PDA

View Full Version : Hamburg, 24. og 25. maj 2003

AsgerS
19-05-2003, 10:02 AM
Til de berørte:

Jeg har modtaget program til turneringen i Hamburg, og det ser rigtig fint ud. Nu skal vi bare have vejret med os og skaffet de sidste biler.

Da der spilles i flere klasser på 4 baner, er der i alt 125 programsatte kampe! af hver 2x10 minutter. Lørdag aften er der "players night" med musik og dans for de feststemte.

Turneringen er generelt stærkere besat end jeg husker fra tidligere. Lykkes det et af de 2 herrehold at vinde over et af holdene KRM Essen, Göttinger PC, VMW Berlin eller KG Wanderfalke 1 bliver jeg således en lykkelig mand.

Herrerne (14 hold) er indelt i 4 grupper. For at komme med i kvartfinalerne skal man slutte som 1er eller 2er i sin pulje. "Landsholdet" er i pulje med KG Wanderfalke 1!!!, ACC (Alster) og DJK Ruhrwacht. Første kamp spilles lørdag klokken 9.45 mod Wanderfalke (god morgen :-) , 2. kamp spilles 12.05 mod Ruhrwacht mens 3. puljekamp spilles 14.25 mod ACC. Mit gæt/ håb er at lørdagens sidste kamp spilles klokken 18.30 mod VMW Berlin (formodet gruppevinder), men det vil tiden vise Under alle omstændigheder spilleds der 4 kampe lørdag med mindre holdet slutter sidst i puljen! Antallet af kampe om søndagen afhænger af resultaterne, men I skal nok blive trætte.

Det sammensatte SR hold spiller 12.05 mod Göttingen og 14.25 mod Wanderfalke 2. Lørdagens sidste kamp spilles 17.55 eller 18.30 afhængig af resultatet mod Wanderfalke 2. Göttingen bliver nok for stor en mundfuld, omend vi vil gøre vores bedste :barbell:

Til min store glæde er der så mange landsholdskandidater klar til stævnet at vi har et luksusproblem. Der er 1 der må spille på det sammensatte Skovshovedhold. (Jeg synes 8 spillere er for meget på 1 hold!?)
Da Frederik sjældent spiller med landsholdskandidater, og da Jeppe og Pixi generelt har længere til kvalificeret modstand end sjællænderne, skulle det gå ud over en af SR-folkene. Som den sidst tilmeldte og mest offervillige, går det ud over Christian Fenger, der således har invilget i at spille med Rasmus (SR), Andreas (Troense) og formentlig/ forhåbentlig en af de stærke drenge fra Neptun!!! (samt mig). Afhængig af transportmulighederne/ viljen, kan yderligere en Neptun-mand og/ eller Jannick (Silkeborg) være med.

Når vi har skaffet de sidste sæder til transporten følger yderligere informationer.

Polohilsner, Asger.

Bemærk igen:
Deltagerne i turneringen er ikke udtaget til landsholdet. Der er tale om en frivillig turnering, hvor jeg ud fra personlige forventninger har prioriteret de FORMODET stærkeste kandidater. Udtagelsen sker først den 31. maj/ 1. juni. Alle der har ønsker om at være med dér, eller ønsker min vurdering af deres chancer hos landstræneren opfordres til at kontakte mig!!!

Yderligere informationer om turneringen kan søges www.jumadi.de

AsgerS
21-05-2003, 05:59 PM
Jeg har opgivet kabalen mht. at lægge bil til. Da Skovshoveds spillere på et tidspunkt havde 3 nye biler, to ældre biler, en motorcykel og en varevogn i spil, blev det lidt for tosset. Med et tilskud fra DKF har jeg derfor lejet en minibus. Den kører fra Kbh fredag mellem klokken 15 og 17 med traileren. Allan Engsig fra Neptun, Jacob Juhl fra Frederiksberg og undertegnede kører over fyn, hvor vi samler Andreas Juhl og Frederik Lang op. I Jylland, formentlig i Frederecia samler vi Jeppe, Pixi og Jannick Iversen op, samt muligvis en pige fra Silkeborg. Skal vi ikke have en pige med, er der muligvis yderligere en spiller med fra København.

Jacob Juhl, Andreas, Frederik, Jeppe, Pixi samt Jannick står uden for Skovshoveds madordning. I kan muligvis finde ud af noget sammen, men sørg for at have noget føde med. Jeg kan ikke garantere for indkøbsmulighederne.

Jyderne bedes give besked hvis de mangler et telt! Fynboerne og Allan er selvforsynende.

PIXI BEDES TAGE BÅDE LIGGEUNDERLAG, HOVEDPUDE OG SOVEPOSE MED, DA HANS HOLD ØNSKER HAM VELUDHVILET :guns:

Da vi er så heldige, at alle de folk der har vist interesse for landsholdet kan komme med, har jeg sat 8 mand på "landsholdet". Jeg mener det er bedre at spille med 7 mand i kampene i denne type turnering, så jeg vil formentlig lade 1 mand stå over i hver kamp. Da jeg selv skal spille samtidig med "landsholdet" flere gange i løbet af turneringen, giver det samtidig en mand på land! Det kan være vi ændrer på dette, men jeg vil nødig sætte en af de 8 formodet stærkeste uden for døren.
Holdet spiller i både med rødt dæk og i sort tøj.

Andreas og Jannick spiller således med Kristian Sömer, Rasmus, Allan Engsig (Neptun) og mig på det andet hold. Vi spiller ligeledes i både med rødt dæk og sort eller gråt tøj. Tag helst begge dele med. Allan spiller i en SR-båd.

Jeg har ikke fundet ud af hvilke veste "landsholdet" spiller med, da der ikke er nok til de mange hold i Skovshoved. Muligvis henter jeg landsholdsvestene.

Yderligere oplysning følger.

AsgerS
26-05-2003, 11:09 AM
Tak til de mange deltagere, for en god tur. Alle kom smertefrit frem og tilbage, der var ingen skader og vejret blev generelt godt.
Helt efter traditionerne tog SR-bilerne en mindre omvej i Hamburg, mens Pixi igen viste sit store organisatoriske tallent for at skaffe alternative sovepladser. Efter tidligere at have sovet indrullet i glemt tøj, jakker og sågar et kajak overtræk, havde han med hjælp fra sine brødre fået både liggeunderlag, hovedpude (lignede en blå sutteklud med en tvivlsom fortid:)) og sovepose med. OG, sågar et TELT. At der ikke var pløkke eller teltstænger med i tasken medførte selvfølgelig at Pixi endnu engang sov i bussen, men vi andre siger tak for jydebrødrenes bidrag til underholdningen.

I turneringen stillede SR med et helt nyt juniorhold samt et damehold. Juniorerne, der ellers måler et pænt stykke over gennemsnittet, mødte nogle "kæmper" fra Calenberg og fik rekordhøje tæv i en af de indledende kampe. Efterhånden som turneringen skred frem blev de bedre og bedre, og i sidste kamp spillede de i perioder lige op med deres tyske modstandere. Flot klaret af de højtrøstede københavnerknægte!

Pigerne slog igen List klart, og viste masser af flot spil i flere af de kampe de ellers spillede. Specielt godt målmandspil, et bevægeligt forsvar! og indtil flere mål på en dobbelt verdensmester-målkvinde imponerede.

"Landsholdet" tabte som forventet deres indledende kamp mod turneringens senere to'er. Da holdet tillige tabte den ene af de to øvrige tætte puljekampe, var de henvist til at spille om de sekundære placeringer. Holdet var generelt overladt meget til sig selv, hvilket kan være svært for et usammenspillet hold, samtidig havde to af spillerne træneransvar for pigerne og juniorerne, samt en mængde dommertjanser. Set i det lys var resultatet nok forventeligt, men generelt var det godt at spillerne der alle kandiderer til sommerens EM-hold fik spilletid sammen.

Mit eget "Skovshoved-hold" tabte som forventet vore kampe, men blev tydeligt bedre for hver kamp der gik. I de to sidste kampe lå vi således længe lige med både Kiel og Ruhrwacht. I sidstnævnte kamp lykkedes det således først Ruhrwacht at score efter 9 ½ minut. Imponerende i betragtning af at forsvaret bestod af spillere fra 4 forskellige klubber, blandt andet Neptun, der via Allan Ensig fik sin første udlandserfaring.

Tillige skal det nævnes at Odense oveni den massive SR/ landsholdsinvasion forsvarede de danske farver med en fin sejr i den sideløbende mix-række, samt demonstrerede flot kasteteknik (primært med dåser og sodavandsflasker :) )

Christen Ravn
26-05-2003, 04:45 PM
Tak for en god weekend!
Det var flot at se at alle de danske hold viste spilfremgang som turneringen skred frem ... det er hermed bevist at erfaring gavner!
"Odenseanere mod udlandet" takker for god opbakning fra total yndlingspublikum :cheers: - hvor mon vi havde været uden jer.....?

cravn/o-5000