PDA

View Full Version : Duisburg

ErikV
10-07-2005, 04:09 PM
Hoi,
Effe zwammen omdat het hier zo rustig is:) .

Ik ben vandaag in Duisburg geweest en ik dacht laat ik het effe gaan rondbazuinen.

Als je volgende week het Nederlands team wilt gaan aanmoedigen houdt dan op maandag rekening met file want er zijn wegwerkzaamheden(als je via Venlo naar Duisbug rijdt). Kortom ga gewoon wat eerder:D . Owja het kanopolo stadion;) is makkelijk te vinden het ligt direct achter het voetbal stadion.

De twee velden zien er strak uit maar het zijn wel drijvende doelen.

De afstand tussen de tribune en het speelveld is best wel groot ik mag hopen dat jullie een zoomlens op je fototoestel hebben.

Zo nu ga ik mijn koffers inpakken zodat ik morgenvroeg op vakantie kan. Ik wens de Nederlandse Heren alvast succes bij de World Games.

Doei, Erik

Rolf [GKV]
10-07-2005, 05:40 PM
Veel plzier op je vakantie :wavey:

Uit groningen gaan 10-15 mensen naar de world games om de heren aan te moedigen

nummer6
16-07-2005, 03:01 PM
Uit Uithoorn gaan we met z'n 5-en richting Duisburg. Natuurlijk gekleed in traditionele Hollandse kledij (oranje dus).

Rolf [GKV]
16-07-2005, 04:57 PM
Uit Uithoorn gaan we met z'n 5-en richting Duisburg. Natuurlijk gekleed in traditionele Hollandse kledij (oranje dus).

goed dat je het zegt :)

nummer6
18-07-2005, 01:29 PM
helaas konden wij vandaag niet nog een keer naar Duisburg, anders waren we zeker gegaan. Gisteren was zeker de moeite waard, super spannende wedstrijden en leuke sfeer. Ook complimenten aan de organisatie van de worldgames. Ook was er verrassend veel publiek (nederlanders!!) aanwezig. Leuk voor de spelers natuurlijk.

enige kleine minpuntje was dat er om de zoveel tijd drakenbootraces werden gehouden en dat die redelijk saai werden.

michielv
18-07-2005, 01:42 PM
Wat waren de uitslagen? Of zijn ze nog niet klaar?

:D
Laat maar, eerst kijken en dan roepen: http://www.canoepolo.com/forum/showthread.php?t=6598

nummer6
18-07-2005, 02:35 PM
Je kunt zien dat er in de halve finale Duitsland - Italië penalty's aan te pas moesten komen om de wedstrijd te beslissen. Er staat Ger - Ita 6-3 n.P. Het staat er niet bij maar de wedstrijd eindigte in 2-2. De penalty serie werd met maar liefst 4-1 gewonnen door Duitsland.

michielv
18-07-2005, 06:25 PM
En wederom kunnen we de heren feliciteren met een schitterende overwinning: 3-1 op Duitsland!

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

ilona
19-07-2005, 03:06 PM
En weer eens in de krant:
http://www.telegraaf.nl/telesport/22924531/Goud_voor_kanopoloërs.html

Filmpje van WDR:
http://www.wdr.de/tv/sport_im_westen/videos.phtml

Gaat alleen over damespolo....... 2de plek telt blijkbaar niet mee in Duitsland?!?!

Ook nog kanopolo op de radio: sportcolumn van Dolf Jansen bij Giel 3fm. Uitzending van maandag 18 juli, 8:00-9:00, van af minuut 53.
http://giel.vara.nl/notulen.php

ErikV
21-07-2005, 01:08 PM
Wat mooi gefeliciteerd dat jullie de eerste World Games hebben gewonnen!!!!

Jacinta
22-07-2005, 07:15 AM
En Kanopolo op TV (Oost)!

http://www.rtvoost.nl/data/stats/clickout_media.asp?id=49005

minuut 6.18 tot 7.24

Jacinta

Dreeke
25-08-2005, 08:24 PM
BN De Stem, editie Bergen op Zoom, dd 25-8-05 (met tekst hieronder omdat je anders moet inloggen):

SPORT ALLERLEI
‘Kanopolo is hard, het is rugby op het water’

Door Ton Hopmans

Donderdag 25 augustus 2005 - BERGEN OP ZOOM – Kanopolo is nog een tamelijk onbekende sport. Het is een variant op waterpolo. In Nederland zijn er slechts 23 verenigingen waar die sport kan worden beoefend. Het niveau in Nederland is hoog. Op 20 juli van dit jaar won Nederland nog goud op de World Games in Duisburg door gastland Duitsland met 3-1 te verslaan.

http://www.bndestem.nl/gfx/gfx_nieuw/gif.gifhttp://www.bndestem.nl/gfx/gfx_nieuw/kranten/BNS/artikelvisuals/2843276-362576-groot.jpg
(Foto Peter van Trijen)In 2006 worden de wereldkampioenschappen in Amsterdam gehouden. Bij Zeewitoe wordt al vijf jaar kanopolo gespeeld. Een seniorenteam speelt in de tweede klasse en sinds vorig jaar is er een jeugdteam. De spelers zijn kanovaarders die meer willen dan alleen maar in individueel verband de kanosport beoefenen.

„Het is een teamsport en dat maakt het juist zo gezellig“, zegt John Heeren, de trainer van het jeugdteam. „Als we toernooien spelen, nemen we tenten mee, eten we samen en drinken we ’s avonds wat.’“

Kanopolo, dat vroeger ook wel kajakpolo werd genoemd, is een actief balspel tussen twee teams. De teams bestaan uit vijf kanovaarders die met speciale kanopeddels én met de hand proberen de bal in het doel van de tegenstander te gooien. Een wedstrijd duurt twee keer tien minuten en het doel, een net van 1,5 bij 1 meter, hangt twee meter boven het water. Je mag de bal nooit langer dan vijf seconden in je bezit hebben.

Wouter Buwalda, die volgens Heeren de beste speler van Zeewitoe is, vindt het een geweldig spel. „Het zijn de acties die het spel mooi maken. Het is een combinatie van krachttraining en spelinzicht. Het is rugby op het water. Het is een harde sport maar echt gevaarlijk is het niet. Ach, je wordt wel eens met een peddel op je vingers getikt. Maar echt zware blessures komen niet veel voor.“

Voor de wedstrijden beginnen worden de kano’s altijd door de scheidsrechters aan een controle onderworpen. De punt en de kont van het vaartuig moeten afgetaped zijn. De spelers dragen een helm en aan de zijkanten van de zwemvesten zitten nierbeschermers omdat het nog al eens voor komt dat een speler in contact komt met de boot van de tegenstander. Het dragen van sieraden en horloges is taboe.

„We zijn vorig jaar met het seniorenteam van de eerste klasse naar de tweede klasse gedegradeerd“, zegt Heeren. „Conditioneel kwamen we te kort. Vorig jaar trainden we één keer in de week. We hebben het nu opgevoerd naar twee keer.“

Op de Binnenschelde aan de Noordlandseweg, waar Zeewitoe gehuisvest is, ligt een kanopoloveld dat voorzien is van lichtmasten. De spelers worden getraind op peddeltechniek en speltechniek. Speltechniek bestaat uit aanvallen, verdedigen, positievaren en storen. Als speler moet je volgens Heeren alles kunnen: aanvallen, verdedigen en keepen.

Het veldje in de Binnenschelde is niet geschikt om er officiële wedstrijden te spelen. Heeren: „Langs een speelveld moeten aan twee kanten steigers liggen waar de twee scheidsrechters op staan om alles in de gaten kunnen houden. Bovendien is onze kleedaccommodatie ongeschikt. We hebben slechts één heren- en één damesdouche.“

Het enige meisje dat bij Zeewitoe die aan kanopolo doet is Amanda Schuurbiers. Ze is pas tien jaar, maar weert zich kranig tussen de mannen. Via haar broer Christiaan kwam ze bij Zeewitoe. „Het is een zware sport. Bij de training moet ik veel met de bal gooien en sprintjes oefenen. Ik heb laatst mijn eerste toernooi gespeeld in Venlo, maar nog geen doelpunten gemaakt. Wel zou ik het leuk vinden als er meer meisjes bij het kanopolo zouden komen.“ De competitiewedstrijden worden in weekenden gespeeld. Tijdens zo’n weekend komen de teams vaak in actie. Soms worden er in twee dagen wel acht wedstrijden gespeeld. Het seniorenteam van Zeewitoe staat er goed voor. Van de twaalf gespeelde wedstrijden werden er acht gewonnen, er werd een keer gelijk gespeeld en er werd drie keer verloren. Wouter Buwalda is dan ook optimistisch. Hij is er stellig van overtuigd dat het seniorenteam van Zeewitoe dit jaar weer zal promoveren naar de eerste klasse.