View Full Version : Damlaget
Hejsan,
Eftersom Norpi klagar.....
Damlaget har denna helg (9-11/5) läger i Luleå och samtliga damlagsspelare kommer att vara på plats. Det är våra coacher J&J (Jimmy och Janne) som planerar träningarna. Vi kommer också att ha någon/några träningsmatcher. Vi är Åsa, Carro, Jenny, Linda, Anna, Sara, Soizick och jag.
Jag hoppas att min beställda båt (Evolution) hinner innan helgen.......
Carro och Åsas hinner nog inte komma (Vampire).
Soizick hade hittat en länk när man sålde billigare Akva (Lettiska) båtar http://www.utebutiken.se/.
Är du nöjd nu Norpi? :wavey:
Hälsningar Eva
Lindström
07-05-2003, 12:31 PM
Hallå,
Jovisst, vi kommer igång med ett läger för damlandslaget i helgen. Jag och Jimmy har just tagit oss igenom en tung tentaperiod och ägnar dagarna fram till helgen åt förberedelser. En hel del jobb blir det, men vi kommer helt säkert lära oss mycket och ha väldigt skoj också.
Hur ser det ut för herrarna? Kommer de ur startblocken innan sommaren är här?
Det är inte långt kvar till EM!
//Janne
AsgerS
07-05-2003, 12:42 PM
Yep, herrerne skal tage sig sammen og kontakte mig.
Hvis de vil have en tränings helg med matcher mod de danske spillere, kan det sikkert arrangeres. De har jo allerede en spiller i København, der kan hjælpe med det praktiske.
Kig specielt på datoer i Juli!
:barbell: Asger (assisterende træner, Danmark)
(Som sagt kommer de danske flickar ikke til EM :thumbdown ).
Juulia
07-05-2003, 05:59 PM
Hejsan :wavey:
I just wanted to wish you a good season. I's great that you have women's national team. I'm very dissapointed that we don't have women's team this year (and the future doesn't look too good either). There's only three active women playing polo in Finland at the moment. I'll be cheering for you in Ireland. :viking: I'm still going to be there even though I can't play.
It was nice to see so meny swedish teams in Tampere.
-Juulia :bunny:
Thanks Juulia,
Are there a special reason why there's only three girls playing at this moment in Finland?
I think it's great that you will be in Dublin. Then there is a chance to get the interest back in Finland I hope.
We wanted to meet you this year and have revenge from last year ;)
Seriously the Swedish female team thinks it’s a great pity that neither Finland or Denmark are able to compete in the Europeans this year and we hope it will be more interest in these countries the coming year.
See you in Dublin
Eva
Juulia
08-05-2003, 03:57 PM
Originally posted by eva
Are there a special reason why there's only three girls playing at this moment in Finland?
I don't really know, but I believe that there are many different reasons for the lack of female players in Finland. I hope that the situation will improve a bit during summer.
-Juulia
Hejsan,
I helgen 9-11 maj hade damlaget sitt första träningsläger. Det var kanonkul att se totalt 12 tjejer samlade. Jag tror att det var länge sedan (om det någonsin hänt?) så många tjej kanotpolospelare var på samma ställe samtidigt.
Tyvärr fick vi en allvarlig skada (axel ur led) på Soizick men vi hoppas att hon repar sig till nästa år.
Att ha så många tjejer intresserade gör att man kan se ljust på framtiden.
Våra nästa 2 träningsläger kommer att bli 27-29 juni och 25-27 juli. Bägge lägren kommer att vara i Luleå. Här har vi bra möjligheter både för träning och "vid sidan av".
Det vore kanonkul om några finska eller danska tjejer ville komma för att vara med.
Hör av er i så fall. Ni är hjärtligt välkomna.
Hälsningar
Damlaget gnm Eva
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.