View Full Version : "Nya klubbar" i Sverige
Jimbo
13-07-2004, 09:06 PM
Tjenare!
Jag kom precis hem från en miniturnering i polo som anordnades i samband med racing SM i Luleå.
Följande lag deltog:
Västerås
Luleå (LKK) - 2 lag
Örebro
Kungälv
Lödde
Igår hade vi även en prova-på kväll där Halmstad drog ihop ca 20 paddlare!
Efter detta verkar det som om Halmstad funderar på att köpa polokanoter till sin klubb...
Lödde bedriver seriös poloträning på vintern, så skicka tävlingsinbjudningar till dem så kanske de dyker upp någon tävling.
Örebro funderar också på att åka till en tävling så det samma gäller för dem!
Det visade sig att Waxholm har komplett poloutrustning, men de saknar någon som kan visa hur spelet går till...dax för en uppsökande verksamhet kanske?
Slutligen en liten påminelse om att det finns pengar avsatta i polobudgeten för "uppsökande verksamhet" och aktiviteter som kan bredda sporten!
Mvh
Jimmy Mehlstrand
STIL
SanneJ
20-10-2004, 09:22 AM
Tjenera! :wavey:
Va bra at der efterhand börjar polo I Sverige söder om Sthlm också :)
Jeg er just flyttet til Malmö från Köbenhamn, där jag fik job i Lund och tittade liten hvor som fanns poloklubber i Sverige, men det var jo hopplöst, eftersom nästen alle klubber ligger i Nordsverige :rolleyes:
Jag spiller fortfarende i Köbenhamn och har oskså tänkt at fortsätta med dette, men kanske om der kommer klubber her i (söder)Skåne också kunne jag väre med der också :hump: :hump: Om ni behöver instruktörer eller nån som kan hjälpe med träning her i Skåne, måste ni endelig sige til, jag vil mycket gerne hjälpe med dette också :thumbup:
Kanske vi ses til några tävlingar -vi från Köbenhamn hoppar at kunne komme til Sverige också näste år :wavey:
Ses Sanne
P.S. forlåt mit dårliga svenska- jag er inte så bra ännu :thumbdown :rolleyes: Hoppas ni förstår :(
Hejsan Sanne,
Vad kul att det kommer polospelare och tjejer :) till södra Sverige! Hoppas att det kan få igång fler poloklubbar.
Du vet att det är turnering i Stockholm 6 november?
Hälsningar Eva Lindmark, Förbundskapten damlandslaget och Lulebo :D
Sara S
21-10-2004, 12:54 PM
Hej Sanne
Jag vet att racingklubben i Löddeköpinge, som ligger utanför Malmö, spelar kanotpolo regelbundet vintertid i badhuset. De har jättebra möjligheter med badhustider och utrustning men de har inte så mycket erfarenheter av organiserad polo, dvs de tränar bara som alternativ verksamhet. De skulle säkert bli jätteglada om du tog kontakt med dem, jag tror du skulle ha mycket att lära dem. Jag har ingen mejladress å sånt men det skulle säkert gå att fixa.
/Sara
SanneJ
21-10-2004, 01:53 PM
Vad bra :) Kanske jeg skulle forsöke at kontakte dem...
Har hittat Lödde kanotklubb på kanot.com, men er Lödde den samma staden som Löddeköping? :confused: :withstp:
(Köping er jo en annan stad inte? :confused: :rolleyes: )
Til Eva: Der er damlandslagsträf just den helg, så ingen damer kann (vi er i fuld gang med förberedningerna til näste års EM :barbell: :hump: :D ), och herrerne i Kbh. kunne inte heller.
Men vi skulle gerne ville komme näste året. Jesper Karlsson (vores svenska kille i Köpenhamn) har kontakterne, så han skulle vide besked...:p
Ellers skriv gerne :)
Ses Sanne
Sara S
21-10-2004, 09:28 PM
Tja igen
Jepp, Löddeköpinge förkortas ofta Lödde, så det är rätt klubb. Den ligger några mil utanför Malmö. Köping är en annan stad som ligger högre upp. Jag tror att Ulf Svensson håller i poloverksamheten i Lödde så du kan ju försöka få tag i honom.
/Sara
Repeat_DK
30-07-2005, 08:29 AM
Hej alle,
Og her er så endnu en Dansker der er flyttet til Sverige. Og vil meget gerne starte til Kajakpolo herovre. Sanne har du fået kontakt med den klub??
Har spillet lidt i poloskolen i Skovshoved, så jeg er nybegynder:thumbup:
Lad høre, lad høre :-)
Hej alle,
Og her er så endnu en Dansker der er flyttet til Sverige. Og vil meget gerne starte til Kajakpolo herovre. Sanne har du fået kontakt med den klub??
Har spillet lidt i poloskolen i Skovshoved, så jeg er nybegynder:thumbup:
Lad høre, lad høre :-)
Hejsan,
Var i Sverige ska du bo?
/Eva
Repeat_DK
31-07-2005, 12:26 PM
Hej Eva,
Skal bo i Bunkeflostrand. Lige syd Malmö.:p Så vidt jeg kan forstå på denne tråd, så er der kun en klub i lödde??
Men har været lidt i kontakt med en anden dansker, på et andet forum. Som også giver udtryk for at han ønsker at finde en klub i det samem område.....så der må snart være basis for at starte enm klub op:thumbup:
- Peter
Hej Eva,
Skal bo i Bunkeflostrand. Lige syd Malmö.:p Så vidt jeg kan forstå på denne tråd, så er der kun en klub i lödde??
Men har været lidt i kontakt med en anden dansker, på et andet forum. Som også giver udtryk for at han ønsker at finde en klub i det samem område.....så der må snart være basis for at starte enm klub op:thumbup:
- Peter
Hejsan,
Ju fler klubbar desto bättre ;)
Löddeköping är nog det närmaste med poloträning. Se tidigare i tråden om kontaktperson.
Vår klubb, StiL, är från Luleå (långt upp i landet!).
/Eva
SanneJ
02-08-2005, 08:59 AM
Hej Peter.
Jeg bor i Lindeborg i Malmö, så det er lige i närheden :wavey:
Jeg spillede med Lödde en enkelt gang i vinters, smadder flinke mennesker, men det var ikke heeeelt kajakpolo de spillede, snarere kajakbrydning!:eek:
De spillede fuldständig uden regler, hvilket var en meget sjov oplevelse, men også meget anderledes, end man har väret vant til (selvom du har spillet i SR :p ). Det virkede ikke som om, at de ville spille "rigtig" kajakpolo. De havde det sjovt og brugte det kun som vinterträning. Da jeg stadig spiller i Köbenhavn, fik jeg ikke gjort mere ved det...
Der findes en gut til, som jeg har haft lidt kontakt med, som bor i Lund og har spillet polo også...
Jeg har tänkt på, om det var muligt at starte noget op her i Malmö, der er trods alt 2 kajakklubber, men det er blevet ved overvejelserne. Jeg har i öjeblikket rigelig med träning i k-polo, selvom det er selvfölgelig en dyr fornöjelse at tage over broen hver gang...
Nu lader det til at vi er ved at väre et helt hold her i sydskåne, så måske vi skulle göre noget mere seriöst ved det...
:wavey: Sanne
Repeat_DK
03-08-2005, 10:25 AM
Jeg havde under alle omstændigheder bestemt mig for at padle noget kajak når jeg flyttede, men det må da være muligt at starte noget kajakpolo op også. Er da frisk på at vi kan prøve at gøre en indsats for det.
Hvad er der af Kajakklubber i Malmö? Var du stadig interesseret i at træne et hold eller har du for meget om ørene?
- Peter
SanneJ
03-08-2005, 11:25 AM
Der findes Malmö Kanotklubb og Kanotföreningen Öresund, men kender ikke mere til dem end som så...
I öjeblikket har jeg for meget om örerne, da jeg både träner i k-polo og med damelandsholdet (og laver alt for meget administrativt både i klub- og DKF-sammenhäng), men efter EM ved jeg ikke hvad der skal ske (måske jeg skal til at arbejde noget mere :rolleyes: ). Jeg tror heller ikke, at jeg på nuvärende tidspunkt har energi til at starte noget op helt fra bunden, men jeg vil ikke väre afvisende, hvis vi er flere om det, og vil helt sikkert gerne väre på som instruktör :)
Hvis du får kontakt til en kajakklub, må du endelig göre dem opmärksomme på polosporten -Det er jo meget sjovere :p
Först skal vi have dem til at synes at polo er en fantastisk idé at få indfört i deres klub, derefter skal der söges penge til udstyr. Ved ikke om svenska kanotförbundet har penge at söge til den slags?
Hvem er den anden dansker du har haft kontakt med?
:wavey: Sanne
Hejsan,
Vårt förbund har inga pengar till utrustning i olika klubbar men däremot finns det en polokommitte som gärna hjälper till med kontakter och som gärna vill att fler klubbar ska börja med polo "på riktigt".
Kommitten kontaktas via kanotpolosverige@yahoo.se (kanotpolosverige@yahoo.se).
Hälsningar Eva
Repeat_DK
04-08-2005, 07:54 AM
Ja, kan godt se at du har lidt meget at se til:wavey: Men tror at hvis man skal overtale en klub til at starte op med polo, så er det nok en god ide hvis man kan tilbyde instruktør også.
Det er en der hedder Brian. Har ikke mødt ham, men skrevet lidt med ham, inden på www.sunddebat.com (http://www.sunddebat.com) ang. kajakpolo:thumbup:
SanneJ
05-08-2005, 12:35 PM
Hejsan,
Vårt förbund har inga pengar till utrustning i olika klubbar men däremot finns det en polokommitte som gärna hjälper till med kontakter och som gärna vill att fler klubbar ska börja med polo "på riktigt".
Kommitten kontaktas via kanotpolosverige@yahoo.se (kanotpolosverige@yahoo.se).
Hälsningar Eva
Synd att inte förbundet har penga till utrustning till nya klubbar. Det har hjälpt många nya klubbar i DK (-Fast vort förbund har numera inga penga kvar till polo heller :rolleyes: ). Vi får väl också först och främst komma i kontakt med en klub, som gärna vil spela kanotpolo, och hoppas att dem har penga till utrustning också :twocents: :eek: :D .
Vet inte om kommitten egentligen kan hjälpa os. Vi vet hur man spelar polo "på riktigt" (-fast vi er danska :p ), och vi vet att der ingen klubbar finns i närheten av Malmö, utan Lödde, som inte har ordentlig utrustning för polo om man ska spela "på riktigt".
Men vi får vel se vad som händer... Kanske vi finner en lösning och vi träffas till en turnering nån gång :wavey:
Hälsningar Sanne
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.