View Full Version : Een trainer hebben...heb je dr eigenlijk wat aan
Ik zie zo af en toe op tournooitjes mensen heel interesant doen met hun trainer dr bij. Voor de wedstijd ... in de rust en na de wedstrijd (na de wedstrijd wellis waar zonder bier -een schande-) heel intresant praten met elkaar.
Wij hebben gewoon iemand die zegt: iedereen speelt en ik ook en de balle we proberen te winnen.
Je ziet je eigen fouten toch wel... dus wat is het nut van zo'n bobbo ?!
zucht deze vraag zat al een tijd te broeien
scroll
22-05-2003, 05:49 AM
Tja wij hebben ook geen trainer en het lukt ook wel maar het voordeel van een trainer (dan vooral op training) is dat er iemand is die je fouten echt goed ziet. Je merkt zelf niet echt of je alles wel juist doet. en hij kan ook betere aanwijzingen geven.
Hetzelfde geldt in de match. Als je vooraan ligt te prutsen in een V-verdediging kan je niet echt de fouten zien die de ploeg zou maken gedurende die match.
Dsu daar is een trainer ook van belang die van op een beter plaats overzicht bewaard.
Greets Pieter
Een trainer op de kant heeft denk ik wel toegevoegde waarde, vanaf de kant heb je inderdaad veel meer overzicht en je kunt het veel beter uitleggen wat er allemaal gebeurt (of zou moeten gebeuren) in een bepaalde spelsituatie. Daarnaast; op het persoonlijke vlak; sommige spelers hebben af en toe een flinke schop onder de kont nodig. Rick kan nou wel roepen dat iedereen de eigen fouten ziet, maar 1) je ziet volgens mij maar de helft en 2) veel spelers corrigeren zichzelf niet maar hebben daar iemand voor nodig (iedereen is anders he). Dat alles is een mooie taak voor een trainer op de kant.
Wij zijn nu in de gelukkige omstandigheid dat we veel (eigenlijk alleen maar) partijtjes spelen binnen de club met ervaren spelers die veel aanwijzingen geven, daar leren we veel van. Dat is voor ons nu wel goed, (beginnend 2e klasse nivo), wil je wat hoger nivo gaan spelen en gericht trainen dan is een trainer wel handig.
En inderdaad bij ons speelt iedereen, en staat iedereen op een lijn bij elkaar, zo zal het bij veel clubs ook zijn en het is denk ik ook de beste benadering. Voor mij bevalt dat in ieder geval prima. :headbang:
Dummy
22-05-2003, 10:14 AM
Originally posted by BigD
1) je ziet volgens mij maar de helft en 2) veel spelers corrigeren zichzelf niet maar hebben daar iemand voor nodig (iedereen is anders he).
lol :bgrinhat:
Ja dennis je hebt wel gelijk maar in de rust tijdens een wedstrijd, denk dat je dan nog weinig kan veranderen.....
Ennuh ik bedoel jou in ons geval niet als trainen, maar zo'n geval die echt iedere training die aan de kant staat.
Maaruh..... denk dat wij het niet echt nodig hebben dit seizoen. laten we lekker door ballen en kijken hoever we komen.
op het gevaar weer off topic te gaan toch ff wat uitleg; Rick; in de boot ben ik geen trainer, dat geldt alleen voor de winter training, kracht en conditie, wat betreft polo, ik ben beginner en het enige dat ik doe is een leuke opstelling fantaseren waarin iedereen zo veel mogelijk aan spelen toe komt. Voor het geval iemand mij toch vraagt daarvoor; ik kan het niet, ik wil het niet en ik doe het niet :wavey:
hoi Rick et al.,
Waarschijnlijk heb je de workshop kanopolotrainer gemist. Was erg leerzaam en het maakte ook duidelijk dat een trainer niet alleen aanwijzingen geeft tijdens de wedstrijden maar ook zorgt dat de trainingen een beetje logisch opgebouwd zijn in de loop van het seizoen. (Althans, dat zou zo moeten zijn) Dus Roos, kan je die nog een keer geven?
Verder is het leuk en leerzaam om tijdens een wedstrijd een cameraman mee te hebben lopen, dan kan je 's avonds nog eens napraten. Desnoods zonder trainer :cheers:
Rolf [GKV]
22-05-2003, 01:30 PM
Ik denk dat een trainer wel handig is of hij nu zelf ook in het water ligt of aan de kant staat, meestal hebben trainers een goed spel overzicht en ik ontvang ook veel liever commentaar van een trainer dan van een teamgenoot.
Ik zou het dus bijvoorbeeld niet pikken als je een foutje maakt en een andere speler op je zit te zeuren, dat kan je beter aan de trainer overlaten.
Verder kan de trainer ook onpartijdig teams maken en opstellingen\aanvalsvormen bedenken,enne misschien heb je er een paar patsers tussen zitten alleen de meeste trainers zijn trouwens ook weer niet zulke bobo's ;)
Rolf :)
Dus het is dus wel duidelijk nuttig.
Nu nog iemand zoeken die ons ongeregeld zooitje bij een wilt weten te houden en te zorgen dat we wat gaan presteren :karate:
japse
23-05-2003, 04:14 PM
nou wij hebben af en toe een goede man tussen zitten die goede adviezen geeft
mark is tog af en toe trainer op het veld of heb ik het nu mis
vergeet niet marcel bunder die mij persoonlijk veel heeft bijgebracht.
En een serge van lucbec die veel roept vanaf de kant!
japse
26-05-2003, 02:01 PM
ja maar die is er ook niet altijd en ik heb hem nog niet zo veel gehoord hoor maar marcel zegt ook veel handige dingen ja
Eigenlijk is de conclusie dus dat er bij zwetplassers geen vaste trainer is en dat we dus ook niet weten hoe dat is. Misschien moeten we eens gek doen en het gewoon proberen. Als ie gaat lopen zeuren en dat bevalt ons niet kunnen we hem / haar altijd nog in het water trekken.
Of benoem 1 van de teamgenoten tot trainervan de week. Dan kan hij/zij wat oefeningen bedenken die hij/zij nuttig vindt, zoals een rondje zaan, of rondjes om sprinters varen.
Cor
eskimoteren met een vol bierglas
enne ook boven komen zonder bierverkrachting dan he of anders :gun:
Rolf [GKV]
13-06-2003, 01:06 PM
dat lukt me dus nooit he :), misschien over een jaartje
Dummy, Japse en Kaninchen kunnen dat nu ook al wel denk ik, de rest moet het maar gaan leren, want ik denk er over dat als selectieeis in te voeren :silly:
wordt wel beetje typisch als ik het zelf nooit zou leren, dan word ik door mezelf buiten het team gezet, sta ik dus op de kant en maak de selectie, wat ben ik dan?
Juist.. de zeikerd aan de kant die trainer heet
nou, ik ga wel goed oefenen , maar wel eerst met water
japse
14-06-2003, 06:04 PM
met een flessie kan ik het wel
glas iets moelijker maar cker het proberen waard en als het lukt kan je je zelf een rondje geven op een biertje zonder aanlenging :cheers: :cheers: :cheers:
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.