PDA

View Full Version : Utveckling !!

Unregistered
30-07-2003, 05:40 AM
Va bra att vi fick igång en diskussion och jag fick många hugg men om man går ut och provocerar så får man också ta skit.

Min tanke är att vi får en eller flera coacher/kaptener eller liknande som helst inte spelar själv som kan ta ut lagen.

När det gäller ekonomin så måste vi lösa frågan via kanotförbundet eller på annat sätt så att den egna insatsen blir så låg som möjligt genom exempelvis en "sponsorgrupp" eller liknande.

Jag vidhåller fortfarande att man nominerar exvis 10 st spelare till alla lagen och efter 2-3 turneringar ta ut spelarna till truppen.
Man måste hela tiden konkurrera om en plats i laget det skall inte finnas några givna platser.
För att öka kompetensen bland landets spelare så måste den individuella träningen på skott och teknik bollkänsla förbättras, paddlingstekniskt är vi redan ganska bra men allt går att förbättra.

Sedan när det gäller den taktiska biten har vi mycket att lära oss.

En stor miss till årets SM är att den krockar med en Sverige Cup i kanotslalom det är många som både kör slalom och polo och tvingas välja i detta fall vilket vi varken i polo eller slalom har råd med.

Göran Mörtberg

eva
30-07-2003, 06:49 AM
Hejsan Göran,
Jag blev lite förvånad över ditt svar där du tycker att jag givit dig "skit".
Jag har lagt ner bra mycket över 100 timmar på dampolon och undrade vad du tycker jag gjort fel. Jag skulle vilja ha ett svar av dig.
Våra coacher spelar ej med i vårt lag. Efter att de tackat ja till vår förfrågan blev det några platser över i herrlaget och en av våra coacher blev tillfrågad om han fortfarande var intresserad. Det var han.
Är det här vi i damlaget borde agerat annorlunda tycker du?

Jag vill gärna veta då du tycker att vi "måste tänka om" men jag förstår dessvärre inte vad du vill jag ska tänka om på. Möjligen är jag trög men då kan du väl vara vänlig och ge mig en hint?

Hälsningar Eva :withstp: ????

beijersten
30-07-2003, 07:40 AM
Jag håller med, diskussioner är alltid bra!

MEN, det finns bättre sätt att starta dem på, än att komma med icke-specificerade personliga påhopp på personer som lägger ner otroligt mycket tid, pengar och energi på att vi överhuvudtaget ska ha något landslag. Så du får nog ta och svara på frågorna på ditt första inlägg även om du nu bara var ute efter en diskussion.

Dessutom, som replik på detta inlägg: Vad tror du vi har försökt jobba mot hela tiden under de senaste 1,5-2 åren???

Jag är ganska säker på att det inte finns en enda spelare i truppen, som inte önskar att vi hade ett helt gäng med engagerade icke-spelande personer som hjälper oss, tränare, sponsorgrupper, kaptener, administratörer mm.

Slutligen, vad får dig att tro att vi vill betala allting själva?

Med vänlig hälsning
Caroline

Unregistered
30-07-2003, 08:27 PM
Uttrycket var kanske dåligt valt jag menar kritik med "skit".
Jag vet att ni jobbat bra det är inte detta jag är ute efter utan att vi måste försöka få någon gärna på KF att jobba för detta.

Göran Mörtberg

eva
31-07-2003, 06:07 AM
Hejsan,
Då är vi definitivt överens. Det skulle jag också vilja!

Jag tycker ändå att samarbetet sista tiden blivit bättre men mera hjälp därifrån är alltid välkommet!

Hälsningar Eva