View Full Version : Mid-week competitie op gewestelijk niveau?
michielv
31-03-2003, 07:22 AM
Hoi allemaal,
Afgelopen weekend bedacht ik me dat het misschien leuk is om door de week een soort competitie-achtig iets op te zetten. Het idee is om in plaats van een training bij een andere club op bezoek te gaan en daar een paar wedstrijden tegen elkaar spelen.
Dit dan op gewestelijk niveau, zodat je niet allemachtig ver weg hoeft te rijden. Evt. zou dan op een dag in een weekend uit de regionale kampioenen nog een finale dag gespeeld kunnen worden.
De gedachte was meer als volgt: je traint (zeg, 1 keer
per 2 weken ofzo) tegen andere teams waardoor ook de clubs waar maar 1 team is regelmatig potjes kunnen spelen. Verder is een uurtje spannend kanopolo een goede publiekstrekker en leuk voor de andere clubleden om te zien. :thumbup:
Om toernooien ed. niet in de weg te zitten lijkt het me het beste om door de week 's avonds dit soort wedstrijdjes te houden. 2 of drie teams, een paar potjes en dan weer naar huis/nog wat naballen.
De komende paar weken (vanaf zondag as.) ben ik niet echt bereikbaar maar ik hoop toch regelmatig een internetcafe oid in te kunnen schieten om effe op het forum te kijken.
Laat maar horen/zien wat jullie er van vinden :rolleyes:
Groetjes,
Michiel
Unregistered
31-03-2003, 10:29 AM
eh.. lijkt me wel een leuk idee, maar ik ging meteen even verder denken:
als het gewestelijk is, moet het beginners team van ZP tegen odysseus en dan worden we gruwelijk ingemaakt, meer teams in onze buurt heb je niet echt, alhoewel, windhappers en Michiel de Ruyter natuurlijk en wat voor nivo dat is weet ik eerlijk gezegd echt niet.
Verder zit je met reistijd op doordeweekse avonden, dus als je dit doet kan het wellicht op een lage frequentie.
verder vind ik dat het niet altijd formeel competitie hoeft te zijn van club tot club, misschien is mixen juist wel heel leuk, soort mini toernooitje op een avond, dan heb je dat probleem van nivo verschil ook niet.
Enfin, perfect idee, en bij mij draaien de raderen in ieder geval al.
Ik hoor er graag meer over en we zijn vanuit ZP zeker bereid hier aan mee te doen.
Groeten,
Dennis van den Heuvel (BigD)
Zwetplassers
paul_s
31-03-2003, 10:36 AM
Zijn wij dan automatisch winnaar van ons gewest? Lijkt me wel cool. Elke uitdager kan natuurlijk langskomen. :)
Paul Snijders
GKV - Groningen
Unregistered
31-03-2003, 10:44 AM
Originally posted by paul_s
Zijn wij dan automatisch winnaar van ons gewest? Lijkt me wel cool. Elke uitdager kan natuurlijk langskomen. :)
Paul Snijders
GKV - Groningen
Wij willen wel op neutraal terrein tegen jullie spelen..
zo ergens halverwege de afsluitdijk, aan de kant van het ijsselmeer en met mooi weer, anders word ik misselijk van de golven.
Grtz,
Dennis
michielv
31-03-2003, 11:36 AM
Originally posted by Unregistered
eh.. lijkt me wel een leuk idee, maar ik ging meteen even verder denken:
als het gewestelijk is, moet het beginners team van ZP tegen odysseus en dan worden we gruwelijk ingemaakt, meer teams in onze buurt heb je niet echt, alhoewel, windhappers en Michiel de Ruyter natuurlijk en wat voor nivo dat is weet ik eerlijk gezegd echt niet.
Verder zit je met reistijd op doordeweekse avonden, dus als je dit doet kan het wellicht op een lage frequentie.
verder vind ik dat het niet altijd formeel competitie hoeft te zijn van club tot club, misschien is mixen juist wel heel leuk, soort mini toernooitje op een avond, dan heb je dat probleem van nivo verschil ook niet.
Enfin, perfect idee, en bij mij draaien de raderen in ieder geval al.
Ik hoor er graag meer over en we zijn vanuit ZP zeker bereid hier aan mee te doen.
Groeten,
Dennis van den Heuvel (BigD)
Zwetplassers
reistijden: klopt, daarom dacht ik ook aan gewesten/clubs uit de buurt. Dus zeg maar binnen een drie kwartier rijden. Ligt er ook aan hoeveel tijd je er zelf voor over hebt natuurlijk. Maar het is gekkenwerk om voor 2 wedstrijden naar Groningen te rijden vanaf Rotterdam..
Het was ook een beetje een wild plan, maar misschien is het iets om net als in Engeland wel eens gebeurt gewoon willekeurige nivo's tegen elkaar te laten spelen. Dan gebeuren er wel eens geinige dingen :D
Frequentie: yep, ik dacht ook aan 1 keer in de paar weken want je moet natuurlijk ook tijd overhouden om te trainen en soms heb je het in de weekenden ook nog wel eens druk :silly:
"Competitie": tsja, het beestje moet een naam hebben maar het mag ook gewoon een vriendelijk bezoekje zijn om samen te trainen natuurlijk :welcome:
Cheerio,
Michiel
Martijn
31-03-2003, 09:10 PM
Nou.. om de Groningers ook nog een beetje tegenstand te geven kunnen wij ons maar het best bij gewest noord voegen denk ik... we kunnen toch kiezen...
En als de Groningers dan naar het zuiden rijden en wij naar het noorden, en allebei een beetje door gassen.. dan moeten we elkaar net binnen drie kwartier kunnen tegenkomen denk ik...
Is er nog een mooi peddelmeertje langs de snelweg in de buurt van Meppel??
:confused:
michielv
01-04-2003, 07:50 AM
Misschien zouden Keistad, GKV en Hydronauten in 1 gewest (== meer de helft van het land, maar goed ;D ) samen kunnen gaan.
De Hydro's hadden vorig jaar in ieder geval wat jonge spelertjes dus dan zouden de jeugd teams van Keistad en GKV ook wat lekker kunnen ballen.
Stadskanaal schijn tegenwoordig ook weer een beetje te poloen, dus wie weet is spoeling binnenkort weer wat dikker in het noorden.
Voor "regio west" lijkt me het geen probleem. Er zijn voldoende teams in alle klasses om een aardige reeks te spelen. Misschien beter om op een avond tegen twee andere teams te spelen. Dan weegt dit beter op tegen de reistijden. Wat hebben we tegenwoordig allemaal in west nederland? ZP, Natsec2, Rijnland? en UKC in de tweede klasse. Moet toch wat van te maken zijn, niet?
Ook in zuid moet er wel wat te maken zijn met Venlo, Oisterwijk, Helmvaarders, Zeeland en Zeewitoe.
Cor
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.