View Full Version : Wintertraining?!
ErikV
18-09-2002, 01:48 PM
As the winter starts, and days are getting shorter. We can not train at our regular days because we haven't got field lights.
We can train 2 times a month a training in a swimming pool and once a week we have a gym training. But renting a swimming pool is expensive, and the gym training is boring. So maybe we can better buy some field lights.
- Are there clubs which have experience with it?
- What are the cost of field lights?
- do you recommend field light or do you have another solution?
- /Erik Veenje
kv Viking Venlo
michielv
20-09-2002, 08:32 AM
Hoi Eri, ik doe dit maar effe in het Nederlands.
Mocht je lampen willen hebben: wij gebruiken gewone bouwlampen op statieven. Te koop in elke bouwmarkt en om de zoveel tijd in de aanbieding.
Nadeel is wel dat je uiteindelijk weinig ziet op een veld, het is gewoon donker. Punt. Wat je kunt doen is 's avonds conditie trainen en in het weekend (overdag dus) een potje ballen. Doen wij ook. Dat wil zeggen, we proberen in het donker wel eens wat te ballen maar dat eindigt toch in een hoop ergernis dus meestal kap ik er dan gewoon mee.
Groetjes,
Michiel
Unregistered
20-09-2002, 10:31 AM
Hoi Michiel,
Hebben jullie 500 lux lampen?
Deze zijn namelijk overal verkrijgbaar maar dan je toch veelste weinig?
of valt dat wel mee?
En hoe hebben jullie de lampen geplaatst? de stroomkabels onder de grond naar het clubhuis. Hadden jullie geen problemen met vergunningen?
-Erik
michielv
20-09-2002, 11:06 AM
Hoi Erik,
Geen idee, we hebben een soort kleine hoogtezonnen. elke paar meter eentje, dan zie je nog best een hoop. Alleen voor het keepen is het echt k*t want daarvoor zie je niet genoeg.
De lampen staan niet vast (ons veld ligt op openbaar terrein
dus iedereen mag er komen) maar we zetten ze elke week effe
neer. Is weinig werk. Voor de stroomvoorziening gebruiken we een paar grote haspels. Gaat prima en kost weinig.
Ik weet niet precies hoe jullie veld is maar in Vlaardingen kun je zo'n beetje nix laten staan tenzij je er een Rottweiler naast zet dus alles moet bij ons na afloop weer opgeruimd worden.
Groetjes,
Michiel
ErikV
20-09-2002, 03:12 PM
Bij ons is dat precies hetzelfde, het probleem bij ons is nog eens dat het poloveld 100 meter van de vereniging verwijderd is.
Het poloveld is dan nog eens 4 meter van de kant af. Dit is moeilijk te verlichten. Al lijkt mij verlichting een ideale oplossing.
Een tweede optie voor ons is door onder een Maasbrug te training hier is altijd voldoende licht. Alleen staat er te veel stroming op de Maas en drijf je als keeper steeds weg. En wordt je boot inbeslag genomen als de politie komt.
derde optie is om samen met de Wittsee lampen aan te schaffen en deze dan bij hun veld neer te zetten. Zij hebben het clubhuis langs het poloveld en de grond eromheen is afgesloten voor vreemden.
Het probleem met de wittsee is dat wij dan steeds met een auto erna toe moeten. Het is 8 km rijden maar toch. Ook zijn de contacten nog niet zo goed dat we gemeenschappelijke dingen aanschaffen.
Ik vraag me af hoe andere vereniging dat doen, hebben deze verlichting of niet.
-Erik
michielv
24-09-2002, 09:30 AM
Ik denk dat veel teams in de winter veel krachttraining ed. doen en in het weekend (overdag dus) kunnen varen.
Op zich kun je natuurlijk in het (half) donker best sprint trainingen enzo houden maar voor ballen is het niet te doen.
ErikV
24-09-2002, 06:11 PM
Hoi Michiel,
Wij kunnen nog geen krachttraining gaan doen.
De meeste zijn nog geen 18 jaar. Voor jeugd onder de achttien is het niet aan te raden om krachttraining te doen. Omdat dit de groei kan storen. Techniek/conditie en tactiek kan natuurlijk wel.
Bij de Viking gaan wij we ons voor het eerst met tactieken bezig houden. Duidelijke taakverdeling tijdens een wedstrijd moet zorgen voor minder fouten en een sneller spel.
Bij Michiel de Ruyter heb ik de schijnwerpers gezien. Dit heeft wel wat. Ze moeten alleen hoger staan, maarja het is niet altijd mogelijk.
-Erik Veenje
ps. Zijn er trouwens echte kanopolo kachthonk oefeningen en zoja welke? En welke adviezen zijn er.
michielv
25-09-2002, 06:45 AM
Hoi Erik,
Vroeger (bij DKV) kregen wij als onder de 18 wel een soort krachttraining in de vorm van circuittraining ed. Dus niet met halters maar met je eigen gewicht (opdrukken, situps, gooien met een medicin bal, hardlopen, interval training enz.).
Voor taktieken: binnenkort heeft Willem zijn trainingshandboek herschreven en met name het taktiek gedeelte is helemaal nieuw. Ik laat het wel weten wanneer het op het internet staat.
Hoewel het afgelopen weekend niet zo uit de verf is gekomen (zeg maar ;-) proberen wij sinds kort bij een counter de tegenstander snel op te vangen terwijl de keeper als een dolle op zijn doel af kan varen. Dit om de verdediging snel op orde te hebben. We moeten nog wel goed oefenen maar het idee is vrij simpel ;-)
ErikV
25-09-2002, 07:14 AM
Dat circuit is een goed idee, wij hebben dit vorig jaar ook wel gedaan alleen een beetje verloederd omdat dit het saaie gedeelte is. Misschien dat het nu wel lukt omdat de mensen weten waarom ze de trainingen doen.
Bij de Viking hebben we tegen Zeewitoe ook een nieuwe tactiek gebruikt. Opbouwen van M-formatie naar een W-formatie. Door duidelijke afspraken wonnen met 3-0 terwijl wij de dag ervoor met 5-1 verloren. Natuurlijk speelde motivatie en geluk ook een grote rol. Maar de tactiek paste precies op het spel van Zeewitoe.
Uiteraard hebben we aan een tactiek niet veel, maar het is een begin. Bij ons in het team zit iemand die sportacademie heeft gedaan. Hij kan creatief formaties verzinnen. Al zijn de tactieken van Willem van der Lely ook van harte welkom, deze zijn direct uit het kanopolo
In de winter kunnen wij de tactiek verder uitwerken en zorgen dat de hele Viking het weet.
-Erik
michielv
25-09-2002, 07:48 AM
Bij ons in het team zit iemand die sportacademie heeft gedaan.
Heeeej, da's interessant: misschien zou die persoon ook een bijdrage kunnen leveren aan de breedtesport? Vooral op het vlak van trainingsopbouw en inhoud kunnen we een hoop gebruiken. We weten veel, sommigen nog meer maar we kunnen altijd hulp gebruiken.
ErikV
25-09-2002, 09:17 AM
Rustig aan!
Hij is nog niet zo lang actief, en heeft het heel druk met zijn werk.
Dus als hij iets wilt doen dan komt dat vanzelf wel. Hij geeft bij ons kanopolotraining en gymzaal training aan het Viking team dat bij Michiel de Ruyter was. De jeugd dat is mijn pakkie an.
Maar kan door het werk kan al niet altijd komen.
paul s
19-10-2002, 09:26 PM
:silly:
Weet je, kanopolo in de winter is saai en deprimerend. Daarom moet je eigenlijk zoveel mogelijk andere leuke sporten doen, zoals bier drinken, vodka drinken .... na 1 kater heb ik hier meestal genoeg van en ga ik verder met krachttrainen, handbal, vechtsporten, turnen (voor de meisjes natuurlijk:D ), squashen duiken, snowboarden en al het andere leuke wat je maar kan verzinnen.
Tegen de afkickverschijnselen kano je echter toch, ballen doe je gewoon in het weekend wanneer het licht is en doordeweeks ga je gewoon een beetje dom rondjes varen met allemaal 'ga beter kanoen' en 'wordt moe' oefeningetjes.
8km kan je makkelijk fietsen, maar ik snap best dat je niet samen met duitsers wil kanoen ;) Hoewel jullie natuurlijk wel veel van ze kunnen leren
michielv
21-10-2002, 06:57 AM
Klopt, ballen is veel leuker met licht dus mij zie je alleen in het weekend in de boot.
Dit weekend heb ik een leuk trimbaantje ontdekt bij ons in de buurt met allemaal rekstok en andere constructies en dat in combinatie met heen en terug hardlopen is best een aardige conditie training.
Misschien heb je ook zoiets in de buurt, je weet maar nooit wat een of andere sportieve wethouder eens bedacht heeft.
Sportklimmen is ook een geweldig goeie maar helaas nogal duur en je kunt het niet overal doen.
Die 16 km fietsen (heen en terug) is op zich ook al best een goede conditie training, dan hoef je niet eens meer met die Duitsers mee te varen *grinnik*
jelle
21-10-2002, 09:14 AM
Als Keistad, hebben we een viertal lantarenpalen, versterkt met wat halogeenspots langs de kant van het water gezet.
Licht is een beetje eenzijdig, (eenkant van het water) en je merkt ook waarom ze bij voetbal en tennisverenigingen, van die enorme lichtmasten hebben, maar we mogen niet klagen. Schakelaar om, en de boten in. Natuurlijk zijn ook de vaste doeltjes aanwezig.
Gewoon lekker doorballen s'winters....
ErikV
21-10-2002, 02:59 PM
Nou, onze winterseizoen is nu begonnen. we hebben op woensdag gymzaal training. Via de gemeente geregeld €8 voor 1 1/2 uur. In het weekend doen we overdag kanopoloën.
Vanaf November kunnen we 2 x per maand in het zwembad terecht. Dit is op zondag middag.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.