PDA

View Full Version : Shoten

scroll
01-10-2002, 04:28 PM
Ik heb het al eens gevraagt in het engels forum maar ....

Hoe moete nu diene bal keihard in een goal shoten zonder dat hij meters naastgaat.
Mensen die de Lokerse ploeg kennen weten dat wij niet in een goal kunnen smijten.

Maar hoe trainde daar op (zonder dat het al te eentonig wordt)? zijn er speciale trucjes om juist te mikken?
Buiten dan het gewoon heel veel doen.

Allé hints zijn welkom

Greets Pieter

Djorre
01-10-2002, 10:15 PM
best eerst een goeie bal kopen.
Slechte ballen kan je niet vastnemen zoals het hoort en bijgevolg kan je er ook niet gericht mee werpen.
jammergenoeg is het inderdaad oefenen, oefenen, .......
Ter aanmoediging, het is een klein beetje een fabeltje dat enkel mensen met grote handen een bal goed vast hebben.
Hoe groter je handen, hoe meer voordeel natuurlijk. Al moet ik er wel bij zeggen dat het belangrijkste wel de lengte van de duim is, zo kan je de bal verder 'omarmen', de afstand duim-pink is bepalend.
Maar de minder beduimden onder ons kunnen dit wel compenseren door ietsje harder in de bal te knijpen. Dus,... voorarmen trainen, als alternatief op de verschrikkelijke fitness oefeningen met gewichten hiervoor is een heavyweight bal hier ook heel goed voor.

groetjes,
Djorre.

henk
29-12-2002, 11:03 AM
je gaat niet hard gooien als je de man nadoet die bovenaan op het plaatje staat :) ..... en verder om het oefenen niet saai te maken: gooi eens gewoon hard met een bal tegen een muur waar je een stip op tekent en ga daar dan op gooien :)

Kajakske
30-12-2002, 08:22 AM
Aw ...

Dat lijkt me slecht voor de nieuwe ballen :p
Zo lekker wat tegen beton gooien :)

Bas (je)
30-12-2002, 12:55 PM
kan ook een hard plastice of gladde houten muur zijn :-)

- Bas (je) -

henk
05-01-2003, 07:58 PM
of je gebruikt bas om mee te gooien! heb je binnen de kortste keren een arm net zo groot als tarzan!