PDA

View Full Version : Een reactie

Doby
10-10-2002, 06:33 PM
Posted door Vandeputte Serge,met goedkeuring, doorgesluisd door den Doby
Hoi,

Ik wil toch even iets kwijt, hoewel ik niet wil meedoen aan al die zever en verwijten die sommigen hier op het forum zetten.
Laat ik vlug iets zeggen i.v.m die rode kaarten (Karel). Wanneer een speler een gele kaart krijgt omdat hij de scheids uitscheldt, en dan nog niet snapt dat dit niet kan, en nog de intentie heeft om het nog maar eens over te doen, dan kan de scheids niets anders doen dan hem rood geven.
Dan nog straffer, als je als scheids een speler roept omdat je ziet dat hij niet weet waarom je net een fout tegen hem gefloten hebt en je legt het hem uit in alle beleefdheid en de speler zegt gewoon weg “je kan mijn ….. kussen” Sorry, dat is een terechte gele kaart. En dan durft hij nogmaals met water te spatten naar de scheids. Dit pik ik niet en dan is dit terecht rood en dat zou bij iedere scheids zo moeten zijn. Affin, als je dit ziet als persoonlijke afrekening, dan denk ik dat je er wel niets van snapt, hoor. En het is niet omdat er een “nakende schorsing boven mijn hoofd hing ??????????” dat ik dan anders zou fluiten. Dat zou heel straf zijn.

Maar mensen, als ik duidelijk mag zijn, het zijn weer de twee clubs -De Paddel en Veurne- die de dupe zijn van de fouten van het TC en de scheidsen, zo simpel is het. In gelijk welke sport is er altijd een grote strijd tussen 1 en 2 en niemand zal dat ooit kunnen veranderen. Dat is toch heel normaal, zeker. Het zijn de twee scheidsen die dik in de fout zijn gegaan want die kenden hun reglementen niet. Ze floten geen obstructies, lieten verkeerde wissels toe, enz… . Je kan het de ploegen niet verwijten dat ze het doen, de scheids moet het maar fluiten. Dat was te zien in die beruchte wedstrijd van de Beker. Het werd nogmaals bevestigd op de laatste manche. Tijdens de wedstrijd “De Paddel – Veurne” moest Rudy ingrijpen omdat dezelfde scheids het spel weer niet kon volgen.
En het zijn dan deze mensen die alle verantwoordelijkheid van zich afschuiven door klachten te schrijven. En zij die de oorzaak van de nieuwe crisis zijn, gaan vrijuit. Dit kan toch niet.

Sommige mensen van het TC zie je nooit op een manche of op de Beker, zelfs de voorzitter vindt het niet nodig om aanwezig te zijn, idem voor de vergaderingen van het TC.
Maar wanneer men “Judge Rudy”( slaat niet op Rudy, maar op de TV reeks) mag spelen, dan is iedereen aanwezig. En laat dan maar de schorsingen vliegen. Het ergste van al, is dat de personen die een blaam (ik) of schorsingen krijgen, zich niet mogen verdedigen. Wel sorry, vertel dit tegen een advocaat, dan begint hij luid te lachen. Iedereen in België heeft recht om zich te verdedigen, zelfs de grootste crimineel. Dit zijn pas zware fouten. En hij voegt daaraan toe: “Ik denk dat het TC nog in de Middeleeuwen leeft. Zolang men zich niet mag verdedigen, is die sanctie niet van tel. Dit is strijdig met de Belgische grondwet”.

Die scheidsen schrijven klachten -terecht of onterecht- maar het blijkt wel allemaal sterk opgeblazen. Er vraagt zich niemand af of het waar is of niet, maar ‘hop’, onmiddellijk een sanctie. Dit hoeven wij toch niet te pikken.

Aan het TC wil ik gewoon zeggen: “I.p.v. steeds het gevolg aan te pakken en “Judge Rudy” te spelen op jullie vergaderingen, zou je beter kijken wat de oorzaak is van de crisis en die aanpakken.” Maar ja, en dat weet het TC maar al te goed, dan kwam men uit bij het TC en bij die twee scheidsen. Maar men steekt liever de schuld op de twee clubs. Dat is simpeler en dat komt beter over bij het NKV, hé.

Dit gezegd zijnde, hoop ik dat er een paar mensen mijn standpunt begrijpen. Ik blijf erbij, het zijn de leden van het TC die niet aanwezig waren en de twee scheidsen die schuld treffen en de twee clubs niet.

Sportieve Groeten
Vandeputte Serge