PDA

View Full Version : De goede oude tijd

ErikV
15-04-2005, 08:06 PM
Nou doe ik nog niet zo lang kanopolo en hoor ik wel vaker die verhalen van de goede oude tijd.
Na wat zoeken in een oudere zoekmachine (altavista) kwam ik toevallig een site uit 1998 tegen, en jawel over het sloterplas toernooi.
http://www.gironet.nl/home/corbarn/home.html

op de site staan teams als: MKV,KAPOW, QUI VADIS 3 en Sloterplas 2.

Wat is er met die teams gebeurd?? wat is er mis gegaan? Zijn ze misschien nog over te halen om opnieuw een team te starten??

Kortom: wie kan verduideling geven.

Bijvoorbaat dank, Erik Veenje

matthijs
17-04-2005, 08:15 PM
Sloterplas II was het zgn. bierteam van KV Sloterplas. Met enkele
corifeen uit de oudheid van het kanopolo. Sloterplas I is er 1999/2000
mee opgehouden. We hadden een hele smalle bezetting (5) en toen twee team genoten aangaven te verkassen naar een andere vereningen was het
met Sloterplas I gedaan. Sloterplas II deed eigenlijk alleen nog mee op
het eigen toernooi.
Het toernooi werd voornamelijk georganiseerd door Martin Keereweer met
de hulp van Julliette de Vries. Maar Martin kreeg kindjes en een andere baan, hield er mee op en het einde van het verhaal ken je.

Matthijs

michielv
18-04-2005, 02:49 PM
MKV was op een gegeven moment ook zo'n team met een heel smalle basis. Een aantal mensen hiervan is nog een tijdje bezig geweest met de Dutch Playboating Challenge (of Cup, nou ja, de DPC in ieder geval) en Marcel (dacht ik?) heeft bij Viking natuurlijk een niet onbelangrijke rol in het polo gespeeld.

Kapow was een erg kleine kanopolo vereniging waar op een gegeven moment de eigen aanwas ook te klein was. Met wat oud-natsec spelers (Jan Verhaar, Peter Gommers) hebben ze nog een tijdje doorgespeeld maar op een gegeven moment was ook daar de koek op.

Het gekke van QV was dat ze het ene jaar nog 3 teams in de competitie hadden en het jaar daarop iedereen gestopt was. Het eerste viel uit elkaar omdat de oudgedienden ermee ophielden en de jonkies elders onderdak vonden (bv. Dirk vaart nu al weer een tijdje bij Odysseus).

BTW: Cor Barnhoorn is inderdaad de broer van Alfons, mocht je het je afgevraagd hebben :D

matthijs
19-04-2005, 11:00 AM
MKV was op een gegeven moment ook zo'n team met een heel smalle basis. Een aantal mensen hiervan is nog een tijdje bezig geweest met de Dutch Playboating Challenge (of Cup, nou ja, de DPC in ieder geval) en Marcel (dacht ik?) heeft bij Viking natuurlijk een niet onbelangrijke rol in het polo gespeeld.

Marcel Kaljee, speelde ook eerst bij Euros en Sloterplas I. Hij woont nu alweer enkele jaren in Schotland.

ErikV
19-04-2005, 11:40 AM
Jep ik heb laatst Marcel nog per e-mail gesproken en poloën doet hij niet meer omdat hij te ver van een polo club afwoont.

In ieder geval leuk om die polo geschiedenis een beetje te horen:D .