PDA

View Full Version : Speelstijl, spierballen vs. techniek (n.a.v. zwemvesten thread)

michielv
26-05-2003, 06:00 AM
Originally posted by japse
[B]
maar om toch een goede impact beveiliging te hebben heb ik er tog liever een bij arend vandaan want onze training vraag er wel vaak om

Grappig, dit is een inkoppertje. Want het viel me op dat het nieuwe ZP team op een vergelijkbaar lompe manier (nodeloos rammen en beuken op materiaal van anderen) speelt als het voormalige team....

Is jammer want ik had gehoopt dat dat iets van die mensen zelf was maar het lijkt er nu op dat dat nodeloze geram (want je hebt er niet alles mee gewonnen, laten we wel zijn) tot standaard verheven is bij ZP...

Ik denk dat het jullie spel kwalitatief een heel stuk ten goed zou komen wanneer jullie kanopolo zouden leren spelen ipv te varen alsof je op een tank zit. Dat maakt de wedstrijden voor iedereen leuker en je houdt je ook nog eens aan de regels (want haaks binnen komen varen is echt verboden...).

Dummy
26-05-2003, 06:53 AM
dat geld niet voor het hele team hoor.

michielv
26-05-2003, 09:16 AM
Natuurlijk niet, en waarschijnlijk gold het zelfs niet voor het gehele oude ZP team. Maar het zou zo jammer zijn wanneer jullie al direkt die naam voortzetten.

Ik snap best dat het lijkt te werken: flink aggressief tekeer gaan en dan blijven veel mensen wel uit je buurt. Maar zodra je dan tegenover een team ligt wat zich daar niet aan stoort houdt het op.

Rick
26-05-2003, 09:45 AM
ach in dfie duikboot van mij ging hrt perongeluk weleens mis wat resulteerden in krak....

maandag andere boot, en we moeten allemaal leren duiken...

michielv
26-05-2003, 10:42 AM
Of gewoon leren dat je iemand ook weg kunt zetten door met langdurig contact iemand weg/om te duwen. Een beetje sneaky duw (op het juiste moment een verdediger uit balans brengen) met de boot werkt beter dan gewoon rammen :thumbup:

Met zo'n dikke boot moet je gebruik maken van je volume: ga bovenop iemand's boot liggen (niet op het spatzeil) enzo.

BigD
26-05-2003, 11:13 AM
Ik heb van meer teams gehoord v/h dat ze niet zo happy waren met ons fysiek vertoon en ik ben blij dat we het nu meteen horen want dan kunnen we we er wat mee.

FF over dat ruige spel Michiel, in alle redelijkheid, we varen natuurlijk wel met een team met alleen maar beginners die pas de eerste stappen hebben gezet. Vaak is het ook eerder onhandigheid dan kwade wil. Fysiek stevig inkomen is op zich niets mis mee, het gaat er vooral om dat je geen materiaal onnodig beschadigd. En sommige mensen gaan wel heel snel piepen, ik dook zondag netjes onder iemand door en die riep ook al van īlet op mīn bootjeī, ja als je er zo mee omgaat dan kan je beter gaan vissen in je poloboot, want het is natuurlijk wel een contactsport.

BigD
26-05-2003, 11:59 AM
aan het bovenstaande wil ik nog wel iets toevoegen, ik heb tijdens toernooien in hetvoorjaar , van het weekend (en nu weer op de site) een paar keer verwijzingen gehoord naar het oude ZP team, de reputatie enzovoorts. Nou geloof ik niet dat Michiel hier er kwaad mee wil, maar dat is niet echt eerlijk tegenover ons. Wij zijn net met een nieuw team begonnen en wij zijn echt wel in staat een eigen reputatie op te bouwen, zonder bagage uit het verleden. Dus vergeet het! ZP is lekker bezig op het ogenblik met 2 teams (allebei een aardige 4e plaats van het weekend in 1e en 2e klassse) en iedereen stelt zich nu positief op, en wat er in het jaar 1867 eens is voorgevallen, daar hebben wij niets mee te maken.

Niet dat ik denk dat wat ik hier roep heel veel impact zal hebben, maar het mag wel eens gezegd worden.

Enne, Michiel, dit is niet persoonlijk op jou gericht, maar meer op de algemene reactie die ik tegenkom als ik in kanopolo land vertel dat ik net begonnen ben en voor Zwetplassers vaar.

en wat heeft dit nu weer me zwemvesten te maken? :withstp:

michielv
26-05-2003, 12:24 PM
Het heeft niets met zwemvesten te maken maar was wel een reactie op een opmerking van Japse over het feit dat goede bescherming wel handig is bij jullie training.

Overigens vind ik zinloos rammen geen fysiek vertoon maar een voorbeeld van niet kunnen kanopoloen.

Op het moment bereik je er nog niets mee omdat meer ervaren spelers zich niet weg laten zetten maar het lijkt me voor de toekomst ook goed om zonder zinloos gebeuk (want dat is het) een speler weg te kunnen zetten.

Ik heb er echt geen problemen mee wanneer iemand sterker is of een ander wegvaart. Ik heb er wel moeite mee wanneer iemand alleen maar haaks op mijn boot aan het beuken (met kort contact, zoals in de regels staat is dat niet toegestaan) is zonder dat het werkelijk wat uithaalt.

Overigens vergelik ik jullie niet direkt met het oude ZP, alleen is het gewoon zo opvallend dat jullie op een vergelijkbare wijze meer op het materiaal van de tegenstander spelen dan op de bal.

Maar goed, discussie over, ik ga er vanuit dat jullie in ieder geval aan je bootbeheersing gaan werken en gewoon lekker gaan ballen ;-)

Oh ja BigD: die reactie op de naam ZP/Zwetplassers is denk ik iets wat je nog veel tegen zult komen. Er zijn leden geweest die zich schromelijk misdragen hebben dus aan jullie de schone taak om dat recht te zetten en anders te bewijzen :wavey:

Rick
26-05-2003, 01:24 PM
Toch vind ik het dan niet kloppen dat een scheidsrechter absoluut niet fluit voor haaksinvaren. Hij hoord het spel te leiden en moet er dan maar voor fluiten.

Sowieso vind ik het fluiten kloten...alles wordt maar dood gefloten. Als men voordeel heeft, gewoon voordeel geven en niet het spel doodfluiten.

Maaruh michiel, waarom heb jij in godsnaam je mobiele nummer op je helm ?! :cool:

Kaninchen
26-05-2003, 01:42 PM
het is best simpel eigelijk

1) Nieuw team heb ik en dummy zo'n beetje op gezet men neemt een stapel inschrijf formulieren de kroeg in en je hebt een team.

2) het is winter je rukt lekker aan de halters want het vorige team (het voorbeeld team :rolleyes: ) die deed dat ook.

3)Je hebt spelers met veel kracht in de armpies(behalve rick dan maar daar hebben we mee leren leven)

4) Eerste echte toernooi geen tacktiek alleen kracht kracht compeseert de tacktiek

5) Komen we er achter dat kracht niet echt belangrijk is maar wel handig :headbang:

6) Tacktiek training heeft gevolg op een 4e plek zonder keeper en een slaaper op de vroege ochtend :rolleyes:

7)het gaat steeds beter en de tacktiek gaat steeds met elke training omhoog dus zal er steeds minder gebeukt worden en die nibwits uit me team moeten maar leren duiken.

8) dus ogen op de bal want voor je het weet licht ie in jullie doel en ben ik al 4 rondjes om je heen gevaren. :barbell:

BigD
26-05-2003, 01:50 PM
Originally posted by michielv
Maar goed, discussie over, ik ga er vanuit dat jullie in ieder geval aan je bootbeheersing gaan werken en gewoon lekker gaan ballen ;-)

Wat mij brengt op het volgende, wanneer spreken we nu eens af in Vlaardingen / Wormer? Kan je ons meteen even wat dingen laten zien, want iedereen bij ons wil graag dingen bijleren. :silly:

Originally posted by michielv Oh ja BigD: die reactie op de naam ZP/Zwetplassers is denk ik iets wat je nog veel tegen zult komen. Er zijn leden geweest die zich schromelijk misdragen hebben dus aan jullie de schone taak om dat recht te zetten en anders te bewijzen :wavey:

Dat is dus precies mijn punt, misdragen of niet in het verleden, daar heeft de nieuwe 2e klasse ploeg van nu natuurlijk part nog deel aan. Enfin, laat ik er maar over ophouden, we zien vanzelf wel hoe het loopt.

michielv
26-05-2003, 01:52 PM
Originally posted by Rick
Toch vind ik het dan niet kloppen dat een scheidsrechter absoluut niet fluit voor haaksinvaren. Hij hoord het spel te leiden en moet er dan maar voor fluiten.

Sowieso vind ik het fluiten kloten...alles wordt maar dood gefloten. Als men voordeel heeft, gewoon voordeel geven en niet het spel doodfluiten.

Maaruh michiel, waarom heb jij in godsnaam je mobiele nummer op je helm ?! :cool:

Tsja, elke scheidsrechter kan een fout maken, soms fluit je teveel, soms fluit je te weinig. Het gaat er ook om dat mensen op een gegeven moment doorhebben dat ze behoorlijke overtredingen maken.

Staat mijn mobiele nummer erop? Wazig, ik dacht wel dat mijn oude thuis-nummer erop stond. Maar goed, het kan wel eens handig zijn wanneer je je helm kwijt bent. Dan is in ieder geval duidelijk van wie die helm wel is.

Kaninchen: Mwoh, zolang zelf Mark de bal nog niet in dat doel krijgt (terwijl wij geeneens een echte keeper hadden *grinnik*) ..

Maar Wormer zit toch vrij dicht in de buurt van Alkmaar? Dan zou ik eens kijken of je eens samen kunt trainen met/tegen Odysseus. Van dat soort dingen kun je echt heel veel leren en het is nog leuk ook

Kaninchen
26-05-2003, 01:54 PM
ja kijk mark speelde niet in zp a he

en ik had het specifiek over ons team

michielv
26-05-2003, 01:58 PM
Originally posted by BigD
Wat mij brengt op het volgende, wanneer spreken we nu eens af in Vlaardingen / Wormer? Kan je ons meteen even wat dingen laten zien, want iedereen bij ons wil graag dingen bijleren. :silly:

Effe zien, dan lijkt het me handig dat Jan (Verhaar) er ook is. Hij is nu aan het klauteren in Fontainebleau maar alstie terug is gaan we een dagje afspreken!

Komende zondag hebben we trouwens onze open dag, dan hebben we in ieder geval UKC op bezoek, Windhappers zou ook komen maar nix meer van gehoord, als jullie dan zin hebben?
Is wel erg kort dag natuurlijk en ik kan me voorstellen dat het een beetje druk wordt (Ody, hemelvaart, alles deze week).

Gaat jullie toernooi trouwens nog door? Want Natsec jeugd wil wel heel graag komen..

michielv
26-05-2003, 01:59 PM
Originally posted by Kaninchen
ja kijk mark speelde niet in zp a he

en ik had het specifiek over ons team

Hij deed zondag toch met jullie mee, toch?

japse
26-05-2003, 02:12 PM
ja ik geloof dat hij die wedstrijd wel meespeelde
maar als mark ze er niet in gooit dan geeft ie ze gewoon af zoals aan mij en ik gooide hem er wel in :d

BigD
26-05-2003, 02:18 PM
FF kijken, ik had naast 2 eigen teams nog geen aanmeldingen gekregen, maar er kan vanaf nu wel ingeschreven worden op www.nkb.nl/kanopolo (http://www.nkb.nl/kanopolo). Natsec jeugd erbij dus, dat gaat de goede kant op.

Zelf heb ik zoiets, van met 5 of 6 ploegen gaan we door, kunnen we iedereen misschien extra tegen elkaar laten spelen. En Odysseus (en andere clubs) heeft ook een leuk jeugdteam heb ik gezien van het weekend, dus dat komt wel weer goed.

Wat betreft dit weekend, helaas, wij organiseren dit weekend het NK langebaan varen en aangezien ik die klus niet alleen kan klaren heb ik ons totale team in de organisatie neergezet. Helaas. Ik had ergens anders (Charleroi topic) al mogelijk data neergezet, ik zoek ze zo wel even op.

BigD
26-05-2003, 02:59 PM
dit lijstje dus:

-Hemelvaart t/m 1 juni organiseren we het NK langebaan kanoën bij ZP en helaas zit zoīn beetje het voltallige zp team in de organisatie.
-6 t/m 8 juni, pinksterkamp
-14-15 juni, competitie
-21-22 juni, competitie
-28 juni polo toernooi ZP (bij voldoende inschrijvingen!)
-29 juni, organisatie Open NK Marathoon (al kan dan wel een incompleet team komen denk ik)
-5/6 juli kan wellicht, met misschien een incompleet team
-12/13 juli kan misschien, zeker met een incompleet team.

Kaninchen
26-05-2003, 03:24 PM
5 en 6 zijn steef en dummy en ik WW varen in frankrijk en muts ging ook mee dus zeker een incompleet team Urkel!!!! (Lees dennis :silly: )

Rick
26-05-2003, 03:36 PM
Tsja, elke scheidsrechter kan een fout maken, soms fluit je teveel, soms fluit je te weinig. Het gaat er ook om dat mensen op een gegeven moment doorhebben dat ze behoorlijke overtredingen maken.

Kijk fouten maken is menselijk ook voor scheidsrechters, maar als ik nou zie op het veld dat alles bijn wordt doodgevloten vind ik het zonde, kijk als er geen voordeel uit is moet je natuurlijk fluiten. Maar wordt IMHO gedaan alsof het ballet is.
Van de week zei nog iemand op de club het tegen me, die vaak naar engeland is geweest....engels nivo / mentaliteit en de kwaliteit van scheidsrechers is véél beter.

Maar goed, je mag ook blij wezen dat ze dr zijn...soms zit je een kwartier te kijken of te zoeken naar een scheids...

Dummy
26-05-2003, 05:00 PM
het is best simpel eigelijk

1) Nieuw team heb ik en dummy zo'n beetje op gezet men neemt een stapel inschrijf formulieren de kroeg in en je hebt een team.

moet je er wel bijzeggen dat van goed spelen de eerste driekwart jaar niks komt, pas nadat (bijna) iedereen door alcoholvergiftiging of zo een bijna doodervaring heeft gehad tijdens een wedstrijd. :cheers:

2) het is winter je rukt lekker aan de halters want het vorige team (het voorbeeld team :rolleyes: ) die deed dat ook.

dan moet dat natuurlijk ook wel gedaan worden, en niet eerst je arm laten verbranden door een idioot met sigaretten of niet komen door zogenaamde longontstekingen, hoestjes, kramptjes, en vliegen in de ogen. :thumbdown

3)Je hebt spelers met veel kracht in de armpies(behalve rick dan maar daar hebben we mee leren leven)

die kracht moet dan ook wel gebruikt worden :barbell:

7)het gaat steeds beter en de tacktiek gaat steeds met elke training omhoog dus zal er steeds minder gebeukt worden en die nibwits uit me team moeten maar leren duiken.

daar zal je nog wel even op kunnen wachten als er in stip-yaks boten gevaren blijft worden :P

8) dus ogen op de bal want voor je het weet licht ie in jullie doel en ben ik al 4 rondjes om je heen gevaren. :barbell:

het zou zonde zijn als je zo'n mooi doelpunt niet zag :D

michielv
27-05-2003, 05:36 AM
Nog een tip: jullie gebruiken nu een 1 lijn verdediging. Los van het feit dat dat een erg moeilijke manier van verdedigen is gebruiken de meeste teams een ander soort verdediging die vor mijn gevoel niet alleen beter werkt maar ook makkelijker te spelen is wanneer je maar een paar ervaren spelers hebt.

We hebben het zondag geprobeerd en dat ging uitstekend (ik zal niet zeggen dat we er niets voor hoefden te doen maar het wel 100% goed gegaan :D ).

Het idee is een soort omgekeerde driehoek, dus met de punten van de verdediging naar buiten liggen. Dan zie je het meeste en kun je ook nog eens makkelijker weg komen bij een counter. Evt. heb je iemand in het midden liggen en nog iemand om te jagen.

Want dat is wel het grootste probleem bij een lijnverdediging: er jaagt niemand dus de tegenstander heeft teveel tijd om rustig een aanval op te bouwen en rond te spelen.

Is een beetje waardeloos tekenen zo op een forum maar ik zal later vandaag eens een poging wagen :rolleyes:

BigD
27-05-2003, 08:33 AM
5 en 6 zijn steef en dummy en ik WW varen in frankrijk en muts ging ook mee dus zeker een incompleet team Urkel!!!! (Lees dennis :silly: )

dat staat er toch

en hou eens op met overmatig internetgebruik en ga aan je huiswerk :bgrinhat:

BigD
27-05-2003, 08:38 AM
Nog een tip: jullie gebruiken nu een 1 lijn verdediging. Los van het feit dat dat een erg moeilijke manier van verdedigen is gebruiken de meeste teams een ander soort verdediging die vor mijn gevoel niet alleen beter werkt maar ook makkelijker te spelen is wanneer je maar een paar ervaren spelers hebt.

we hadden zondag GEEN ervaren spelers :waah:

dat 1 lijn verdedigen (en soms als we desperate of overmoedig zijn 5 uit) komt bij Mark vandaan en ik denk dat hij dat doet om ons zoveel mogelijk man op man te laten spelen, juist zo veel mogelijk fouten te laten maken en zo snel mogelijk te laten leren. Of hij overschat ons, dat kan natuurlijk ook :silly:

Maar we gaan hier wel wat mee doen, want we willen natuurlijk op zīn tijd ook wedstrijden leren winnen, dat geeft natuurlijk weer aanleiding om te :cheers: :cheers: :cheers: :p .

Rick
27-05-2003, 08:42 AM

We hebben het zondag geprobeerd en dat ging uitstekend (ik zal niet zeggen dat we er niets voor hoefden te doen maar het wel 100% goed gegaan :D ).

Het idee is een soort omgekeerde driehoek, dus met de punten van de verdediging naar buiten liggen. Dan zie je het meeste en kun je ook nog eens makkelijker weg komen bij een counter. Evt. heb je iemand in het midden liggen en nog iemand om te jagen.

Want dat is wel het grootste probleem bij een lijnverdediging: er jaagt niemand dus de tegenstander heeft teveel tijd om rustig een aanval op te bouwen en rond te spelen.

Is een beetje waardeloos tekenen zo op een forum maar ik zal later vandaag eens een poging wagen :rolleyes:

hehehe met ms paint kon ik dit uit me handen hale (terwijl me polspijn doet)

http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=131108

Dit bedoel je met verdedigen ?!

BigD
27-05-2003, 08:52 AM
volgens mij heeft Michiel het over een OMGEKEERDE driehoek??

Rick
27-05-2003, 09:10 AM
ja maar zo kan je het snelst uitsprinten.

maarja dennis... is net hoe jij een driehoek tekend. Volgens mij het beste...of bedoel je het andere michiel?

BigD
27-05-2003, 09:20 AM
waarom kan je zo sneller wegsprinten?

lijkt me juist dan handig als je het voor in de pot breed houdt, dat je aan de vleugels ruimt krijgt, als je op een kleine ruimte īsmalīgaat verdedigen ligt alles op een kluit en heb je helemaal geen ruimte.

maar ja, misschien kan een meer ervaren poloër dan wij zijn daar meer helderheid over verschaffen dan 2 newbies.

BigD
27-05-2003, 09:35 AM
Ondertussen ook ff wat anders, als we het toch over ruw spel vs. techniek hebben, ik heb 2 diepe kloven in mīn duim zitten van het weekend en ik was heel blij af en toe met mijn helm want die peddels worden vaak door die jonge gasten in de 2e klasse op een hele foute manier gebruikt :ninja: :ninja: :ninja: (of het is wraakneming voor onze lompe spelstijl natuurlijk, wat dan ook weer een logisch gevolg is). Mag ook wel aandacht aan besteed worden want ontzien van materiaal is 1 ding maar ontzien voor ledematen van jezelf en tegenstanders lijkt me wel even belangrijker.

Zelf vind ik het prettig (als mijn onvolmaakte techniek het toelaat) om een tactisch onverwachte opening in het spel te maken met een diepte pass of wippen met de peddel, maar op de club word ik er altijd op teruggefloten en is het altijd handen op de bal en vergeet dat je een peddel hebt behalve om mee te varen, steunen en sturen.

dus wat is het, peddel, handen of een leuke mix, (bv. altijd handen, maar soms, op gepaste momenten een leuke pass.

Rick
27-05-2003, 11:48 AM
Originally posted by BigD
waarom kan je zo sneller wegsprinten?

Omdat de voorste mensen in de "punt" bij een onderschepping snel weg zijn.

lijkt me juist dan handig als je het voor in de pot breed houdt, dat je aan de vleugels ruimt krijgt, als je op een kleine ruimte īsmalīgaat verdedigen ligt alles op een kluit en heb je helemaal geen ruimte.

Kwa verdediging kan je het volgens mij beter kleiner en compacter houden omdat je sneller bij je tegenstander bent. In tegenstelling tot aanval kan je het beter breeder houden en het gat in duiken.

maar ja, misschien kan een meer ervaren poloër dan wij zijn daar meer helderheid over verschaffen dan 2 newbies.

Helemaal gelijk dennis, :withstp:

Kaninchen
27-05-2003, 12:07 PM
wat ik me nou afvraag als rick en ik sprinten of ik dan een rondje om hem heen kan varen

BigD
27-05-2003, 12:24 PM
nee, of het nou in de punt of op de vleugels is (als iemand er vandoor moet sprinten bij ons is dat wel de familie Conijn, achter kun je anderen weer goed gebruiken

japse
27-05-2003, 04:41 PM
wat ik me nou afvraag als rick en ik sprinten of ik dan een rondje om hem heen kan varen

makkelijk :D

OUD ZP-er
28-05-2003, 08:06 AM
aan de jonge zp-ers:

ga eerst īs 100 keer rondje zaan varen met bal en leer varen, in plaats van lullen over varen

jullie moeten nu gewoon met 5 man voor de goal gaan liggen, systeem doet er niet toe, als je die tegenstander maar ver van het doel houdt

later kun je gewoon beter man op man leren spelen, daar leer je van poloën en het is leuker spelen

BigD
03-06-2003, 08:25 AM
hmm, we krijgen hier toch wat verschillende adviezen zo, wie zou het eigenlijk zijn die oude zetpeeër? :rolleyes:

japse
03-06-2003, 09:13 AM
geen idee :rolleyes:

Dummy
03-06-2003, 09:42 AM
ik weet het ook niet, vertel

michielv
03-06-2003, 10:24 AM
Ik heb ook geen idee wie het is maar met 5 man voor de goal gaan liggen werkt niet echt. Ik bedoel, het helpt, tot je een tegenstander hebt die (fysiek) sterker is en gewoon je verdediging wegvaart.

Het is wel handig om in ieder geval 1 persoon te laten jagen om zo de aanval van de tegenstander te verstoren. Al was het maar dat de aanval niet goed opgebouwd wordt.

Man op man spelen is misschien wel leuk maar niet voor iedereen weggelegd, en het kan bovendien niet altijd. Dus ik zou zeggen leer op (min of meer vaste) posities te varen en een counter benutten.

Dat 100 keer rondje zaan varen is waarschijnlijk wel heel goed voor je conditie, dus da's altijd nuttig ;-)

BigD: yep, ik bedoel een omgekeerde driehoek, met de punt naar de keeper toe. Zowiezo lig je dan al meer met je punt naar een vrije ruimte toe en vaar je elkaar minder in de weg. Plus natuurlijk dat je het veld breed trekt waardoor een verdediger moet kiezen. Als je met de punt van de driehoek naar voren ligt is het relatief makkelijk om de counter tegen te houden: er gaat gewoon 1 verdediger dwars op die punt liggen en twee verdedigers plus de keeper moeten al om/door je heen varen. (Het gaat er niet zozeer om dat je ze echt op hun plek houdt maar de aanval vertraagt).

In principe is het zo dat je wel met je peddel de bal op mag wippen (ook over een boot heen) maar je moet uitkijken dat je de boot van de tegenstander niet raakt met je peddel (was vroeger minder een probleem) en als jij met je peddel naar een bal vist en iemand steekt vervolgens zijn hand ernaartoe uit is het ineens hakken. Dus dat ze je op de training terugfluiten is zo gek niet, is wel beter zo. Maak je tijdens wedstrijden ook geen onnodige fouten. Zoiets deed die nummer 12 van Keistad C: hij had in principe de bal (ik kon er net niet bij) maar ging toen met zijn peddel zitten vissen. Toen was de bal dus voor mij :D

Dang, einde pauze :-(

japse
03-06-2003, 03:32 PM
nou we doen ons best alleen missen we soms iets

wat heb jy een lange pauze zeg ;)

michielv
04-06-2003, 05:47 AM
*grinnik* :thumbup:

BigD
04-06-2003, 03:54 PM
Originally posted by japse
nou we doen ons best alleen missen we soms iets

oh ja? ik dacht altijd dat het de bedoeling was om elkaar zo hard en vervelend mogelijk aan te spelen

jammer, toch de verkeerde sport gekozen, ik ga wel weer k1 varen ;)

japse
04-06-2003, 04:10 PM
nou dan ga ik in de k2 en winnen we volgend jaar wel 2 poloers die winnen van de rest

of moet ik nu wakker worden :D

Dummy
04-06-2003, 05:51 PM
uit je coma komen bedoel je

japse
05-06-2003, 07:14 AM
dat is bij mij bijna hetzelfde ;)

Dummy
05-06-2003, 08:52 AM
dat is te merken

BigD
05-06-2003, 11:00 AM
heren slap gezwam over k2īs en comaīs en zo, daar hebben we een eigen topic voor :thumbup:

Kaninchen
05-06-2003, 11:43 AM
zo spreek steve urkel :silly:

Rick
06-06-2003, 03:41 PM
gehehehehehe

Kaninchen
08-06-2003, 02:48 PM
Nieuwe bijnaam gegenereerd :headbang:

BigD
22-08-2003, 12:01 PM
deze mag trouwens absoluut niet ontbreken in de missie

Dummy
22-08-2003, 12:29 PM
waarom niet? ik vind 't nogal een serieus topic... en hijs van ONS dat komt niet vaak voor

BigD
22-08-2003, 12:50 PM
daarom heb ik īm ook weer omhoog geschopt

Dummy
22-08-2003, 01:06 PM
ja maar moetn we 'm dan zo onzinnig maken ?

BigD
22-08-2003, 01:10 PM
mmmhhh

dit topic zou eigenlijk een beetje upgedate moeten worden, want zo hard spelen de meesten van ons allang niet meer

Dummy
22-08-2003, 01:11 PM
das waar, alleen soms nog een onbedoelde ongekontroleerde beweging met je voorpunt in de richting van het hoofd en/of lichaam van de tegenstander

BigD
22-08-2003, 02:19 PM
hoezo onbedoeld? :bgrinhat:

rustig aan Tjeerd, het komt echt wel goed

Dummy
22-08-2003, 03:13 PM
hmm, ja ik ben rustig hoor

Kaninchen
22-08-2003, 05:43 PM
steve urkel

Dummy
24-08-2003, 06:44 PM
hehe :silly:

BigD
24-08-2003, 06:49 PM
deze thread had ik betrer kunnen laten rusten

Kaninchen
24-08-2003, 06:55 PM
hoezo

BigD
24-08-2003, 06:57 PM
:waah: :cheers: :sleep: :drunk:

Kaninchen
24-08-2003, 07:00 PM
standaard?

ik heb ook ckers genoten en jullie hebben pas wat gemist kwa muziek dan he

Dummy
24-08-2003, 07:27 PM
en jij heb veel te veel gemist aan leuke gebeurtenissen enzo :D

BigD
24-08-2003, 07:30 PM
zondagochtend Ernst leunt op een bord met (opgelet kanopolo wedstrijd ) midden op onze kampeerplaats en zegt tegen de toernooibaas: "nee hoor wij hebben de lampen niet verstopt, wij doen dat soort dingen niet, we hebben alleen de reputatie

Kaninchen
24-08-2003, 07:32 PM
mystry rules

Dummy
24-08-2003, 07:35 PM
heel misschien ga ik er volgend jaar wel heen, we schijnen toch niet meer naar ieper te mogen

Kaninchen
24-08-2003, 07:37 PM
dus jullie hebben het gewoon weer eens verpest

nou lekker weer mystery is toch veel gaafer

BigD
24-08-2003, 07:38 PM
oh dat komt wel goed, misschien dat het beter is dat de oude garde niet meer komt of alleen om te kijken en de baromzet te verdubbelen

Dummy
24-08-2003, 07:38 PM
we hebben 't niet verpest we hebben er het beste van gemaakt, er gebeurde nu tenminste iets, ik denk dat zelfs de fransen nu weten wie we zijn :headbang:

Kaninchen
24-08-2003, 07:40 PM
muziek maken doe je met je hart niet met je tong uit je bek

BigD
24-08-2003, 07:40 PM
als ik het verhaal goed begrepen heb zullen ze zich Stefan zeker herrinneren

Dummy
24-08-2003, 07:42 PM
ja zeker, dat is iets wat je eigenlijk niet had mogen missen

die mutherf***er van een fransoos moest toch ff terug om de tent dicht te ritsen

BigD
24-08-2003, 07:43 PM
maar henderiks is ook heel indrukwekkend als ie boos is

Dummy
24-08-2003, 07:44 PM
ja, geweldig om te zien :D

BigD
24-08-2003, 07:47 PM
't viel me nog mee dat ie 'm geen 3 kansen gaf om 'm neer te meppen

Kaninchen
24-08-2003, 07:47 PM
ik wil ook zien

Dummy
24-08-2003, 07:48 PM
stefan had hem niks gedaan, hij gooide 'm alleeen terug naar de tenten

Kaninchen
24-08-2003, 07:49 PM
wat was er dan presies?

Dummy
24-08-2003, 07:50 PM
owh een frans had een hek uit ernst z'n tent gehaald en de tent opengelaten en hij had een scheerlijn kapotgemaakt dus toen werd stefan boos

Kaninchen
24-08-2003, 07:51 PM
jaah daar had ik bij willen zijn

BigD
24-08-2003, 07:54 PM
hij had 'm ook op kunnen hangen met die scheerlijn aan z'n voeten in de boom

maar valt je aan bovenstaand stukje niks op Joris?

Kaninchen
24-08-2003, 07:57 PM
nou ik heb het een en ander gehoort maar ik trek geen conclusies

BigD
24-08-2003, 08:01 PM
andere thread stond het al, maar wat doet een hek in Ernst's tent?

andere vraag : zou Ernst daar blij mee zijn?

Dummy
24-08-2003, 08:02 PM
welke thread??

BigD
25-08-2003, 08:49 AM
die over Stefan

BigD
25-08-2003, 08:50 AM
dat was trouwens deze... :stupid:

Dummy
25-08-2003, 12:11 PM
wlke pagina?

BigD
25-08-2003, 12:17 PM
print 'm maar uit en lees 'm

henk
25-08-2003, 02:46 PM
* print

Kaninchen
25-08-2003, 03:07 PM
you're printer is not responding make sure that the cable is atached to the computer and is ready to use