View Full Version : Advies omtrent kopen van een nieuwe Polo boot.
polorocks
28-08-2003, 12:51 AM
Advies omtrent kopen van een nieuwe Polo boot. Ik wil een nieuwe polo boot kopen, maar ik verwonderde me over wie de Hoofdpolo boot fabrikanten in Nederland ben. Daar zijn enig imitaties, die ik kan kopen aan een goedkoppere prijs aangezien ik ben nieuwe en enige het voor gebruik gebruiken moet.
michielv
28-08-2003, 06:35 AM
Poehee, ik waardeer de poging in het Nederlands te schrijven maar zo te zien is het vast niet je moerstaal :D
De volgende bouwers zijn mij bekend in ieder geval:
Rene Veltien (voormalig Felix): Senso en Volta 397
Wouter Ottjes/Ottjes4Composites: Dynamic
DoubleDutch: Matador, Picolo, ? en natuurlijk peddels.
De meeste mensen in Nederland varen met een Engelse of Australische boot, hoewel de Dynamic langzamerhand wel begint te overheersen. Dat ligt niet aan de kwaliteit van de boot (dat het wat langzamer gaat) maar aan de beperkte productie capaciteit van Wouter. Ik dacht dat hij ongeveer 1 boot per week kan bouwen.
Maar alles is afhankelijk van je budget...
BTW: Bij welke club vaar je? Als je op de competitie bent (6/7 september) kun je zo'n beetje alles wel uitproberen waar Nederland in vaart...
Menno
28-08-2003, 11:11 AM
Het is ook ff kijken of Wouter z'n productie niet tijdelijk stop zet. Heb zoiets opgevangen, maar het competitie weekend zal het uitwijzen...
Senso en Dynamic zijn wel de bootjes die kwa prijs prestatie heel aardig zijn...
Wil je voor duurzaamheid ga dan voor de PE-boot Eskimo Gecko (oa bij Dubble Dutch en ArendBloem te krijgen...). Is de snelste en makkelijkst draaiende PE boot. Ik zou het knap vinden als je hem kapot krijgt :D
Menno
michielv
28-08-2003, 11:41 AM
Felix in Oude Wetering verkoopt een Italiaanse PE poloboot, de pretender. dit is een soort Revenge, maar dan een heel stuk fijner dan de PE versie van de Revenge.
Overigens zou ik ook eens kijken bij Tiekano in Bergschenhoek (Rotterdam). Daar hadden ze een tijdje terug nog een aantal oude P&H poloboten (oude Revenges volgens mij) liggen. Op zich erg goede boten (P&H bouwt gewoon goed), beetje vergelijkbaar met de oudere Felix modellen.
Menno: als je mij een gecko geeft wil ik best eens een serieuze poging wagen om die boot kapot te krijgen hoor :D
Hmmm... Als Tiekano nog boten in de verkoop heeft, zal ik m'n clubgenootjes eens die kant op proberen te jagen. Het aantal clubboten wordt erg schaars als iedereen plotseling op de training komt :bang:
En bovendien is het toch van de zotte om wel een wildwaterboot voor 800 a 1000 euro te kopen, voor twee weken per jaar, maar niet een polobootje willen kopen. Daar kan je toch prima in varen.
Voor polorock:
Kijk ook even over de grens, bij Lettmann of in belgie voor Galasport
ThomasMaij
28-08-2003, 03:55 PM
galasport verkopen ze ook bij arend
polorocks
28-08-2003, 06:23 PM
Veel bedankt voor de informatie. Dit is een goede start.. Eenmaal bedankt opnieuw
michielv
29-08-2003, 10:10 AM
We weten nog steeds niet wie je bent en waar je speelt ;)
of niet als je verlegen bent
www.kayaksplus.com voor vampirebats uit australie
Uiteindelijk ben je niet veel duurder uit met vracht en alles erbij...
michielv
04-09-2003, 12:27 PM
Klopt, mijn boot was al met al net zo duur als een Engelse boot, (iets goedkoper zelfs) alleen veel fijner en steviger natuurlijk :D
scroll
04-09-2003, 01:15 PM
www.kayakpolo.be/~rewslokeren
Misschien vind je hier wat je wilt
Greet spIeter
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.