PDA

View Full Version : Turneringsafvikling

HIM
24-03-2003, 02:06 PM
Denne thread er dedikeret ovenstående emne. Som arrangør er det rart at få noget feedback for de turneringer man laver. Hvad var godt, hvad var skidt.
Jeg arbejder på at samle alle erfaringer i en "Turneringsmanual", sammen med værktøjer i form af dokumneter, huskelister etc.
Når første version er klar, vil den naturligvis blive postet her.... indtil da, vil det være rart med feedback, så jeg kan få taget så meget som muligt med i første version.

mvh.

Hans-Henrik
Skovshoved

Anne-Mette
25-03-2003, 08:58 PM
Tak for sidst.
Her er lidt respons efter jeres stævne. Det var et fint stævne, hvor afviklingen kørte efter planen. Jeg har hæftet mig ved følgende positive ting:
- Gladsaxe Svømmehal er et rigtig godt sted. Gode faciliteter.
- Der blev lavet et flot program, selvom afmeldinger vanskeliggjorde arbejdet.
- Hurtig resultatformidling efter stævnet
- Alt det praktiske klappede
- Fint tilbud om bespisning og overnatning.
Der er også nogle ting, som man måske kan tage med i overvejelserne næste gang:
- kørselsvejledning i programmet
- mere speak/resultatformidling under stævnet
- markering af midte + straffeafstand på banetove
- brug af "time out-flag" ved dommerbordet vil lette kommunikationen med dommerne.

Og så til de deltagende klubber: Anførere/ holdledere har pligt til at formidle turnerings-reglementet ud til alle spillere, så alle er bekendte med det.

Fint, at der var gang i dommeruddannelse og at mange havde interesse i at deltage. Ros til dommerudvalget for det. :(

vh Anne-Mette

Anne-Mette
25-03-2003, 09:00 PM
jeg ved ikke lige, hvordan det lykkedes den sure blå mand at komme ind på det forkerte sted. Jeg må vist lige øve mig lidt mere i det her!
Anne-Mette

Christen Ravn
26-03-2003, 01:54 PM
Tak for en god weekend!

Jeg er helt enig med Anne-Mette :hump: (på nær blå-smølfen, selvfølgelig), men der er en ting, som jeg synes ofte mangler ved stævnerne: Et kampur!

Det gør en stor forskel, når man som spiller kan holde øje med spilletid, time-out, udvisningstid og sprinthastighed (beregnes ved at dividere tilbagelagt afstand med antallet af pico-sekunder).

Jeg glæder mig allerede til Store Bededagsstævnet, som også arrangeres af den stolte klub Skovshoved ... :lepr:

I dommerudvalget arbejder vi i øvrigt på at få lavet et undervisningstilbud til interesserede personer/klubhold, så de nye klubber/spillere kan få et bedre kendskab til reglerne og dommertegnene.
Desuden vil jeg opfrodre til at stævnearrangørerne i endnu højere grad forsøger at engagere de mest erfarne dommere til de mest intense kampe.

vh Christen Ravn