PDA

View Full Version : dommerudstyr

Lang
18-03-2003, 03:09 PM
Hej allesammen

jeg ville bare høre hvor I har købt jeres fine dommerudstyr. Fløjte, kort osv.

frederik

Anne-Mette
18-03-2003, 09:39 PM
Forbundet har en stak dommertrøjer. De vil forhåbentlig komme med til stævnet. Jeg skal lige tjekke, om de ligger i min kælder, eller om jeg har fået givet dem videre til dommerudvalget. Til sidste års stævner lånte dommerne dem - det kunne man jo gøre igen i år.
Fløjter fås i enhver sportsforretning for ca. 20 kr. De kulørte kort kan man fremstille af papir, som man plasticlaminerer. Ideelt vil det være at sætte den i en jo-jo til skiliftkort, så du kan gemme dem i lommen.
vh Anne-Mette

nix
18-03-2003, 09:40 PM
hmm ved ik om det er det rette sted, men der burde være gode chancer i sportsmaster eller ligende.... der kan du da hvertfald få fløje og rult/rødt kort, men det grønne ved jeg da ik hvad du skal gøre med... men det kan vel strikkes sammen med en gang pap og en go` gang tape!

HIM
19-03-2003, 01:02 PM
Jeg har fremstillet mine kort ved at laminere tyndt farvet pap. Lamineringen var en standard visitkort størrelse... dig den store... der findes den normale størrelse, og en der er lidt større. Den almindelige størrelse er lidt for lille. Ved lamineringen, skal man lige tænke over, at man skal lave huller ? til snoren el. andet medie til at holde sammen på dem. Sørg derfor for, at der er et område af lamineringen, hvor der ikke er noget papir bag, og lav så hullet her. Dette kan nemmest gøres ved at klippe et hjørne af sit papir inden lamineringen. Hvis ikke man gøre dette, vil der uundgåeligt trænge vand ind i kortene......

AsgerS
19-03-2003, 03:43 PM
Mht. spørgsmålet om huller til snor, vil jeg lige nævne at snoren primært har til formål at holde dommersættet samlet, når det ikke er i brug. Hvis kortene skal bruges helt efter bogen, skal de opbevares i forskellige lommer, uden at være vedhæftet fløjten. På den måde er spillere og publikum ikke i tvivl om hvilket kort der tildeles når man trækker det frem, som det kan være tilfældet når man vifter med hele samlingen :hump:

Det er meget sjældent man ser dommere opbevare kortene på dennne måde, men sådan var ICF's henstilling op til verdensmesterskaberne......