PDA

View Full Version : Dikke pluim voor het T.C.

Rainbow
01-10-2002, 08:47 AM
Hoi,

Even mijn reactie, een grote pluim voor de organisatie, er viel niets op te merken.
Wat dat scheidsen betreft alles werd gefloten volgens de regels en ik denk dat er geen enkele scheids graag wordt verweten terwijl er toeschouwers staan te kijken of dat de scheids moet nat gespoten worden. Het zou erg zijn dat de scheids niet mag reageren als een speler zegt "Je mag mijn ..... kussen". Wanneer dat allemaal mag dan weet ik het niet meer. Het is simpel op het speelveld heb je je mond te houden en wie het niet kan blijf dan beter weg van het speelveld. Sommigen vinden dat ze steeds de regels mogen overtreden maar wanneer ze dan bestraft worden ervoor vinden ze het een "BOYCOT". Jammer voor hen maar wet is wet

Djorre
01-10-2002, 01:56 PM
Originally posted by Rainbow
Hoi,

Het is simpel op het speelveld heb je je mond te houden en wie het niet kan blijf dan beter weg van het speelveld

Dank U om mijn stelling zo treffend te illustreren.

In Belgie heerst al enkele jaren een heel simpele ongeschreven wet: "wie knikt, alle instructies netjes opvolgt en verder zwijgt is GOED, wie zich soms eens vragen stelt is SLECHT!" Zo eenvoudig dat iedereen moeiteloos en zonder nadenken in de pas kan meestappen.
Deze eenvoud vertoond naar mijn mening echter net iets te veel akelige gelijkenissen met een gelijkaardige simpele logica die 60 jaar geleden in onze contreien verkondigd werd.
'Die past niet in onze visie,... dus slecht,... dus weg ermee!'

Het is nog altijd een hobby (om het met Kamiel Spiessens te zeggen) maar één van de hoofdbedoelingen van hobby's is dat je aan de nutteloze tijdsbesteding die een hobby technisch gezien is, een hoop lichamelijke en geestelijke voldoening overhoudt, dit is op zo'n manier nog verre van het geval. De dag dat er met polo meer te verdienen is dan negatieve bewegingen op de zichtrekening voor verplaatsingen, hebben we nog alle tijd voor oeverloze discussies over reglementen.

Groeten,
Djorre.

IceQb
18-10-2002, 06:31 PM
Die zal zeer doen...............