvad man egentligt ved...:D
et ændrings forslag ville være at ændre (sand/falsk) til ja/nej da spørgsmålene som jeg læser dem, lægger op til et ja/nej svar.
og er det nødvendigt med mailen, svarene bliver jo gennemgået på skræmen...
nå men endnu en gang fedt, og super brugbart.....
Anne Cathrine
29-11-2006, 08:12 PM
God ide - og jeg måtte selvfølgelig prøve :thumbup:
Tjek lige spørgsmålet med titlen "frikast" for hvad der er det rigtige svar... :eek:
Spørgsmålet lød: Hvornår er der frikast?? Jeg brugte muligheden "pagajfejl, forkert kajaktackling, obstruktion og holding" og det blev fejl :(
Hjørne, indkast og målkast benævnes ikke "frikast" i DKF's regler, men markeres med det "indirekte" håndtegn (nr 14) :rolleyes:
Ved ulovlig pagaj, obstuktion, holding og kajaktackling, dømmes der direkte frikast!! (jf. DKF's regler "Direkte frikast anvendes ved alle overtrædelser af reglerne hvor der ikke dømmes straffekast, omstart, hjørne eller indkast" dommertegn 15 benyttes - der hvor man peger på mål)
Måtte lige tjekke det med reglerne, for det var jo ikke en god en at bomme på :confused: - så nu må jeg prøve en gang til :D
Peter(Holte-DK)
30-11-2006, 02:32 PM
Hej Anne Cathrine
Du har ret, mit spørgsmål var ikke formuleret rigtigt, hvilket nu skulle være rettet.
Ang. selve spørgsmålet har jeg nok "modificeret" lidt i forhold til de danske regler, hvilket selvfølgelig er en fejl, da jeg skriver på forsiden at der er taget udgangspunkt i de danske.
Grunden til at jeg kalder det frikast og friskud i mine spørgsmål er fordi det hedder "free throw" og "free shot" når det omtales på engelsk i forhold til ICF's regler.
Definitionen på engelsk er følgende:
Free Throw:
Side Line
Corner
Goal Line Throw
Start Infringement
Centre Restart (following a Goal being scored)Free Shot:
Paddle Foul
illegal Kayak Tackle
illegal Hand Tackle
illegal Jostle
illegal Screen/Obstruction
illegal Holding
Goal Penalty ShotDen eneste "mærkelige" fejl er "illegal possession", som kan være et "free throw" hvis den oprindelige fejl var et "free throw" ellers vil det altid blive dømt som "free shot"
EKS: Hvis du bliver dømt for 5 sek. mens du tager et hjørne skal det dømmes som "free throw" dvs. i min oversættelse frikast.
(Sådan har clyde forklaret det i januar 2005, hvilket jeg har troet på lige siden :rolleyes:)
Jeg kigger lige nogle flere af mine spørgsmål igennem, da jeg vist nok har brugt denne definition nogle gange...
Mvh. Peter
Peter! Der er noget rivende galt med din quiz, den kender ikke reglerne for polo!
I hvertfald ikke sådan som jeg kender dem
Peter(Holte-DK)
25-01-2007, 04:39 PM
Du bliver nok nødt at udybe det lidt :rolleyes:
Il talento(tim)
28-01-2007, 04:27 PM
Peter! Der er noget rivende galt med din quiz, den kender ikke reglerne for polo!
I hvertfald ikke sådan som jeg kender dem
Manu, det er fordi du er en dårlig taber. Kasper og undertegnede var langt bedre end dig. ;)
Christen Ravn
29-01-2007, 01:44 PM
1. februar er sidste tilmeldingsfrist for kajakpolo dommerkurserne i hhv Viborg 7. februar og Brøndby 21. februar.
Invitationen findes på
http://www.kano-kajak.dk/dkf/kajakpolo/invitationer/Dommeruddannelse.pdf
RikkeS
29-01-2007, 02:33 PM
Altså Manu , det kan da ikke komme som en overraskelse ! :D
Hæhæ.....
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.