PDA

View Full Version : Wedstrijdlicenties

Martijn
18-12-2002, 05:33 PM
Hallo....

Het is jullie vast bekend hoe de uitgifte van wedstrijdlicenties plaatsvind dit jaar, en dat er bij de competitie goed op gelet wordt dat iedereen in bezit is van een licentie...

Opzich allemaal prima natuurlijk, maar wat te doen met nieuwe / jeugd leden.
Waarschijnlijk... ja waarschijnlijk hebben wij wel genoeg jeugd om met een jeugdteam mee te doen aan de competitie dit jaar.. maar ik weet het niet helemaal zeker, bovendien weet ik niet welke van onze jeugdpoloers van afgelopen jaar, komend jaar ook weer enthousiast zijn..
Nu zou je zeggen... geef ze voor de zekerheid allemaal een licentie... een optie, wat mij betreft niet zo'n goed plan, maar het kan..

Stel nu dat er een nieuwe bijkomt (wat ik wel hoop) als we in maart weer met jeugdtraining beginnen.... geen licentie = geen competitie ??

michielv
19-12-2002, 07:06 AM
Hoi,

Licenties die je later aanvraagt zijn duurder maar het kan wel. Je kunt volgens mij nog een dag vantevoren een licentie bestellen bij de NKB. Moet je wel effe nakijken trouwens ;-)

Maar het is dus geen onoverkomelijk probleem om in maart of april alsnog een serie licenties te bestellen.

Koel, dat wordt dit jaar dus een jeugdklasse in de competitie?

ErikV
21-12-2002, 09:22 PM
Bij de :viking: Viking wordt wekelijks getraind met jeugd in een gymzaal. Ook zitten in ons eerste team jeugdleden. De vraag is wat de maximum leeftijd is. als het t/m 16 jaar is wordt het leuk dit jaar voor ons!
Er zijn er die namelijk wat Pokon hebben gehad!
Maar ik weet niet wat de maximum leeftijd is.

Verder zijn wij druk in overleg over de datum van ons jeugdtoernooi en ons tweede klasse toernooi.

:( Bij de wedstrijdlicenties die we aanmoeten vragen zit ik met een groot probleem. De jeugd bestaat uit 15 personen en ons eerste team 12 personen. dat is 27 x 10euro = 270euro! plus inschrijfgelden! Daarom kijk ik het even aan wie echt interesse heeft.

:confused: Ik vraag me eigenlijk wel af waar dat geld naar toe gaat.

doei!
Erik

Ohja ik wens iedereen een prettige kerstdagen en een sportief en gelukkig nieuwjaar toe! :frosty:

Joris
22-12-2002, 03:48 PM
Wanneer is iemand jeugd? Goed opgemerkt van Eric. Bij de Helmvaarders zijn een aantal jeugdige poloërs en een groep die zo op de grens zitten. 15/16/17
Voor de jeugd is het moeilijk beslissen of en hoeveel wedstrijden ze willen varen. Ik begrijp het probleem van Eric helemaal. Alleen voor de competitie is een licentie van belang. dat is dus 10 euro p.p. voor max. 3 weekenden!
Een competitie met ook jeugd teams is frafile....
Vraag je licenties aan of niet... :bang:

en nog iets: komt er bij voldoende jeugd teams een extra klasse bij de competitie? dus hoofd, eerste, tweede en jeugd?

groet,

Joris
:reindeer:

michielv
24-12-2002, 09:41 AM
Voor alle klasses in de competitie geldt dat bij een minimum van 4 teams er competitie gevaren kan worden in die klasse.

Met jeugd was dat altijd schipperen omdat wat het ene jaar jeugd was dit team vaak het jaar daarop in de 2e klasse uitkwam.

Ik weet het niet zeker maar naar wat ik begrepen heb wil de LC organisatie graag dat er weer een aparte jeugdcompetitie komt dus als er voldoende teams inschrijven voor de jeugd dan gaat dat vast door. Natsec heeft ook een jeugdteam, GKV en Trekvogels ook dus dat moet lukken.

De NKB licenties: dat gaat op de grote hoop van de NKB. Daar zal wel iets van betaald worden, wat weet ik niet maar dat zou je bij de NKB na kunnen vragen. Die kosten staan overigens los van de BKPC/LC.

michielv
24-12-2002, 06:03 PM
Oh ja: jeugd is tot en met het jaar waarin iemand 18 wordt.
Dus als iemand halverwege de competitie jarig is mag die persoon nog wel meespelen met een jeugdteam.

Evt kan dispensatie verleend worden aan een oudere speler indien hij/zij geen ander team heeft om mee te spelen en waarschijnlijk nog wel een paar regeltjes waar ik het fijne niet precies van weet. Kwestie van op tijd aankaarten bij de LC organisatie, dan mag er een hele hoop.

De Natsec jeugd is trouwens rond de 14, dus dat valt mooi in
de leeftijdscategorie van Viking en Helmvaarders zo te zien..

antonio
24-12-2002, 07:32 PM
Ja bij de helmvaarders zijn de meeste rond die leeftijd en twee rond de 17(ik) die gewoon met de rest mee willen varen :-). Maar ik denk dat er wel genoeg jeugdteams te vinden zijn.

Grts, Antonio

Roos
05-01-2003, 09:23 AM
Kijk bij de landelijke competitie naar het verhaaltje over de speciale pas voor beginnende poloers. Is nog niet officieel maar er wordt aan gewerkt.

Gr Erwin