PDA

View Full Version : Invitation til 1. Slutspil på Fisketorvet

Peter(Holte-DK)
25-07-2003, 10:23 AM
Hej Alle sammen

Så er det tid til noget polo turnering.....

Her er invitationen til 1. Slutspil på fisketorvet den 13-14 september. Den ligger i vedhæftede word dokument. Der bliver lavet program når alle tilmeldingerne er modtaget og 3. Grundspil i Silkeborg er overstået.

Hvis der er spørgsmål, så skriv dem her eller ring på tlf.: 5192 5410

Glæder mig til at spille igen
Venlig Hilsen Peter

Peter(Holte-DK)
30-07-2003, 10:51 PM
Vi havde helt glemt at dette billed skulle have været med i invitation...... Vandet i havnen er meget saltholdigt, da alle de danske blåhvaler er i brunst.... :bgrinhat:

Peter(Holte-DK)
05-09-2003, 01:45 PM
Vedhæftet er slutstillingen efter grundspillet, som også kan ses på DKF's hjemmeside.

Der bliver spillet i følgende puljer jævnfør kajakpoloreglementets sidste del:

Pulje A
Skovshoved
Silkeborg
København
Holte

Pulje B
Troense
Neptun
Århus (liga - har betalt men stiller ikke hold)
Odense 1
Odense 2
Århus (divisionshold)

Note: Jævnfør §5 i kajakpoloreglementet: "Klubber, der deltager i Danmarks Turneringen for herresenior, kan kun deltage med ét hold i den bedste række"
Skovshoved 1 er derfor ikke berettiget til at deltage i spillet om en plads i liga, da deres nuværende ligahold ikke har nogen mulighed for at rykke ned. Plads om oprykning går derfor til næste hold i rækken nemlig Århus' divisionshold, som derved får ret til at spille deres chance.

Pulje C
Skovshoved 1
Skovehoved 2
Silkeborg
(Frederiksberg) - mangler endelig konfirmation
(Kalungborg) - Har ikke tilmeldt hold

Dame Liga
Skovshoved
Frederiksberg

(Silkeborg - Odense - Århus har afmeldt deres hold)

(Der har været ønske om at damekampene blev lagt på én dag - dette ønske skulle efter tilmeldinger er faldet på plads ikke være sig et problem, da der kun er én kamp. Denne kamp vil blive lagt søndag middag ca. mellem 11-13. Hvis der er andre ønsker bedes i henvende jer for at få rykket kampen, da det selvfølgelig er en mulighed!)

Junior
Odense
Skovshoved
Esrum

(Silkeborg deltager ikke med et junior hold)

(Jeg forsøger at få kampene samlet på én dag - højst sandsynligt om lørdagen. Hvis der her er andre ønsker bedes i kontakte mig hurtigst muligt!)

Jeg beder alle have en smule tålmodighed endnu, da det endelige program bliver skrevet i løbet af weekenden. Programmet bliver lagt her på canoepolo.com, samt sendt rundt på mail til de spillende klubber.

Polo hilsner
Peter Sørensen

PS: For Skovshoved 1's vedkommende skal der måske overvejes om der kunne stilles op for en nært liggende klub til næste års turnering og derved give mulighed for at rykke op i Ligaen sammen med deres nuværende ligahold!?

AsgerS
05-09-2003, 10:20 PM
Lidt kommentarer fra én der glæder sig over, ikke at have arrangøransvar:

Mht. oprykningsspillet har jeg meget svært ved at se hvorfor Århus kan spille om oprykning. De er nogle gevaldigt flinke fyre, men kan principielt stille med det gamle førstehold.... Et nedrykket hold kan normalt ikke erstattes af et oprykkerhold fra samme klub...!
Samtidig lader man Odense stille med to hold i puljen selv om kun et kan rykke op. Ok med mig, men forhåbentlig skal disse to hold spille mod hinanden så tidligt som muligt i forløbet!
Jeg noterer mig med ærgrelse at hele scenariet rammer SR. Der er ingen opbakning til pigekampe, kun København og SR stiller hold, og SR's mange nye herre-spillere får næppe mange kampe. Det ene af SR's divisionshold bestod af piger, og det er ikke sikkert vi kan stille med to divisionshold når pigerne samtidig skal spille. Silkeborg får aldrig samlet et hold til en sjællandstur og Kalundborg kommer næppe... Hvis vi er heldige skal vores 2.-hold, der vel og mærke har været med til alle tre grundspil altså spille mod et nyt 2. hold fra København...

ØV

Lang
06-09-2003, 10:02 AM
troense kommer ikke

desværre

god fornøjelse

Peter(Holte-DK)
06-09-2003, 11:12 AM
Kommentar til Asgers indlæg længere oppe.....

Jeg vil prøve at svare det bedste jeg kan. Ellers kan der rettes henvendelse til DKF's sekretariat.

Som tidligere beskrevet (se længere oppe) siger §5 i kajakpolo reglementet, at èn klub ikke kan deltager med mere end ét hold i den bedste række = ligaen. Ydermere står der øverst side 8 i §43 om 1. Division: "De 3 hold der har flest point efter 3. runde i grundspil spiller i gruppe B om oprykning til LIGAEN."
Vi har undersøgt andre sportsgrene med hold spil f.eks. volleyball og fodbold. Her gælder der de samme regler med at en klub der har et hold i den højere række ikke kan være med i kvalifikationsspillet om oprykning.
Da Skovshoved allerede har et liga i toppen af ligaen, kan Skovshoved 1 ikke spille om oprykning (før omtalte regel) og de er dermed ikke berettiget til kvalificationsspillet. Da Århus ikke officielt har afmeldt deres hold i ligaen, men betalt for hele sæsonen gælder deres tilmelding stadigvæk og så gælder samme regel som for Skovshoved, nemlig at de har et hold i ligaen. Dermed kan Århus (division) heller ikke spille om oprykning til Ligaen og pladsen overgår derefter til Kalundborg, da de er det eneste hold tilbage uden hold i ligaen.
Det er selvfølgelig en fejl at vi har overset dette, men vi siger tak til Asger for opmærksomheden på dette problem.
Hvad angår de to hold fra Odense, så har vi på nuværende tidspunkt ingen regler for at de ikke skulle kunne spille deres chance for at komme i ligaen til næste års turnering. Dog vil kun det bedst placerede af disse to hold komme i næste års liga.

Grupperne ser dermed således ud:
Pulje A
Ingen ændringer

Pulje B
Troense
Neptun
Århus (liga)
Odense 1
Odense 2
Kalundborg

Pulje C
Skovshoved 1
Århus (division)
Frederiksberg
Skovshoved 2
Silkeborg (stiller med hold på fisketorvet)

Resten er uændret (dame liga + junior)

Håber det bliver et fedt stævne med masser af gode kampe

Venlig Hilsen
Peter Sørensen
:reindeer:

Pixi Inzaghi
06-09-2003, 11:31 AM
Hej alle..

Asger, jeg må indrømme jeg er forvirret og stiller mig noget uforstående over over for dit postulat omhandlende silkeborgs manglende tilstedeværelse ved de Københavnske stævner..

Silkeborg har endnu ikke udeblevet med nogen af sine hold ved et grundspilsstævne.. det er først ved dette arrangement at vi ikke stiller med junior samt damer, men i stedet stiller med et divisionshold..
Vores damer vende tilbage ved næste slutspilsstævne

Glæder mig til at se jer på land og på vandet..

Pixi

Peter(Holte-DK)
07-09-2003, 10:23 PM
Med forbehold for eventuelle fejl og mangler sender vi nu programmet ud til polofolket i Danmark :p

Download nedenstående Excel-fil¨

Venlig Hilsen
Peter Sørensen

AsgerS
08-09-2003, 11:23 AM
Jeg takker for tilbagemeldingerne og knytter følgende kommentar til:

Da jeg selv var medansvarlig for turneringsafviklingen skulle jeg konstant høre på individuelle ønsker, krav og klager. Derfor kan jeg selvfølgelig kun smile af at jeg nu opfattes som en sådan "klager" :p

Generelt synes jeg ikke man skal evaluere en turneringsform mens den spilles, og det er heller ikke det jeg skriver!

For at opsumere:
Det kan vel ikke undre at jeg tvivler på at Kalundborg kommer. Vi har ikke modtaget dem ordentligt til stævnerne, hverken på banen, som dommere eller socialt...!?

Mht. Pigerne er jeg selvfølgelig ærgerlig. I Skovshoved har vi prioriteret pigerne. Vi har forsøgt at give dem en selvstændig træner samt at få dem til at spille kampe sammen (det bliver vi så kaldt egoistiske på grund af :confused: ). Så selvfølgelig ærgrer det mig når Silkeborg og Odense melder fra. Da de ikke skal rejse langt er det faktum at der kun programsættes én kamp måske spiseligt, specielt fordi de tillige spiller de resultatmæssigt ligegyldige kampe i "gruppe C". (Det er tilfældet for både "SR2" og Københavns 2. hold). I denne sammenhæng må jeg dog på Hans-Henrik og pigernes vegne spørge om ikke programmet kan ændres? Pigerne der spiller på SR2 skal efter programmet spille deres kamp mod København lige efter en kamp mod SR1....

At jeg tilsyneladende fornærmer Pixi ved at spørge til det angivne 1. div. hold undrer mig. Jeg håber selvfølgelig at du nu tager det så personligt at du derfor vil gøre alt for at stille hold. Det bliver i givet fald første gang Silkeborg stiller med et hold i 1. div.
Jeg har iøvrigt været meget positiv overfor det nye pigehold fra Silkeborg, men jeg mindes ikke at de har stillet et lovligt hold på noget tidspunkt ;)

Jeg glæder mig iøvrigt til at spille!!!!

Christen Ravn
08-09-2003, 01:10 PM
Hvor er det trist! :waah:

Da Danmarksturneringen til denne sæson fik tilført slutspilsstrukturen var hensigten, at der skulle blive mulighed for, at få jævnbyrdige og spændende kampe i de tre puljer A, B og C.

Denne hensigt er vi i øjeblikket langt fra at kunne indfri.
I pulje A er der naturligt nok god tilmelding og gruppe C fik en saltvandsindsprøjtning da Århusholdet blev rykket ned.
Men i gruppe B vil vi (pga fire afbud) i weekenden kun se én kamp, som i øvrigt bliver spillet mellem Odense1 og Odense2 (vi skal altså køre over by og land og bro for at spille mod vore egne klubkammerater :bang: ). Det er da trist ....!

Er der mulighed for at forlægge Odenses indbyrdes opgør til Odense Kajakpoloarena (kræver blot transport af to dommere - vi har uvildige protokolførere og tidtagere)?????
Vi har mulighed for at få svømmehalstid en lørdag aften, hvor de tilrejsende efterfølgende evt. kunne deltage i træning lørdag aften og søndag morgen. Dette kunne spare meget tid og penge.

Pixi Inzaghi
08-09-2003, 06:21 PM
Dumme asger :gun: :p

Peter(Holte-DK)
08-09-2003, 10:54 PM
Hej Allesammen

Hermed følger et opdateret program, hvor ønsker fra forskellige klubber burde være tilgodeset.
Der er kommet nogle ekstra kampe i programmet også nogle uden for konkurrence. Dette er midlertidigt "kun" gået ud over København Grp A der kun skal spille én kamp om lørdagen og deres sidste to lidt tæt om søndagen....
Hvis det er et problem for København kan der evt. byttes rundt på kamp 15 og 25, hvorefter det så er Holte der har to om søndagen.
Faktum er, at uanset denne ombytning, så kan alle klubber fra Fyn og Jylland spille deres ønskede kampe om lørdagen, samtidig med at de ikke skal "alt" for tidlig op og ikke kommer "alt" for sent hjem. Det eneste de klubber skal bære over med er at der i nogle tilfælde "kun" er 1½ - 2 timer imellem kampene.
Jylland er prioriteret højest og dernæst Fyn og tilsidst Sjælland.

Håber at alle for en masse gode oplevelse -
Vi ses på Fisketorvet den 13-14 September 2003
Instruktion kl.09.00 - Kampstart kl.09.30

Venlig Hilsen
Peter Sørensen

Peter(Holte-DK)
08-09-2003, 11:22 PM
Har lige set at det ikke hjælper noget at bytte kamp 15 med 25 for at løse københavner problemet :bang:
Der skal flyttes en del kampe, så jeg håber det er ok... :rolleyes:

Vi skal dog nok finde en løsning - hvis det skulle blive et problem :headbang: - det bliver bare ikke lige nu!!
skal lige sove :sleep: et par timer.....

Be Cool - :reindeer:

Pixi Inzaghi
09-09-2003, 03:32 PM
Jeg har virkelig ondt af skovshoveds divisionshold..
Som asger sagde så havde de ikke mange kampe i sigte..
Men nu ser de ud til at de begge skal spille 4 kampe..
4 KAMPE ASGER!!! :sleep:

Det må du da være svært utilfreds med når du nu sådan havde lavet en yderst kvalificeret profeti forankret i mange år erfaring på den tynde is af den danske poloscene, hvor så mange er gået igennem...???
ØV ØV ØV

Glæder mig til at se dig på vandet du gamle..

:cheers:

AsgerS
09-09-2003, 04:14 PM
Glæder mig til at se dig på vandet du gamle..
Stiller du op i seniorrækken Pixi? :eek:

Og ja, vi har selvfølgelig sørget for at stille med en masse hold så vi har nogen at spille imod. Men ud over at spille med mål for en gangs skyld, glæder vi os også til at se alle jer andre :)

Peter(Holte-DK)
09-09-2003, 04:17 PM
Læg venligst mærke til at der står "EX" ud for nogle af de kampe skovshoved skal spille. Dette er ekstra kampe! Grunden til at der er ekstra kampe med i programmet er at Odense og Århus ikke ville kører til københavn for at spille 1-2 kampe mod dem selv (hvilket de i så fald kunne have klaret lokalt).
Skovshoved har ønsket at få disse "ekstra" kampe udenfor konkurrence - så lad nu Asger være....

Vi ses på vandet - min kære Pixi

:matrix:

HIM
10-09-2003, 10:36 AM
Sikke en thread.....

Skovshoved (division) har med største glæde invilliget i at spille ekstra kampe mod Odense for at begge parter fik lidt mere indhold i turneringen i weekenden......

Simon Bach
10-09-2003, 10:44 AM
JJJJJAAAAHHHHHH....... SKæg og ballade på canoepolo.com :cheers:

Pixi Inzaghi
10-09-2003, 01:47 PM
hææ hæ..

jeg griner stadig

Og ja vi ses jo på vandet min kære Peter Sørensen

Håber det som sædvanlig bliver en fed turnering

Pixi

Peter(Holte-DK)
11-09-2003, 02:01 PM
Hej Allesammen

Her vedhæftes det ultimo sidste program inden weekenden. Der er rykket en smule rundt på nogle kampe for at opfylde de sidste ønsker. Det har ikke haft den store betydning for de flestes vedkommende, bortset fra at lørdagen er blevet 30min længere, da der har sneget sig en ekstra kamp ind.

København Grp A har nu fået to kampe om lørdagen alligevel - håber det er iorden ;)

Det bliver også sendt rundt på mail snarest muligt efter at min mailserver kører igen..... :thumbup:

Se vedhæftningen
Peter Sørensen

AsgerS
12-09-2003, 02:22 PM
Dommerprøver:

Mht. dommerprøver ville det være dejligt hvis vi kan nå igennem de evalueringer vi mangler under stævnet.
Peter, André og Frederik finder forhåbentlig tillige tid til at tage den skriftlige prøve (i spillereglerne). Der er tale om nogle spørgsmål til banen og kajakken eller udstyret, nogle spørgsmål om valg af sanktion samt nogle spørgsmål til hvordan dommeren skal reagere i givne situationer.
Disse og øvrige hængepartier forventer jeg Lennart, Christen og jeg får løst i løbet af weekenden.

Polohilsner, Asger.