View Full Version : Mielipiteitä seurapaateista!
Samba
12-11-2002, 10:36 AM
Elikkä ajattelin kysellä vähän mielipiteitä (muovisista) seurapaateista. Minkälaisia meloa, kevyt/raskas, ketterä vai ei?
-Samba
Samba
12-11-2002, 10:47 AM
Eskimo Gekqo
Me käytetään tota Eskimo Gekqoa ja mielestäni se paras muovipulkka jota olen ikänä testannu, siis käsiteltäävyyden, nopeuden jne ansiosta.
Kuitenkin tästäkin paatista löytyy huonoja puolia hinnan lisäksi.
Kahdesta vakavasta ongelmasta ehkäpä pahempi on huonot jalkatuet, tämä kuitenkin korjaantuu kehittämällä pedaalien päälle levyjalkatuen, joka siis on edelleen siirreltävissä. Tällöin pulkka sopii edelleen kaikille.
Toinen ehkä vähäpätöisempi(tai sitten ei) ongelma on keula ja perä pehmusteet. Ne on kiinnitetty päihin pulteilla, minkä lisäksi ne lähes varmasti vielä hajoavat ja lähtevät irti(siis pehmusteet, eivät pultit!)...
Kuitenkin kokonaisuutena kyseessä on suht hinnakas muovipulkka joka sopii niin vastaalkajallekin kuin jo useamman vuoden pelanneelle.
Gekqo on erittäin nopea ja ketterä, muttei oikein sovellu yli 85 kiloisille melojille!
+Nopea
+Ketterä
+Stabiili ja muutenkin mukava
-Vaatii pientä laittoa vuoden käytön jälkeen
-Suht hinnakas
-Tarrat eivät pysy röpelöisessä kannessa
kokonaisuus: 9-
-Samba
Samba
12-11-2002, 10:58 AM
Roto Bat
Tosimiehen peli 15 vuotta sitten!
Kylläkin käytössä edelleen jopa kisavehkeenä...
Erittäin raskas ja iso paatti jota aloittelijan on vaikea saada kaatumaan. Eskimon opetteluun erittäin hieno peli. Tämän tietävät kaikki eskimon tällä paatilla oppineet kaverit!
Mikäli löytyy voimaa kanootti on ruhtinaallisen nopea mutta käännöksissä vaaditaan kärsivällisyyttä(kääntösäde täydestä vauhdista kutakuinkin 4 metriä).
Vasta-alkajilla saattaa olla ongelmia saada tätä laivaa kulkemaan suoraan. Valmistus on luultavasti lopetettu jo viime vuosituhannen puolella. Sopii myös isoille ihmisille.
+Helppo eskimo
+?
-Raskas
-Pullukka
Kokonaisuus: (5 1/2) Hyvä harjoitus paatti eskimoihin ja perus- sekä voimakestävyys harjoituksiin.
Me Vihurissa ollaan päädytty siihen, että paras hinta/laatu -suhde
on Novan Pretenderillä. Verrattuna esimerkiksi pyranhan lättäperäiseen pulkaan (jonka nimeä en nyt kuollaksenikaan muista) on pretender reilusti nopeampi, ketterämpi ja kevyempi.
Hintaa Pretenderillä oli vuosi sitten muistaakseni n. 2500mk (Pikkarainen muistaa varmaan tarkemmin)
Parhaiten se sopii hintansa ja kestävyytensä puolesta seurakäyttöön. Jalkatuet eivät valitettavasti ole parhaat mahdolliset.
mitään numeroarvosanoja en ala laittamaan, mutta turnauksissa voi tulla kokeilemaan miltä tuntuu.
ps. Samba mikä ton geqkon hinta on?
Meidän seurassa on seurakanootteina ollu iät ja ajat noita rotoja, enkä mä niistä ainakaan rupeis valittaan. Niinkun Sambakin sano eskimon opetteluun kyseinen kanootti on vertaansa vailla, koska se on suhteellisen helppo saada nouseen pystyyn.
Tietenkin haittapuolena on se ettei kanootti oikeen tahdo alottelijan käsittelyssä kulkee suoraan, mut taas toisaalta, kun sen saa kulkeen suoraan, niin saa melko varmasti minkä muunkin poolopaatin tahansa. Nopeus ei kyllä päätä huimaa, jos voimaa on sen verran kun alottelijoilla on.
Itse pelasin kyseisellä kanootilla varmaan 3-4 ensimmäistä vuotta ja olin siihen kyllä ihan tyytyväinen.
Mä antasin sille kyllä korkeemman arvosanan kun Samba eli mun mielipide on et se ansaitsee arvosanaks 6½ :thumbup:
Elina
Unregistered
14-11-2002, 10:09 AM
Novan Pretenderille yks ääni lisää. Oon kokeillut pari kertaa ja tykkäsin. En osannut odottaa niin positiivista... yllättävän hyvä, jopa tosi hyvä. Jäi sellanen fiilis, että se oli kuin hanska käteen; tosi helppo käsitellä. SOPIVA. Kyseinen paatti on yks harvoista kokeilemistani paateista, joihin ei tarvinnut kauaakaan totutella, vaan heti alusta alkaen kaikki meni silleen lepposasti...
-The Fly
Samba
14-11-2002, 10:41 AM
Novasta sen verran, että kokeilin kyseistä paattia juuri joku aika sitten, enkä pitänyt kokemastani.
Syy tähän on arvatenkin normaalia suomalaista pooloilijaa suurempi koko (187cm, 78kg)...
Jaloillani oli epä mukavan ahdasta ja ne olivat kutakuinkin suorana. Käännöksissä Aukonreuna tunkeutui epämiellyttävästi syvälle kylkeeni. Kyseessä oli vain lyhyt melonta josta sain lievän näppituntuman tähän laitteeseen. Lisäksi spurtissa tuntui siltä kuin paatti olisi heijannut lievästi puolelta toiselle ja terävissä peränupotuksissa olin tuntevinani lievää penkin liikettä...
Huomiona vielä, tyhjennettäessä tuntui hiukan eskimoa raskaammalta, saattaa olla kuitenkin harhaa. Kuitenkin Nova on erittäin nopea eteenpäin melottaessa sekä käännöksissä.
Pienemmille pelaajille kyseessä saataa olla virheettömästi käyttäytyvä nopea ja ketterä pulkka.
Ehdottomasti testin arvoinen!
En kuitenkaan voisi suositella isommille pelaajille.
-Samba
Pretenderissä kannattaa tehä pari muuttostyötä:
1.Jos siirtää penkkiä hitusen eteenpäin niin alaselkä ei niin helposti osu aukon takareunaan
2. vihurin pretenreissä on myös "aukkoa suurennettu" takaa ja sivuista jolloin vartalo ei hankaa aukkoa vasten.
Leo
:gun:
The Fly
14-11-2002, 05:18 PM
Joop, ny muistinkin, että kokeillessani Pretenderiä mulla oli vallan kauheesti kaiken näköstä tavaraa sitsin ympärillä. Selän takana tooooosi paljon samoin alla ja kyljissä....:barbell: Näin sain sitä painopistettä ylemmäs ja eteenpäin...:)
->The Fly<-
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.