View Full Version : Ballen van TORROS. Ervaringen?
Sjoerdp
16-09-2005, 01:38 PM
Hoi!
Op zoek naar een goede prijs/kwaliteit verhouding voor ballen, kwam ik behalve de blauwe trainingsbal van Mikasa (6600?) ook TORROS tegen (www.torros-sports.com (http://www.torros-sports.com)). Op hun site schrijven ze dat ze uitstekende grip hebben en zich moeiteloos kunnen meten met de absolute topmerken.
Wij hebben inmiddels twee ballen in huis en willen wel eens kijken of ze inderdaad goed bevallen, want de 25-euro ballen van Mikasa zijn binnen no-time hun grip kwijt (en nee, we voetballen er niet mee..). Zijn er bij andere teams al ervaringen met TORROS?
Wij nemen ze in ieder geval mee naar de competitie dit weekend, dus mocht je willen proberen, klop even aan bij Euros!
Sjoerd.
Martijn
16-09-2005, 02:20 PM
Hoi..
Ik wil er wel ff eentje vasthouden.. ben wel benieuwd.. en dan vervolgens ook naar de duurzaamheid.. die zoals je al zegt bij de Mikasa W6600 eigenlijk om te huilen is...
Zelf gebruik ik al een tijdje de Waterfly Canoepolo. Die is wat goedkoper dan de Waterfly competition, maar heeft naar mijn idee een beter aanvoelende grip. Hoewel misschien toch minder dan een splinternieuwe W6600.. maar hij gaat zeker een stuk langer mee..
gr.
Martijn
Rolf [GKV]
16-09-2005, 03:07 PM
Waterfly heeft wel lekkere grip alleen is lang niet zo goed als die wedstrijd ballen van mikasa, wel wat duurder alleen wel goede kwaliteit.
Remko
16-09-2005, 03:40 PM
Ik weet niet welk type waterfly ballen wij in Helmond hebben gekocht maar ze zijn waardeloos. Als ik er hard mee gooi glijden ze half uit m'n hand. Mikasa's die al iets langer meegaan zijn nog steeds een stuk beter.
nummer6
16-09-2005, 04:09 PM
Er is een speciaal model 'canoepolo' van Waterfly, die gebruiken we bij Michiel de Ruyter ook. Erg tevreden over !
Martijn
16-09-2005, 04:28 PM
Ik weet niet welk type waterfly ballen wij in Helmond hebben gekocht maar ze zijn waardeloos. Als ik er hard mee gooi glijden ze half uit m'n hand. Mikasa's die al iets langer meegaan zijn nog steeds een stuk beter.
Dat zal den wellicht de Waterfly competition zijn..
Die worden (imho) wat beter wanneer ze wat afgesleten zijn.
Mikasa's vind ik ook lekker vooral de W6000, maar die zijn naar mijn idee wel sneller glad. En ze zijn ook een stuk duurder.
Maar goed, ieder zijn voorkeur. Misschien zijn die Torros ballen wel wat, ik ben benieuwd.
tot morgen
Martijn
Er is een speciaal model 'canoepolo' van Waterfly, die gebruiken we bij Michiel de Ruyter ook. Erg tevreden over !
Die balletjes van Waterfly zijn erg fijn en houden ook lekker vast. Maar.... zijn ze nu kleiner dan de Mikasa's of lijkt dat alleen maar zo?
Torros lijkt heel erg op de waterfly. Ik ben een fan van Mikasa en niet van de waterfly.
Erwin
nummer6
19-09-2005, 01:49 PM
Jullie kennen allemaal de mikasa ballen en de waterfly ballen. Ik denk alleen dat jullie bij waterfly denken aan de waterfly competition. Waterfly heeft ook de waterfly canoepolo. Die vind ik lekker vanwege de grip die volgens mij beter is. (in het begin krijg je alleen wel het idee dat hij ietsjes zwaarder is)
Rolf [GKV]
19-09-2005, 02:51 PM
Wij hebben ook wel wat waterfly canoepolo liggen alleen ik speel liever met mikasa. Gaan misschien wat minder lang mee alleen zijn volgens mij wel van betere kwaliteit.
Dreeke
20-09-2005, 05:56 PM
2 jaar terug hebben we alle mogelijke poloballen geprobeerd. De mikasa is in het begin erg goed, maar op de wat langere termijn blijft de waterfly veel beter.
Met de laatste aanschaf van de Waterfly hadden we botte pech, na 1x gebruik al lek. Weet iemand of je er een prop oid in kan schieten (net als bij autoband)?
André
ErikV
20-09-2005, 09:29 PM
Ikzelf vindt Waterfly fijn. Of een splinternieuwe Mikasa natuurlijk:) .
Wat mij in Ieper en tijdens de competitie opviel is dat sommige ballen wel erg zacht zijn opgepompt.(ballen van clubs die als wedstrijdbal gebruikt worden)
Oke je creeert wel grip maar het is niet echt de bedoeling...
Ik vraag me af of wel alle clubs met de juiste balhardheid trainen.
Doei, Erik
Sjoerdp
20-09-2005, 09:38 PM
De Torros ballen lijken inderdaad wel op de Waterfly. Ben benieuwd hoe slijtvast ze zijn, maar qua grip bevallen ze me tot nu toe erg goed.
De hardheid van de ballen hebben we met een pomp met drukmetertje op ongeveer 0,95 bar gezet, dat werd aangeraden door Torros (tussen de 0.9 en 0.97 bar geloof ik). Die druk hebben we ook voor de Mikasa 6600 gebruikt.
De ballen gaan ook weer mee naar Pylkwier.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.