View Full Version : Gezocht: Toernooien.
Richard-nl
31-12-2005, 08:31 PM
Ik ben op zoek naar kanopolo toernooien in Nederland en (ver) daarbuiten.
Ik heb al veel gedaan met waterpolo maar eigenlijk heb ik nu alle gaten nu wel al een beetje gehad. Daar Kanopolo daar veel op lijkt ga ik me daar ook in verdiepen.
Het eerst dus met toernooien. (kanopolo.nlwaterpolo.nl)
Binnenkort ook een grote verzameling videos/clips.
Op de genoemde pagina kan een toernooi aangemeld worden.
Mocht er een site zijn (niet de nkb site) waar wat toernooien op staan zou ik graag die link willen ontvangen.
Alvast hartelijk bedankt.
michielv
01-01-2006, 11:53 AM
Hoi Richard,
Ben je ook van plan om eens aan kanopolo te proeven? Je bent welkom :D . Want alleen een kalender opzetten zonder je daadwerkelijk met de sport bezig bent is natuurlijk handig voor ons maar misschien een beetje zonde van jouw tijd en moeite? Overigens ben ik van mening dat het handiger is om alle gegevens op 1 plek terug te kunnen vinden, wat mij betreft zou dat de NKB kanopolo site moeten zijn. Wel is het daarbij noodzakelijk dat iedereen die informatie heeft dit doorspeelt aan de admins (kanopolo@nkb.nl) zodat de site zoveel mogelijk up to date is.
Je zou hier eens kunnen kijken: www.clydespolopage.com voor meer toernooi informatie.
Cheers,
Michiel
Richard-nl
01-01-2006, 12:06 PM
Het lijkt mij een goed plan om eens een keer kanopolo te proberen.
Mijn ervaring met de Bond (in mijn geval de KNZB) is dat zij het wel willen maar niet goed kunnen.
Met waterpolo zag ik dat veel verenigingen een toernooi agenda hadden in diverse soorten en maten maar eigenlijk nergens een complete met alle data en actueel.
Ik woon zelf in Amsterdam dus zal zeker naar de kampioenschappen gaan die hier gepland zijn.
De website is een uit de klauwen gegroeide hobby waar ik veel plezier aan heb. Volledig NON-profit en dus onafhankelijk van wat dan ook.
Binnenkort zal ik ook een pagina aanmaken met video's over kanopolo.
(voor zover ik die heb kunnen vinden)
Verder heb ik bij mijn toernooien (waterpolo en kanopolo) een e-mail systeem gebouwd wat het voor mij makkelijk maakt om de organisatie voor updates te vragen. Bij waterpolo draait het nu al 2 1/2 jaar met groot succes.
De KNZB heeft dan wel een toernooi agenda maar die is beperkt tot belangrijke toernooien en voornamelijk Nederlandse.
En houd dus geen rekening met de pupillen en andere lagere klasses.
Ik ga direct even die link bekijken.
michielv
02-01-2006, 07:16 AM
@proberen: leuk, moet je doen :D Echt, serieus, van een aantal waterpolospelers heb ik begrepen dat de seizoenen van kanopolo en waterpolo elkaar goed afwisselen dus wat dat betreft zitten de sporten elkaar niet in de weg.
Over de NKB ga ik niet teveel uitwijden maar voor zover ik weet heeft de Bonds Kanopolo Commissie (BKPC) nu de informatie voorziening redelijk goed voor elkaar. Maar alle handen die mee willen helpen zijn natuurlijk welkom, begrijp me goed :wavey:
Een "probleem" met kleine sporten als kanopolo is een beetje dat de bekende toernooien (zowel binnen- als buitenland) eigenlijk elk jaar wel zo'n beetje rond dezelfde tijd vallen. Men kent de data dus wel ongeveer (Helmond is begin april, Charleroi is begin mei, etc. Voor de meeste kanopoloers is dat exact genoeg ;) ).
Richard-nl
02-01-2006, 08:38 AM
Proberen is het al niet meer omdat ik al een database ervoor aangemaakt heb.
Al even gekeken op kanopolo.nlwaterpolo.nl?
Het waterpoloseizoen loopt van begin september tot eind maart / begin april.
Meestal nog wat kampioenschappen in april / mei nog en dan is dat over.
De waterpolo toernooien lopen het hele jaar door. Meeste toch in juni/juli en augustus en enkele in begin september nog.
Ook hier zijn wel eens 10 toernooien op 1 dag/weekend.
Aan de freak/spelers hun keus.
Het gaat om een aanvullen op de nkb.
De data staat vrij om te gebruiken dus hotlinken mag ook.
Het was eerst de bedoeling om alleen video's over kanopolo te plaatsen maar dat moet ik even doorschuiven omdat de 750Mb vol begint te raken.
Natuurlijk zijn er ook nog onbekende toernooien die soms nog leuker kunnen zijn.
michielv
08-01-2006, 09:19 AM
Hoi Richard,
Ik heb even gekeken en hoewel ik het initiatief toejuich (een kleine sport als kanopolo kan alle aandacht gebruiken) ben ik bang dat mensen kanopolo als een onderdeel van waterpolo oid gaan zien. Terwijl het toch een aparte sport met eigen regels, verenigingen en bond is. Misschien zou je aan kunnen geven wat kanopolo is of doorlinken naar een pagina waar kanopolo beschreven staat oid?
Mocht je nu heel veel video's hebben: misschien kun je een soort video van de week/maand maken en elke week/maand een nieuwe plaatsen? Op die manier krijg je regelmatig terugkerende bezoekers en hou je nog wat ruimte over om andere dingen te hosten.
Groetjes,
Michiel
Richard-nl
08-01-2006, 10:17 AM
Ik heb er geen moeite mee om het er gewoon weer af te halen.
Ik had zo'n vermoeden dat er nog nergens zo'n uitgebreide agenda stond.
Laat staan die zo compleet is.
Hij is nu dan nog niet zo actueel maar toch.
De video's die ik nu online heb staan kunnen er net zo snel ook weer af, ook dat is geen probleem voor mij. Ook de toekomstige "over kanopolo" vergelijkbaar met history.nlwaterpolo.nl hoeft voor mij niet online.
Als je aangeeft dat deze dingen al online staan dan geloof ik je direct.
Ik zal het nog 1 weekje laten rusten voordat ik de boel zal gaan opruimen.
Het was leuk om geprobeerd te hebben.
Dreeke
08-01-2006, 09:41 PM
Hallo Richard,
Toernooi overzicht ziet er wel goed uit, ik zou de discussie ook even voeren met de mannen van de nkb site, om niet teveel dubbelwerk te krijgen.
Ik dacht dat op de site van de nkb ook alle toernooien stonden. Ik moet wel toegeven dat jou overzicht er nu al vollediger uitziet..
Verder is er wel degelijk verwarring met het waterpolo, voor je het weet zit je op de pagina's van het waterpolo en daar hebben de meeste kanopoloërs niets te zoeken.
Dus best even contact zoeken met Martijn Rol..
André
Richard-nl
08-01-2006, 09:47 PM
Ik heb nog niemand gesproken van de NKB, kan inderdaad wel handig zijn.
De afdeling kanopolo is een aparte afdeling op de site.
Je kunt via de zwembaden en clubs inderdaad terechtkomen bij andere gedeeltes van de site. Daar heb je gelijk in.
Ik zat eens proberen om contact te krijgen met het NKB. (iemand hier??)
Mocht het eind van deze week nog niet gelukt zijn dan haal ik het boeltje er gewoon af zoals eerder aangegeven.
michielv
09-01-2006, 07:24 AM
Martijn vd Meer (user: Martijn, tevens moderator van dit deel) doet volgens mij een groot deel van de techniek van de NKB website. Martijn Rol (user: NKB-kanopolo) is de pr man van de BKPC.
BTW: we zijn absoluut niet negatief naar je initiatief toe, alleen zoals André al zegt is het wel zo handig om dubbel werk te voorkomen.
ThomasMaij
09-01-2006, 12:24 PM
Martijn vd Meer (user: Martijn, tevens moderator van dit deel) doet volgens mij een groot deel van de techniek van de NKB website. Martijn Rol (user: NKB-kanopolo) is de pr man van de BKPC.
BTW: we zijn absoluut niet negatief naar je initiatief toe, alleen zoals André al zegt is het wel zo handig om dubbel werk te voorkomen.
Martijn zal denk ik pas reageren eind januari begin februari
groet, Thomas
michielv
09-01-2006, 03:22 PM
:D @Thomas: je bedoelt Martijn vd Meer neem ik aan? zo met diezelfde voornaam wordt het een beetje verwarrend :p
ThomasMaij
09-01-2006, 09:33 PM
:D @Thomas: je bedoelt Martijn vd Meer neem ik aan? zo met diezelfde voornaam wordt het een beetje verwarrend :p
idd
Richard-nl
09-01-2006, 09:37 PM
Ik wacht met grote belangstelling af.
Gedult is een schone zaak.
michielv
10-01-2006, 01:21 PM
Voordat je wacht tot je een ons weegt: heb je Martijn Rol een e-mail gestuurd? Dit kan via het forum (zoek bij members list naar NKB-Kanopolo). Want misschien weet hij niet dat je op een reactie van de BKPC wacht.
:wavey:
Tja..,
Ik sluit me eigenlijk wel aan bij de gedachte dat www.nkb.nl/kanopolo (http://www.nkb.nl/kanopolo) toch leidend moet zijn voor de toernooien die voor Nederland interessant zijn. Een link op de pagina van Richard daarnaar toe zou dan eigenlijk genoeg zijn (en voor Richard een stuk minder werk).
De nkb agenda van vorig jaar was redelijk compleet maar toch kan het nog beter, vooral voor de kleinere toernooien. Vandaar mijn andere topic. Voor het doorgaan van toernooien en een planning waarbij we geen toernooien op conflicterende data zetten is vroegtijdig data doorgeven echt beter.
En in ieder geval succes met je site!
Groet,
Dennis
Richard-nl
10-01-2006, 03:20 PM
Ga ik direct even doen.
Martijn
11-01-2006, 11:47 AM
Hoi,
Er zijn op dit moment flinke veranderingen bezig wat betreft de complete NKB website. Dat zal binnen enkele weken zichtbaar moeten worden... het is even afwachten hoe de toernooikalender daarin zijn plaats heeft.
Natuurlijk wordt er door de NKB kanopolocommissie ook gestreefd naar een zo compleet mogelijke kalender. Met alle toernooien die tneressant zijn voo Nederlandse teams.
Met de kleine Nederlandse toernooitjes is het vaak zo dat het lastig is vroegtijdig informatie te krijgen, vaak worden deze op kortere termijn gepland, waardoor ze aan het begin van het jaar nog missen op de agenda.
gr
Martijn (van der Meer)
Richard-nl
13-02-2006, 02:21 PM
Nu heb je dit probleem ook bij het Waterpolo.
Er zijn en blijven toernooien die op het laatste moment toch gaan plaats vinden.
Bij een (zeer) actuele agenda, die ook dagelijks bijgehouden word, kan je dit toch ondervangen.
Je weet ongeveer waar de organiserende verenigingen zijn en kan ze hierop "regelmatig" aanspreken.
Omdat je toch "last-minute" toernooien publiceerd blijft het toch interesant voor de bezoekers en belangstellenden.
Mocht hiervoor hulp nodig zijn dan weet gij mij te vinden ;)
Groetjes.
Mij.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.