PDA

View Full Version : træningsøvelser

Lang
19-04-2003, 06:26 PM
Hej alle

Da jeg i øjeblikket træner lidt for mig selv kunne jeg godt tænke mig at få nogle ideer til nogle øvelser uden partner. Det bliver hurtigt det samme med at drible og skyde lidt forskelligt på en mur osv. Er der nogen der har et par gode øvelser??????

freds :scratch:

Pixi Inzaghi
20-04-2003, 04:50 PM
Al træning alene er røvkedeligt, men du må bare klø på..
I vinters trænede jeg alene..
Langt det nemmeste er at træne sine færdigheder i båden.. træn det for det kan man ganske enkelt ikke gøre for meget..
Prøv at Ttræne "fang din hale".. Man kaster bolden rundt omkring sig og ro den så op så hurtigt som overhovedet muligt.. Prøv virkelig at stresse dig selv og kør dig helt flad..
lav en øvelse hvor du ror med bolden og så forsøg at finde dig mål at kaste efter.. Jeg gør det sådan at jeg udser mig latterlige ting som feks et blad som jeg så forsøger at ramme fra alle mulige forsk længder og vinkler.. Træn det især med din venstre.. Benyt muligheden til at få alvor at få trænet din venstre hånd op og lær derfra dine begrænsninger.. Hvor langt kan jeg kaste med venstre hvis jeg er træt, eller jeg ligger akavet??
Ellers prøv at visualisere dig forsk. kampsituationer os så tag det derfra.. Man føler sig ret spasseragtig, men det virker for mig..
Drible i forsk tempo med din pagaj,ISÆR i din dårlige side!!
Husk at al træning hjælper ligegyldigt hvad det så er..

pixi

Unregistered
22-04-2003, 08:01 AM
Paul Hammond har skrevet en lille "træningsbog" med forskellige øvelser.
Vi har fået oversat bogen til dansk og den kan købes ved henvendelse til DKF´s sekretariat: 43 26 20 94. Prisen er kr. 10,- + porto.

Mvh.
Flemming