View Full Version : ideeën voor Geldinzamelacties/ sponsoring
ErikV
16-12-2002, 04:11 PM
Hoi,
Ik was vanmiddag aan het brainstormen hoe wij onze polokas kunnen vergroten. Heeft iemand misschien ideeën?
Ikzelf dacht al aan:
- Tappen/glazen wassen tijdens evenementen
Hier haalden wij als team vorig jaar 500euro mee op
- Sponsoren aantrekken
Wij hebben bedrijven weinig te bieden.
- auto's wassen voor geld bij vereniging
- het opzetten van een donateursclub
donateurs krijgen dan om de maand een infobulletin over het kanopolo bij de vereniging.
Weet iemand misschien betere ideeën heeft iemand misschien ervaring met geldinzamelacties bij de vereniging?
ilona
16-12-2002, 09:15 PM
Zelf was ik van plan een koek en zopie kraampje te runnen aan de waterkant bij onze vereniging de komende tijd, maar ja het dooit dus wordt er niet geschaatst op de Eem, bij onze vereniging.
jelle
16-12-2002, 09:17 PM
Koek en Zopie???
Ik ben voor!!!!
Op vrijdag avond graag.
ilona
16-12-2002, 09:21 PM
Joh er ligt toch geen goed ijs meer en 's avonds wordt er niet geschaatst. O nog een idee, lampen aan 's avonds als er ijs is, hekken en entree vragen!!
ErikV
17-12-2002, 05:59 AM
Leuk idee, maar volgends mij heb je daar een vergunning voor nodig. En zoals heel veel in Nederland is er op het moment geen natuurijs.
Ik zal het idee een verder uitwerken!
Zijn er misschien nog meer ideeën, ik ben nu bezig met een nieuwsbrief te maken over kanopolo, waarvoor een lidmaatschap ... euro is.
Maar misschien is er op een vereniging nog een ander makkelijk en effectief doel.
doei,
Erik
jelle
17-12-2002, 10:06 AM
Ik had het niet over ijs... en als Ilona met koek en zopie langs de kant staat voor na onze training, dan denk ik niet dat iemand van ons team het zal verklappen. (Al ben ik niet zeker of dit ook voor niet poloende leden geld.)
En Erik... wat voor "nieuws" ga je in die nieuwsbrief zetten dan? Informatie die ook bevoorbeeld hier te krijgen is?
well good luck anyway
ErikV
17-12-2002, 05:59 PM
Het is nog maar een idee wat verder uitgewerkt moet worden.
Maar het moet kanopolonieuws zijn van binnen de vereniging maar ook informatie van buitenaf die interessant is.
Het nieuws wat bestaat uit 1 of 2 a4'tjes komt dan in oneven maanden uit en daarvoor bestaal een donatie van minimaal 10euro. Die nieuwsbrief kan ook naar de locale pers en het Vikingbestuur gestuurd worden zodat zij op de hoogte zijn van alle activiteiten en gebeurtenissen.
stel je krijgt 20 donateurs dat is al 200euro!
Ik ga het idee nog verder uitwerken, Brainstormen kan nooit's kwaad. Het proef exemplaar is al voor de helft klaar.
Maar er zullen vast nog andere ideeën zijn waarmee geld ingezameld kan worden.
We kunnen ook met z'n allen gewoon gaan werken, maar het merendeel van de leden is onder de 16 jaar en verdient dus bijna niks per uur.
Wie heeft nog een ander idee, laten we eens brainstormen!
groetjes Erik
michielv
18-12-2002, 08:02 AM
Afgelopen jaar hebben we bij Natsec een kanodag voor het Econometrisch Dispuut van de Erasmus universiteit gehouden. Afgezien van de kantineopbrengst hebben we er ook nog 300 euro voor gekregen.
Dit was dus dubbelop handig want we konden de kanosport
promoten _en_ kregen ervoor betaald.
Variant op de donateurs: een soort fonds/stichting oprichten waar mensen "aandelen" van kunnen kopen. Dat geld zet je weg, de rente gebruik je voor het poloteam. Als tegenprestatie kun je dan bijvoorbeeld eens per jaar de leden van de stichting uitnodigen voor een kanotochtje met barbeque ofzo.
Verder kun je natuurlijk een sponsoractiedag houden. De poloers gaan dan de hele dag allerlei oefeningen doen en kunnen dan sponsors werven. Dit is een variant op een trimloop ofzo waarbij je per kilometer een paar centen van je oma krijgt. Denk aan: spelers moeten een half uur lang ballen in het doel gooien. Dan kun je de keeper laten betalen voor alle ballen die hij/zij tegenhoudt.
Of je gaat rondjes varen (duurtraining) en je laat je per rondje een geldbedrag uitbetalen ofzo? Of elke speler krijgt een t-shirt waarop hij/zij mensen voor een bedrag een handtekening kan laten zetten. De club heeft vast nog wel een serie clubshirts over die niet verkocht worden ;-)
Er valt vast wel iets te verzinnen. Het leuke van dit soort acties is dat je hiermee de lokale pers kunt benaderen en bedrijven om te kijken of die mee willen sponsoren. Komt er een mooi spandoek langs het veld te hangen enzo.
Zoiets dus, dacht ik.
michielv
18-12-2002, 08:13 AM
Oh ja, dit schoot me net te binnen. Het helpt ook wanneer je aan kunt geven wat je kunt doen met welke bedragen. Een beetje in het verlengde van "voor 25 euro hebben deze knullen een nieuwe bal waarmee ze een jaar kunnen trainen". Want mensen moeten wel weten wat je gaat doen met het geld en wat voor bedragen al een hoop kunnen betekenen.
Als je zo'n actie hebt gehouden moet je ook zorgen dat bekend wordt hoeveel geld je opgehaald hebt, wat je ermee hebt gedaan enz. Dat is ook leuk voor de sponsoren en je haalt de krant nog eens extra (mooie foto van een sponsor die een nieuwe bal/boot oid overhandigt aan de poloers?)
Naar een kroeg gaan, daar vaker komen en vooral : Veel bier drinken.
Kaninchen
05-02-2003, 08:24 PM
Jep rick kroeg :wavey:
Originally posted by Rick
Naar een kroeg gaan, daar vaker komen en vooral : Veel bier drinken.
Oh ja rick,
WEL OM SPONSORING VRAGEN DUS BIJ SHOOTERS (www.shooters-krommenie.nl) Wanneer regel je die kleding sponsoring, 30 Mikasa ballen en die 5 nieuwe boten nou eens?
Kaninchen
06-02-2003, 08:56 AM
doe gelijk er een vaatje bier bij als je toch bezig bent :cheers:
japse
06-02-2003, 01:14 PM
dan regelen wij de tap wel :wavey:
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.