PDA

View Full Version : Kanotpolo på G i oxelösund

Tommy
17-04-2004, 03:34 PM
Jag kom just hem från ett kort poloträningspass i oxelösund. När jag for dit visste jag ingenting vad dom kunde och om dom ens hade båtar.
Det visade sig att dom hade en 8 båtar(något gammla arrowcraft) mål paddlar kapell och en mycket sliten boll. Det visade sig att dom har haft ett lag i kanotpolo för längesedan men att sporten dog ut när ett flertal av spelarna flyttade därifrån. Nu ärdet lite kort på folk men nästa år planerar vi att ha ett lag i en blandning av KG-elever Nyköpings och oxelösundspaddlare.
Detta ger dom tillfälle att Paddla även när vattnet är istäckt.

Så nästa år kanske det finns ett till polo lag i sverige,.

eva
18-04-2004, 03:30 PM
Bra jobbat Tommy. Det låter kanon att ännu fler klubbar/personer börjar!
/Eva

Windsurfer
08-05-2004, 10:05 AM
Jag är en gammal Oxelösundare, dock så studerar jag i Linköping nu och tränar därmed kanot-polo här i Linköping. Undrar nu om någon vet om de tränar kanot-polo i Oxelösund under sommaren och om man kan få träna lite med dem då? Ska nämligen var ai Oxelösund i sommar och här i Linköping så tränar vi vanligtvis inte under sommaren då laget till största del består av studenter som inte är kvar här under sommaren.

Tommy
10-05-2004, 12:35 PM
Dom kommer inte att hålla på någonting under sommaren då alla är racing paddlare och prioriterar det. Men det skulle vara kul om man fick igång fler personer till nästa vinter då vi inte varit många alls på träningarna.