View Full Version : Beker te Veurne
Unregistered
23-09-2002, 10:13 AM
Enige reacties over de Beker van voorbije zondag?
Bart Man
23-09-2002, 12:51 PM
Ik was er niet. Wat is er gebeurd?
Devil
23-09-2002, 04:49 PM
Was er ook niet Bart,
maar heb vernomen dat de spelers van DE PADDEL na een ruzie mbt een scheidsrechterbeslissing niet meer komen opdagen zijn voor de FINALE!
Proficiat voor onze sport!
G
DeViL
scroll
23-09-2002, 05:36 PM
Eerst en vooral ga ik toch ook even mijn bemerkinge geven.
Wij moesten om 7u15 vertrekken om toch een beetje op tijd te komen op den Beker.
Er waren 2 forfaits wat ik raar vind op 'den beker'. is het zo moeilijk 5 mensen te motiveren om te spelen.
Verder liep het nogal uit (door de barrage wedstrijd van kcc-wkv2).
En dan het probleem met de Veurne en de Paddel. Het fijne weet ik er ook niet van. Dus als ik iets fout zeg verbeter mij. Ik kan evengoed roddels verkondigen (misschein iemand die de juist uitleg heeft).
Het zou allesinds iets te maken hebben met een te vroeg op het plein gekomen speler dei een gele kaart gekregen had. (iemand van veurne) .
Meer weet ik erook niet van.
Voor de rest was het toch wel een leuk dagje. Ik heb heel veel respect voor het tc die al dit in handen moeten houden. en de scheidsrechters die het allemaal in goede bannen moeten leiden (zoals de rode kaart tijdens KCC-WKV3).
Alleen vind ik dat 4 wedstijde beetje veel worden op 1 dag (en wij hadden 1 forfaits in de poule en waren snel uitgeschakeld) en er zijn ploegen die VEEl meer wedstrijden moeten spelen hebben.
Ik wil hier zeker GEEN kritiek geven op het TC. Maar misschien moet het formaat van de Beker herzien worden. (of op 2 dagen liggen??)
Greets Pieter
scroll
23-09-2002, 05:41 PM
Waar zat turnhout trouwens???
GReets Pieter
Unregistered
25-09-2002, 04:10 AM
Weet er niemand hoe de vork juist aan de steel zit, en wat de gevolgen ervan allemaal gaan zijn????
seppe
25-09-2002, 05:52 AM
Hey,
dat er altijd "iets" moet zijn in de polo in België is wel duidelijk! Geen kwaad woord over iemand! Maar zo is het! Waarom kan het niet normaal verlopen?
Ik was er niet bij, ik weet er het fijne ook niet van!
Hopelijk verandert dit in België nog ooit!!
Aan scroll:
seg gij ze zot, gij vind 4 westrijden veel? Geef er mij mer 7 zoveelste meer zoveelste beter! We komen voor polo te spelen he! Zoveelste meer je speelt zoveelste meer je leert! ;-)
Sportieve groetjes Sep #5 :thumbup:
Unregistered
25-09-2002, 08:14 AM
Hoi,
Blijkbaar durft niemand vertellen wat er gebeurd is zondag. Ik zal jullie zeggen wat ik weet. Verontschuldig (en verbeter) mij als iets niet klopt.
De wedstrijd waar het allemaal rond draait is WKV1 - DP2, scheidsrechters GENT (winnaar zou naar de finale gaan). Nand had een gele kaart gekregen (reden weet ik niet), dus moest hij 2 minuten van het veld. Enkele seconden voor het einde van die 2 minuten (volgens de tafel 8 seconden) deed iemand van de supporters teken naar Nand dat hij zijn helm terug moest opzetten omdat zijn 2 minuten bijna voorbij waren. Dit heeft Nand verkeerd verstaan, hij dacht dat hij terug op het veld mocht. Daarop reageerde De Paddel fel, Veurne speelde met een man te veel ( 5 ipv 4). De scheidsrechter had dit eerst niet gezien maar riep Nand bij zich, klaarde het misverstand en stuurde Nand weer enkele seconden van het veld.
De fout die de scheidrechter maakte was geen 2e gele kaart te geven voor dit voorval. Maar voor zover ik weet is de scheidsrechter baas. Dit kon DP blijkbaar niet aanvaarden en Dimitri kreeg voor zijn protest een rode kaart... De stand was bij de gele kaart van Nand 3-1 voor WKV (denk ik) en dit was ood de einduitslag.
Na de wedstrijd diende DP klacht in en ze eisten dat de wedstrijd opnieuw zou gespeeld worden. Maar volgens de reglementen hoeft dit niet, dus weigerde WKV de wedstrijd te herspelen.
Het was dan trouwens al rond 18H en de finale moest nog gespeeld worden. Het TC besliste dan de wedstrijd niet te herspelen.
Dan de finale... (WKV1-DP1). Scheidsrechter PC, lijnrechters andere leden van het TC.
WKV1 lag op het water, maar DP weigerde te spelen en gaf dus forfait. TC of meer bepaald PC was hier niet tevreden mee.
De prijsuitrijking werd uitgesteld tot nu zondag (3e manche van BK) in Gent. Hopelijk blijft het dan een beetje rustiger.
Groeten en tot zondag
Unregistered
25-09-2002, 09:29 AM
Seppe, je verhaal klopt dat Nand geel heeft gekregen en dat dan zijn broer Karel naar Nand heeft geropen zo'n tien sec voor tijd dat hij er weer op mocht en dat heeft Nand ook gedaan, op dat moment speelde veurne dus met een geschorste speler want geel is eigenlijk hetzelfde al twee min geschorst zijn. Wat geldt er als je speeld met een geschorste speler, dan moet verliest veurne normaalgezien de wedstrijd met 5 - 0 (forfait) wegens het niet reglementair spelen.
Dat heeft de ref niet gedaan en gewoon Nand een groene kaart gegeven wat helemaal niet volgens de regels is!!! De ref heeft na de wedstrijd eerlijk toegegeven dat hij verkeerd was.
We wachten de conclusie af van het TC zeker.
Devil
25-09-2002, 10:30 AM
Mag ik jullie vragen vooraleer iets te posten te registreren. Zo weten we tenminste met wie we te doen hebben.(ik vermoed Yves????)
Groeten,
;D):thumbup:
Unregistered
25-09-2002, 12:02 PM
Waarom speelde wkv1 de wedstrijd tegen dp2 niet opnieuw, want volgens dat ik gelezen heb zijn de fouten aan hun kant gemaakt. Waarom maken ze er zo'n drama van! Door een 2de wedstrijd te spelen konden ze misschien bewijzen dat ze werkelijk wel sterkere ploeg waren.
Evelien
25-09-2002, 01:17 PM
De reden waarom niet herspeeld werd is vooral het feit dat de wedstrijden al tamelijk veel uitgelopen waren.
Voor de gele kaart was de stand 3-1 en aan deze stand is niets meer veranderd. Als de stand tijdens de gele kaart zou veranderd zijn naar 3-2 of 3-3 dan zou je nog kunnen zeggen dat herspelen een oplossing was.
De scheidsrechter heeft hier een vergissing begaan, maar welke scheidsrechter heeft dat nog nooit gedaan?
Ik vond de reactie van De Paddel overdreven.
groeten
Unregistered
25-09-2002, 01:23 PM
In antwoord op reactie nr. 8 “Seppe, je verhaal klopt …”
Dit is nu precies wat er verkeerd loopt met de Belgische competitie. Zo’n vergezochte en compleet ridicule interpretatie van de spelreglementen kan nooit een goede basis vormen voor een duurzaam kajakpolo-beleid. Het wordt hoog tijd dat het normaal verstand (~ de gezonde rede) boven komt, - bv. via het uitbreiden van de bevoegdheden van de raad der wijzen – en dat ‘ELKE’ klacht, of hij nu van ‘De Paddel’ komt of niet, uiterst kritisch aanvaard en besproken wordt. Alle partijen zijn het er immers over eens dat het een misverstand betreft. De bewuste scheidsrechter heeft dan ook de gemaakte fout zo geïnterpreteerd, en op deze basis zijn beslissing genomen. Als het TC nu op grond van de denkpiste geformuleerd in reactie nr. 8 , haar beslissing – al dan niet onder welke druk dan ook – zou aanpassen, dan ziet de toekomst voor het Belgische polo er nog somberder uit dan voorheen. Laat het aub niet zo ver komen, en verleen uw steun aan ‘alle’ scheidsrechters en het TC. Het is nu al moeilijk genoeg om in onze 1ste klasse bekwame scheidsrechters te vinden die willen fluiten.
Evelien
25-09-2002, 01:27 PM
Hoi,
Het TC heeft zondag toch beslist dat de wedstrijd niet herspeeld wordt. Het startsein van de finale is gegeven door PC van het TC en de lijnrechters waren ook van het TC. Bij de finale werd vastgesteld dat DP niet kwam opdagen en zo dus, volgens de regels, forfait geeft. Daar kunnen ze nu toch niets meer aan veranderen?!
Groeten
scroll
25-09-2002, 01:37 PM
Seppe mag ik toch even meedelen dat een competitei zonder probleme niet bestaat. Niet in belgië niet nergens. (da dnek ik toc)
Ik heb er ook geen problemen mee om veel wedstrijden te spelen maar niet op dag. Der zijn af en toe limieten
Heb ik u trouwens nie vervangen op het tornooi in Knrs???
Greets pIeter
Devil
25-09-2002, 04:27 PM
Wat me verontrust is de kleingeestigheid van sommige personen. Hebben personen die impulsief klachten indienen, agressiviteit vertonen tov scheidsrechters, staan te brullen en te blaffen, dan geen enkele besef van hun gevolgen?
De dagen voorheen was ik regelmatig in contact met Steven Verhamme, radiojournalist bij radio 1. Rond 16.30 is er rechtstreeks een verslag uit Veurne gebracht. Bedoeling was om de uitslagen van de Beker uit te zenden kort voor 18.00 tussenin de uitslagen van de Vuelta, de eerste nationale voetbalcompetitie ea.
Welk figuur slaat kayakpolo nu tov de media?
Waarom nog over en weer discussiëren?
;D)
jelle
25-09-2002, 05:49 PM
Polo zonder problemen bestaat niet...
Niet in Belgie in ieder geval, als ik Scroll moet geloven.
Tegelijk met "de beker van Veurne" werd ook De "Irish Open" gespeeld, en als ik me niet vergis zijn er in de 1e divisie 2 of 3 groene kaarten gevallen, en geen gele of rode. Ik heb me prima vermaakt op het Ierse water: leuke wedstrijden, goede sfeer, en absoluut geen problemen . Ook commentaar op de schijdsrechter in de Nederlandse competitie blijft beperkt tot een individu, die vervolgens wordt terug geroepen door zijn teamgenoten. Kortom... Polo zonder problemen bestaat wel degelijk.
Ik weet niet precies wat er in Belgie gaande is, maar ook buiten Belgie is het duidelijk dat het bij jullie wel eens rommeld in de bovenste regionen van het polo. (Naast dat heel polo Europa zich verbaast over de relatief grote internationale toernooien die georganiseerd worden. So keep up the good work) Als ik de post's lees in dit thread, dan verbaas ik mij over het gevolg van een schijdsrechter beslissing. Ik kan me niet indenken dat een "hooggeplaatst" team in Nederland ook maar enige ophef zou maken in een dergelijke situatie: Schijdsrechters maken fouten, maar komen nooit op hun beslissing terug, dus heeft het weinig of geen zin op er ophef over te maken. (Buiten het feit dat de overtreding ter goede trouw begaan werd, dus zou je ook als tegenstander de overtreding door de vingers moeten zien.) Daarna moet men als team zich realiseren (zeker als landelijk topteam) dat bepaalde keuzes en daden de landelijke polowereld beinvloeden.
In mijn ogen is een positieve sfeer binnen een polowereld zeer belangerijk omdat het zo'n kleine wereld is en het één het ander nogal beïnvloed. Als Nederlander vraag ik me af of dit soort dingen de vooruitgang van het polo in Belgie niet in de weg staan. Ik denk dat als Belgie mee wil tellen in Europese of wereld kampioenschappen, topteams uit Belgie elkaar als vrienden moeten gaan zien in plaats van als vijanden omdat leden van die verschillende teams juist samen een topprestatie moeten leveren.
Iedereen speelt polo omdat men het leuk vind (Ik kan er in ieder geval niet mijn brood mee verdienen) dus lach met je tegenstander om een schijdsrechterfout (zeker als die er niet werkelijk toe doet) in plaats van er een ophef van te maken.
Greetz Jelle
P.s. Op zaterdag van de "Irish Open" speelde we 6 wedstrijden...
Ga je in ieder geval niet voor niets heen en weer.
Evelien
26-09-2002, 08:00 AM
Hoi,
Ik ben het eens met Jelle. Het wordt tijd dat de verschillende clubs in België samenwerken ipv elkaar tegen te werken.
Er zijn al zo weinig (goede) polospelers in België. De scheidsrechters zijn misschien niet altijd van het hoogste niveau. Maar die persoon compleet afbreken heeft ook geen zin. Als er tijdens het spel een foute beslissing genomen wordt, mag dat achteraf misschien eens besproken worden maar onmiddellijk een klacht indienen in overdreven en bovendien ontzettend demotiverend voor de beginnende scheidsrechters.
Ik vind het daarenboven ook flauw om dan uit protest forfait te geven voor een finale (tussen +- evenredige teams).
groeten
Unregistered
26-09-2002, 10:35 AM
Goede middag Evelien,
Dat is jou reactie omdat jij van Veurne bent. Personen van De Paddel gaan daar wel een andere mening van hebben. De personen van De Paddel hebben protest ingedien omdat er fouten gebeurd zijn door de ref die het spel volledig heeft beïnvloed. Als de ref juist had gehandeld dan kon de uitslag van de wedstrijd helemaal anders geweest zijn.
Unregistered
26-09-2002, 01:01 PM
De personen van DP die op het veld lagen gaven toe dat ze reeds verloren waren. 't was trouwens maar een goede minuut meer te spelen.
seppe
26-09-2002, 02:15 PM
Als je van het begin af deze thread leest dan zie je pas hoe kinderachtig dit allemaal niet is!!!
Als ik kon was ik al lang in een ander land polo aan het spelen! maar ja in BelgiË kan niets
Hopen op beterschap en volwassenheid (misschien)!
Groete Seppe
En Jelle je hebt groot gelijk!
Piet Coussens
27-09-2002, 10:00 PM
Doe dan al eens de moeite om de Vlaamse pers te interesseren voor de kajakpolo. Ik was doodsbeschaamd toen die journalist van Radio 1 erbij stond en er naar keek. We krijgen hem in elk geval niet meer naar de Belgische competitie volgende zondag.
:(
Djorre
27-09-2002, 10:24 PM
Terug naar af, zou ik zeggen.
In Israel bleef de sterre stille staan, in België de tijd!
ErikV
27-09-2002, 10:52 PM
Hmm, het is wel allemaal erg serieus daar in België.
Ik speel nog niet zo lang kanopolo (ongeveer 2 jaar), maar ik begrijp er af en toe niks van. Ik ga naar het WK en zie Duitsland met Italië meppen, de scheidsrechters weten niet wat ze moeten doen en geven groene kaarten.
En in een zeer korte tijd is er een heftige discussie over het belgische kanopolo.
Ik hoop dat jullie in Belgie er een beetje uit komen.
Want het polowereldje is al zo klein als het dan verziekt wordt dan blijft er niks meer over.
ohja, in Nederland zijn op de landelijke competitie geen lijnrechters en het gaat ook goed.
Als ik de TC was had ik de wedstrijd niet overgespeeld, puur omdat het een spelletje moet blijven.
kanopolo is en blijft maar een spelletje.
-Erik
Unregistered
28-09-2002, 08:03 AM
Misschien iemand geintereseerd om zelf een team op te starten met wat goede spelers???
Devil
28-09-2002, 08:19 AM
Het lijkt me niet zo gemakkelijk om maar eventjes een nieuwe ploeg op te richten.
Bedoel je een ploeg in een bestaande club? of een nieuwe club?
Kunnen we uit je bericht afleiden dat er sommige spelers van de paddel iets nieuws uit de grond willen stampen?
Ik zeg dat zomaar, maar het feit dat hier nogal threads gepost worden door niet geregistreerde mensen, doet me in die richting denken.
;D)
Unregistered
29-09-2002, 09:20 PM
Jammer Evelieneke dat ge er zo over denkt, blijkbaar moet ge toch echt genepen gezeten hebben om die wedstrijd.
En pas op TC heeft nog geen enkele beslissing genomen.
Wat ge er ook van denkt, denk zelf eens dieper na.
Djorre
29-09-2002, 09:57 PM
Waarover nadenken, nobele onbekende?
de leden van DP denken er helemaal niet aan om nog een club op te richten!! een voor allen, allen voor een en zo blijft het!! we hangen allemaal goed samen, ieder komt op voor een ander. wat jullie er ook van mogen denken!!!!
groetjes emme
ErikV
02-10-2002, 08:56 AM
Waar is Jerry Springer?
In België?
Hmm, het is ook een raar volkje, die belgen.
-Erik
Unregistered
04-10-2002, 07:42 PM
De Beker van Belgie.
Tis altijd met de zelfde da je ruzie hebt ************
Devil
05-10-2002, 02:48 AM
Originally posted by Unregistered
De Beker van Belgie.
Tis altijd met de zelfde da je ruzie hebt ...-verwijderd -
EEN FORUM DIENT NIET OM IEMAND PERSOONLIJK OF DE NAAM VAN EEN FAMILIE TE BESMEUREN ZONDER RECHT VAN ANTWOORD. DAAROM WERDEN DE NAMEN IN BOVENSTAAND GEVAL VERWIJDERD. GELIEVE UW PERSOONLIJKE AFREKENINGEN IN PRIVAAT TE BETWISTEN. STUUR UW OPMERKING RECHTSTREEKS AAN DE BETROKKENE VIA EEN EMAIL OF BEL ZE OP (indien u durft) MAAR PLAATS ZOIETS NIET OP EEN FORUM.
Uw bericht 'over Seppe' werd tijdelijk verwijderd naar de "moderator's corner" en gerapporteerd aan de webmaster van canoepolo.com. Alle moderators van deze website en seppe zelf zijn hiervan verwittigd. Zij zullen beslissen indien hetgeen u over seppe zegt al dan niet terug kan gepubliceerd worden.
`D´
seppe
05-10-2002, 08:47 AM
Ik aprecieer dit heel erg!
Bedankt Devil.
Het doel van dit forum is om discussies aan te gaan (op vriendschappelijk niveau)en hulp te bieden! en ik vind dat dit enkel met geregristreerde leden kan!
Iedereen kan als unregistered lid zeggen wat hij wil! Als hij er dan niet persoonlijk voor uitkomt vind ik dit een jammere zaak!
Sportieve groetjes Sep
Djorre
05-10-2002, 01:38 PM
WORD !!!!
Piet Coussens
08-10-2002, 10:24 PM
Voor de geïnteresseerden. Sinds deze avond staat er een fotoverslag van de beker op de website van het NKV. Je vindt hem onder Fotoverslag Beker van België (http://www.nkv.be.eu.org/competitie/polo/index.nl.shtml)
Groeten, Piet
Charly
09-10-2002, 12:19 PM
Originally posted by Devil
EEN FORUM DIENT NIET OM IEMAND PERSOONLIJK OF DE NAAM VAN EEN FAMILIE TE BESMEUREN ZONDER RECHT VAN ANTWOORD. DAAROM WERDEN DE NAMEN IN BOVENSTAAND GEVAL VERWIJDERD. GELIEVE UW PERSOONLIJKE AFREKENINGEN IN PRIVAAT TE BETWISTEN. STUUR UW OPMERKING RECHTSTREEKS AAN DE BETROKKENE VIA EEN EMAIL OF BEL ZE OP (indien u durft) MAAR PLAATS ZOIETS NIET OP EEN FORUM.
Uw bericht 'over Seppe' werd tijdelijk verwijderd naar de "moderator's corner" en gerapporteerd aan de webmaster van canoepolo.com. Alle moderators van deze website en seppe zelf zijn hiervan verwittigd. Zij zullen beslissen indien hetgeen u over seppe zegt al dan niet terug kan gepubliceerd worden.
`D´
Charly
09-10-2002, 12:36 PM
Blijkbaar is Seppe één van de weinigen die (niet anoniem!!) durven zeggen waar het op staat. Ik kan me volledig vinden in het zijn verslag van de 'feiten' die plaatsvonden tijdens WKV 1-DP 2.
Hij vergeet enkel het schandelijk gedrag van verschillende spelers van De Paddel (waaronder een (ex-?)coach nat. ploeg, (ex-?) hoofdscheidsrechter, ...) tegenover de scheidsrechter en aanwezige officials en publiek.
De scheids nam inderdaad een verkeerde beslissing m.b.t. het te vroeg betreden van het veld na gele kaart. Met een bende kritiekspuiend 'kenners' van het reglement achter je rug is foutloos arbitreren inderdaad geen evidentie. Als dan ook nog je fysieke integriteit wordt bedreigd is volgens mij voor elk weldenkende mens de lol eraf.
Mag ik de verenigde beterweters er nog op wijzen dat (volgens het reglement!!! Dringend allemaal eens nalezen!) bij een te vroeg betreden van het veld na een gele kaart, de enig correcte sanctie erin bestaat dat de betrokken speler voor de resterende wedstrijdtijd aan de kant moet blijven. Waar sommige 'kenners' die andere scenario's (5-0 verlies; verder spelen met 3 tegen 5; ...) halen, is mij een raadsel.
Sportieve groeten.
Karl Vandaele
Charly
09-10-2002, 12:42 PM
Originally posted by Unregistered
Jammer Evelieneke dat ge er zo over denkt, blijkbaar moet ge toch echt genepen gezeten hebben om die wedstrijd.
En pas op TC heeft nog geen enkele beslissing genomen.
Wat ge er ook van denkt, denk zelf eens dieper na.
Charly
09-10-2002, 12:48 PM
Willen al die 'verstandige' mensen eens stoppen met grote commentaren te geven, als ze dat enkel kunnen zonder zich te identificeren. 'k Zal niet bijten hoor!!
Dan zal dat kinderachtig gescheld vanzelf stoppen, waarna we eindelijk eens naar een oplossing kunnen beginnen te zoeken.
De belgische polo maakt zich anders grondig belachelijk.
Bedankt;
Karl vandaele
Charly
09-10-2002, 01:08 PM
Nog een geluk dat er geen journalisten kwamen naar de laatste speeldag van de competitie.
Die mensen hadden er toch niets van gesnapt; van al die persoonsgerichte, gratuite rode kaarten. 't Zou in de voetbal geen waar zijn, een arbiter met een nakende schorsing boven z'n kop die eventjes de directe tegenstander -letterlijk- naar huis mag fluiten!!
Sorry, even vergeten dat de scheidsrechter stééds gelijk heeft, ook bij persoonlijke afrekeningen.....
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.