View Full Version : Landshold, mod EM 2003
AsgerS
14-04-2003, 10:42 AM
Jeg venter stadig på endelig besked fra Clyde, og sender ikke officiel post ud før den kommer. Da vi er sent på den, kommer her de fleste af de datoer, jeg forventer får betydning for landsholdsforberedelserne:
3. maj står jeg for 2 (frivillige) træningspas på kanalen ved Odense kajakklub, samt et træningspas søndag formiddag (4. maj) samme sted. Odense lægger græs til overnatning, men interesserede bedes kontakte mig.
10. og 11. maj Anne-Mette prøver at skaffe tid i stævneprogrammet til en træning. (bemærk! aflyst grundet stævneændring, evt træning søndag hvis bred opbakning. Banen ligger der....)
31. maj og 1. juni. Samling, og (formegentlig) udtagelse.
7. til 9. juni, turnering i Essen. Det er ikke besluttet om vi skal stille et eller to hold.
De følgende 5 ugers program er ikke endeligt fastlagt, da økonomien/ transportmulighederne diskuteres. Der er flere mulige stævner, og Clyde kommer muligvis over i uge 29 og/eller 30 (weekenderne).
26. og 27 juli samt gerne nogen dage før, satser jeg på at vi har en samling hvor vi giver landsholdet seriøs modstand. Forhåbentlig i en mindre turnering med stærke hold.
Fredag den 8. kan de fleste forhåbentlig tage afsted mod England. Den 9. og 10 august spiller vi en turnering i London (bor hos Clyde) MANDAG ( evt. efter lidt træning på Themsen :-) kører vi til Irland.
Giv mig gerne tilbagemeldinger på datoerne. Ligesom sidste år er de delvist styret af Clydes muligheder samt økonomi. Et seriøst hold vil selvfølgelig forsøge at samles mere end ovenstående. For eksempel med deltagelse i en turnering i Hamburg. Det kigger vi på!
Forhåbentlig følger en sikker plan snarest. Den vil I givet fald blive lagt her, på DKF's hjemmeside, samt sendt til de af mig bekendte adresser.
Polohilsner, Asger (i egenskab af assisterende landstræner for herreholdet)
AsgerS
18-04-2003, 10:21 AM
Jeg har udsendt oplysningerne på en mail-liste med sidste års bruttohold. Jeg håber I vil hjælpe mig med at sprede budskabet, samt få de kvalificerede/ interesserede til at melde tilbage.
I weekenden 24. og 25. maj får vi forhåbentlig mulighed for at stille hold i en fin turnering i Hamburg. Jeg har i hvert fald bedt Hans-Henrik om at melde os til som spielgemeishaft. Det er ikke alle der kan komme med her, så giv mig besked om interessen for at deltage i denne turnering hurtigst muligt!
AsgerS
25-04-2003, 09:44 AM
Vedlagt er seneste kommunikation med Clyde, i form af en opdateret liste over datoer. Juli måned ligger stadig ikke helt fast, men Hans-Henrik arbejder stenhårdt på at skaffe faciliteter til en turnering den 19. og 20. juli.
Tag venligst specifik stilling til om I kan komme med til turneringen i Hamburg den 24. og 25 maj (afrejse den 23.) samt Essen i pinsen (afrejse den 6. eller 7. juni med hjemkomst den 9.)
Afhængig af transportmuligheder forventer jeg en deltagerudgift på henholdsvis 250 kr. og 350 kr. plus kost.
Giv mig besked!
Polohilsner, Asger.
AsgerS
01-05-2003, 08:26 AM
Bemærk at den 28. og 29 juni ikke er landsholdsweekend. Den står i planen grundet Clydes fødselsdag :worship:
Jeg mangler stadig besked mht. datoer fra en del! Også enkelte aktive brugere fra dette forum? :guns:
Der er endnu ingen afklaring på juli måneds program, men jeg vil sætte pris på at de stærkeste spillere allerede nu giver mig besked om deres planlagte ferier.
AsgerS
04-05-2003, 08:43 PM
Weekendens 3 træningspas forløb fint! Det ene af de tre pas var dog en kølig oplevelse, men alle ydede generelt en fin indsats.
Flere blev nok mindet om vigtigheden af at holde sig i god form, og jeg håber alle landsholdsaktuelle tager netop dette seriøst.
Tak for en god weekend!
Asger.
Peter(Holte-DK)
13-05-2003, 12:49 PM
Hej Asger
Hvor afholdes samlingen i denne weekend(31.maj-1.juni) og er der potentiale i at X-landsholdsspillere deltager...? Hvis det er i KBH er det ikke et problem for mig, men ellers ville det være rart at vide på forhånd :o)
VH Peter :viking:
Ville bare høre hvad der sker med d. 24.-25./5. Er der samlet et hold?????
lang :headbang:
AsgerS
13-05-2003, 05:27 PM
Til Peter mfl. :
Ja! Det vil være en stor hjælp for de spillere der skal udtages og spilles sammen, hvis der kommer stærke spillere til at presse træningsniveauet op. Får du ved et lykketræf mulighed for at spille med ved EM, er det selvfølgelig også vigtigt at du har været med i videst muligt omfang. Træningen bliver formegentlig ved fisketorvet. At du omtaler dig selv som ex-landsholdsspiller er sikkert rigtigt, og klædeligt beskedent. Vi er dog mange der opfatter dig som en vigtig spiller mange år frem i tiden, blot vi ikke mister dig til "the dark side".... den almindelige kajakroning.
Hamborg:
Ja, vi har grundstammen til hold. Pt. har jeg fået positiv besked fra Jeppe, Mads, Hans-Henrik, Simon og Jacob Juhl. Jeg håber selvfølgelig du, Frederik, finder tid til at tage med, ligesom jeg regner med at Pixi er på(!?) Øvrige landsholdskandidater kan muligvis spille med på det SR-Hold jeg selv skal spille på. Jeg finder ud af hvor mange pladser der evt. er i aften. Det kunne være spillere som (Christian Fenger, SR), Peter Sørensen, Jannick Iversen med flere.
Hvad angår jyder og fynbo, vil jeg meget gerne høre om I har forslag til jeres transport. Det ville selvfølgelig være optimalt for mig hvis jeg slap for at skaffe en bil til at hente jer. Vi tager normalt færgen Rødby-Puttgarten i stedet for at køre over broen.
Med andre ord vil jeg specielt gerne høre fra Peter, Frederik og Pixi :)
AsgerS
13-05-2003, 05:41 PM
Jeg nævner navne på konkrete spillere i forbindelse med stævnet i Hamborg. Jeg beder alle være opmærksom på, at det ikke er et tegn på at landsholdet er udtaget!!!! ALLE kvalificerede spillere kan spille sig på landsholdet ved at vise højt niveau ved den første samling med Clyde. Men!!! Jeg skal have besked fra de evt. interesserede!
Når det er sagt, bruger jeg selvfølgelig stævnet til at spille nogen af de forventede landsholdsspillere sammen.
Jeg giver samtidig mit ord på at spillere fra mit eget hold aldrig vil blive favoriseret eller bedømt på andet end deres kvalifikationer og engagement i forhold til landsholdet!!
Polohilsner, Asger.
Pixi Inzaghi
14-05-2003, 01:30 PM
.. Ja asger.. jeg er klar til Hamburg...
Umiddelbart er det noget værre møg mht transport, specielt med bådene..
Eftersom jeg går ud fra at vi kører fællesbetaling, er det nemmeste så ikke at køre over den dejlige bro (som man så let bliver forelsket i), samle Frederik op i Odense samt jyderne i Fredericia eller lign??
Pixi Inzaghi
14-05-2003, 01:37 PM
Vil lige understrege at jeg aldrig kunne finde på at anfægte asgers rolle som værende en objektiv assistenttræner og håber ikke at en såsanne anklage vil forekomme på noget tidspunkt fra nogen som helst
pixi
Simon Bach
14-05-2003, 01:43 PM
Hørt !
AsgerS
28-05-2003, 01:23 PM
Clyde har oplyst at weekendens træning kommer til at koncentrere sig omkring spil og spilsituationer. Der bliver tale om tre gange på vandet både lørdag og Søndag.
Vi skal være klar til at gå på vandet klokken 11 lørdag. Alle bedes på forhånd sørge for at deres både har lovlige bumpers! Er kajakkerne tillige klar til Essen (røde) er dette klart et plus.
Søndag forventer jeg at vi er færdige klokken 15.30. Jyder og fynboer uden tag over hovedet kan evt kontakte mig eller spørge Hans-Henrik om der er plads i Skovshoved.
De buspassagerer der endnu ikke har betalt, skal huske 300 kr. for turen til Hamburg :hump:
De spillere jeg håber vil hjælpe med det praktiske, bliver spurgt direkte, men jeg forventer generelt at alle hjælper til.
På gensyn, Asger.
AsgerS
30-05-2003, 06:32 AM
Frederiksberg har været meget behjælpelig, men motorbådsudlejeren i bassinet! er vist lidt for meget i vejen. Da der samtidig er praktiske problemer forbundet med at flytte sjællands eneste sæt anstændige polomål fra Holte til Fisketorvet, flytter vi træningen til Holte. Dermed løses problemerne mht. banen samt overnatning for jyder og Andreas.
Problemerne vi kan rende ind i er vinden, samt de to polterabender, der skal bruge banen lørdag. Vi er forberedt på begge forhold.
Tak til Peter og Holte for hurtig hjælp.
På gensyn i morgen.
AsgerS
02-06-2003, 09:30 PM
Tak til Peter og resten af Holte Roklub. Det var en fornøjelse at være i klubben, og alt gik fint trods aftenens fest.
Der var mange kedelige øvelser, og mindre spil til to mål end jeg havde forventet. Set fra kanten, var der dog et klart formål med alle øvelserne. Det engagement der lægges i en kedelig øvelse, siger noget om disciplinen og engagementet i det hold man skal spille på. Det siger også noget om respekten for træneren og den opgave der skal løses.
Det hold der skal til Irland skal findes blandt de otte, der tager til Essen i næste weekend. Som udgangspunkt skal der 7 spiller og en reserve afsted, omend jeg fornemmer på Clyde at man reelt kan spille sig af holdet,hvis man ikke tager opgaven alvorligt i træning og kamp.
For resten af polosamfundets skyld, bringer jeg her en liste over de spillere der skal med til Essen i næste weekend, og som dermed kandiderer til holdopstillingen i Irland.
Jacob Juhl
Pixi og Jeppe Iversen
Mads Sömer
Hans Henrik Møller
Simon Bach
Christian Fenger
Frederik Lang
Tak til de øvrige! De der har været med har generelt, og på flere punkter overrasket mig positivt. Nogen har padlet i lånt udstyr. Nogen har rejst langt for at vise deres værd. Det bliver helt sikkert værdsat, og jeg håber I vil være med i resten af forløbet op til EM.
Polohilsner, Asger.
Mht. Essen-turen, beder jeg folk være opmærksomme på at vi kører fredag eftermiddag. De der kommer fra Sjælland skal jo desværre lidt tidligere afsted. Vi er ved at ansøge Hans-Henriks mor om hun vil lave mad til os, men ellers skal I huske at tage med hvad I kan hvis I vil spare lidt. I må tillige forvente at turen kommer til at koste ca. 300 kr + evt. mad. Prisen kan holdes nede fordi vi kan låne forbundets bus.
AsgerS
04-06-2003, 07:24 AM
Da forbundsbussen viste sig kun at have 7 sæder :p er vi nødt til også at bruge Hans Henriks polo-Peugeot.
Jeg henter Jacob hjemme ca. klokken 13.15, Frederik i Nyborg klokken ca. 15.00 og Jeppe og Pixi omkring Fredericia klokken ca. 16.15. Bådene pakker jeg tidligt fredag morgen. Silkeborg-bådene har jeg allerede henter i Holte i dag.
Jeg får IKKE tid til at lappe på både eller bumpers i morgen. Sørg derfor for selv at medbringe nødvendigt kit....
Mad : Mht. mad, havde jeg misforstået Grethe. Hun kan ikke overkomme at lave mad til alle, så hun laver til HH, Mads, Simon og Fenger. I andre opfordres til at tage så meget med hjemmefra som muligt. Jeg køber tillige ind for 75-100 kr. pr. mand. Ikke noget fancy!!
Telte : Pixi og Jeppe har telt med. Muligvis medbringer de tillige stænger og pløkke. SR har med til HH, Mads, Simon og Fenger og jeg tager et med der kan rumme 2-3 personer. Frederik afgør om han vil tage telt med, så han kan slippe for Jacobs højlydte snorken!
Jeg forventer at medbringe et stort DKF-telt til opholdsstue... Hvis jeg når at hente det i morgen :)
Veste : Hvis ikke jeg hører indsigelser spiller I med følgende numre:
Jacob 1, Simon 2, Fenger 4, Hansi 6, Jeppe 7, Mads 8, Pixi 9, Frederik 10
Hjelme/numre : Det ville jo være dejligt hvis folk havde numre på hjelmene... Jeg håber at få fat på noget tape til formålet.... Hvis nogen har løsninger på dette problem, opfatter jeg det faktisk ikke som mit ansvar.... ?
Pengesager : De der ikke har betalt for Hamburg bedes tage penge med til dette formål (300 kr) Denne tur bliver desværre lidt dyrere. Da vi er nødt til at tage en ekstra bil med, bliver prisen desværre 400 kr. Og det kan alene lade sig gøre fordi Hansi! og forbundet lægger biler til, og forbundet betaler Clyde, startgebyret samt et tilskud til transporten. Der ud over kommer de penge I skal bruge på aftensmad lørdag og søndag (i alt ca. 20-40 euro afhængig af velstand og ønsker) samt de 75-100 kr til den fælles mad (SR folket skal af med 150 kr. for Grethes komplette cuisine).
Disse ture er desværre ikke gratis! hvilket ingen vel har forventet, men er der nogen der har økonomiske problemer, beder jeg dem give mig besked.
Jeg glæder mig til at se jer spille som et hold!!!! Også selv om I har noget at bevise som individer. Danske hold taber alt for ofte til teknisk og fysisk dårligere hold. Tænk over hvorfor.
Hint: bevæg dig og spil for dit holds skyld, ikke for at spille din egen chance!?
AsgerS
11-06-2003, 09:25 AM
Efter turen til Essen er følgende 7 spillere udtaget til EM-holdet:
Jacob Juhl
Pixi Kaad
Jeppe Iversen
Mads Sömer
Hans Henrik Møller
Simon Bach
Christian Fenger
Økonomi:
Turen til Essen kommer til at koste hver enkelt deltager 400 kr. Jacob, Pixi, Frederik og Jeppe skal desuden af med 90 kr. for gourmet anretningen (incl indkøbet fra tanken).
AsgerS
12-06-2003, 01:37 PM
Jeg minder om at sommerens to samlinger med Clyde kommer til at foregå i weekenderne 12. og 13. juli samt 26. og 27. juli.
Giv mig besked om evt. problemer med dette, eller fortæl mig når I ved I kan komme!
Det gælder også de spillere der gerne vil samle erfaring, eller hjælpe, ved at spille kampe mod landsholdet.
Pixi Inzaghi
17-06-2003, 10:28 AM
begge er fine med mig
Simon Bach
18-06-2003, 09:55 AM
Jeg er vist også på...
AsgerS
25-06-2003, 08:51 PM
De beløb jeg ikke har fået kradset ind er pt:
400 kr. for turen til Essen fra Christian F, Simon og Mads.
300 kr. for Hamburg fra Andreas.
15 euro fra Pixi
Der kan indbetales på min konto i BG bank:
0264 4954814888
Cheers, Asger.
Hej allesammen
Som de fleste ved, får jeg fremstillet et polotrøje ligesom sidste år til ca. 150.-. Den bliver sandfarvet, med et mørkerødt logo på brystet, og med DKF's logo på ærmet. Begge dele broderet.
De fleste har på nuværende tidspunkt meldt tilbage med hvor mange de vil have og i hvilke størrelser.....
Der er desuden spurgt om muligheden for at få lavet Craft trøjer ligesom sidste år.... jeg er i gang med at undersøge, men ved ikke om det kan lade sig gøre endnu, og kender **** ikke prisen... men regner med at den vil lande på omkring 180-200.
DEADLINE er fredag d. 27/6 - kl. 15:00. Derefter bliver der bestilt, og det vil ikke være muligt at ændre i ordren.
HH
Så er der styr på Craft trøjerne....
Prisen ender på 175.- / stk.
115.- til forbundet for trøjen
56,25 til trykkeren
- resten er porto etc.
Der er nu bestilt trøjer hos forbundet, og der skulle ikke være nogle problemer med at nå at få dem lavet inden EM.
Desuden er polotrøjerne blevet bestilt, og vi ender med en sandfarvet trøje, uden lomme, med broderet DKF logo på venstre ærme og trykt EM logo på brystet i mørke rødt.
Desværre holdt den oprindelige pris ikke :-( den var nemlig uden moms.... og desuden er der en film till 200 + moms der lige skulle fordeles.... sorry. Prisen ender derfor på 200.- pr. polotrøje.
Til gengæld har han lovet at det bliver rigtig flot.... og garanteret at vi har det inden vi tager afsted.
Jeg sender en regning ud til jer inden længe på beløbet for det bestilte, og jeg forventer af jer, at den bliver betalt inden for et par dage.... ilat har vi en bestilling med en værdi på 6000.-, hvilket jeg ikke har lyst eller kan lægge ud for jer.
HH
Hej allesammen
Her er hvad i kommer til at skulle punge ud med:
Pixi - 575.-
Asger - 800.-
Clyde - 200.-
Simon - 750.-
Christian - 750.-
Jeppe - 375.-
Jacob - 925.-
Mit kontonummer i Danske Bank er:
3159 3159 805042
Fenger
09-07-2003, 10:29 AM
Begge træningssamlinger passer mig.
Christian
Jeg vil sætte meget stor pris på at i indbetalte penge før tøj meget hurtigt (dem der ikke allerede har gjort det), da jeg skal betale det lige om lidt.
Vi har nu i hvert fald fået en stak Craft trøjer..... så nu glæder jeg mig til at få en pakke fra det Jyske med nogle polotrøjer.
AsgerS
28-07-2003, 08:57 AM
Tak for generel velvilje og fin indsats i weekenden. Som fan af Simon mener jeg selvfølgelig at holdet har mistet en vigtig brik. Som sagt får han dog respekt for at melde ud i stedet for at risikere at skade holdet med manglende motivation på et senere tidspunkt.
Nok om det.
Generelt er det klart for mig at der skal arbejdes med fysikken op til afrejsen. Jeg er sikker på at Jacob nok skal tage det seriøst, og jeg håber Mads, Christian og HH motiverer hinanden. Jeppe og Pixi bedes gøre det samme overfor hinanden. Ikke noget med at dimse med smarte triks hele tiden.
Turen til London/ Irland bliver hård ad h til, men jeg tror der ligger rigtig mange gode oplevelser og venter på os!
Information om rejsen følger snarest.
Polohilsner, Asger.
Ps. En særlig tak til alle dem der kom og hjalp til. Det har åbenlyst en effekt!!!
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.