View Full Version : Om u21 lands laget
Fredrik_Köping
05-03-2003, 02:35 PM
U21 landslaget
Jag (vi) är lite intreserad av att veta vilka två andra spelare som kom med i u21. Det jag vet att vi 8 från köping kom med men vilka två andra personer är det.Vi skulle vilja veta lite om hur träningen sköts av dom. För vår tränare kommer ju även att bli landslags tränare vad jag vet. Om någon är intresserad så är det följande från köping som är med.
1 Kalle Persson
2 Anders Tottmar
3 Michael Norgren
4 Daniel Selin
5 Kim Lood
6 Claes Åkervall
7 Fredrik Lood
8 Fredrik Korsbäck :viking:
Vi vil även veta hur mycket det kommer att kosta.
Hälsningar Fredrik Korsbäck KKK
Tommy
06-03-2003, 07:44 PM
Hej det är jag Tommy Mörtberg och Ville Björk som är dom 2 andra..
Vi spelar båda i KGP 1 Denna säsong.
Vi tränar polo 3 ggr i veckan i ca. 1,5 timme per gång.
Vi spelar för det mesta men om vi är lite folk så blir det skott pass och konditions övningar.
Jag själv tränar även kanotslalom 3 timmar till i veckan + 1 styrke pass och ska börja åka skidor 2ggr i veckan.
Är det något mer ni undrar så är det bara at fråga..
Om ni undrar placeringar så är Ville bra som målvakt och jag kan spela varsomhelst utom i mål...
Tommy
06-03-2003, 07:52 PM
Om kostnader tror jag att nån pratade om 5,6 tusen per person....
Jag tror iaf att kostnaderna komemr ligga runt där eller mer...
Fredrik_Köping
07-03-2003, 01:03 PM
Angående träningar. :barbell:
Om det blir nått av att åka till Irland så kan det vara bra om vi spelar ihop oss. Vi har väldigt bra polo möjligheter på sommaren.
Vi håller till i mälaren där vi har vårt klubbhus och vi kan spela polo så länge vi orkar. Vi har racing också om det är intresserar.
Ni två är välkommna ner i sommar till oss och ha tränings läger.
Boende kan ske i klubbhuset om man vill bo gratis. Annars finns det lite hotell och vandrarhem i staden. Det kan kanske passa bra att ni kommer ner när vi anordnar SM i polo på vår idrotts stadion. Jag vet inte hur ni gör men vi kommer ialla fall försöka fixa fram sponsorer till irlands resan. Vi tränar 3 och ibland fyra gånger i veckan, Ett på Gym, Ett torr pas med boll och kondition och sen ett pass i kanoterna, ibland åker vi till västerås och spelar match på söndags kvällar om det passar.
Jag vet inte riktigt vad ni har för kanoter och vad vi kommer att använda för kanoter i irland. Men vi har 12 pyranhor(6 gula & & blåa).Det kan vara bra om vi försöker ta reda på vad vi kan använda för kanoter, för det blir hiskeligt dyrt om vi måste köpa nya kanoter.
Vi Hörs
Fredrik Korsbäck KKK
Tommy
07-03-2003, 03:58 PM
Jovisst det skulle vara väldigt bra att spela ihop oss..
Och säkert nödvändigt också eftersom flera u21 lag är bättre än senior lagen..
Om ni har tänkt söka sponsorer kom ihåg att svenska kanotförbundet måste godkänna sponsringen....
Och man måste diskutera med alla svenska lag om sponsring.
Och om man ahr privata sponsorer får man ej ha dekaler på kanoterna om inte alla i laget har det....
Dom är Noga på dom stora tävlingarna att alla kanoter ser nästan exakt likadana ut...Har hört historier på EM:et att dom ägnade åtskilliga timmar åt att tejpa sina kanoter för att dom skulel se likadna ut....
Apropå kanoter så har våran klubb några kevlar kanoter som vi säkert får andvända på tävlingarna....
Det går säkert även att låna kanoter från luleå.
Hejsan,
Kul att ni är engagerade.
Jag tycker att du skall läsa rapporten från VM förra året. Den finns under polo på http://www.kanot.com/. Där har vi samlat erfarenheter och förbättringsförslag.
Mer om själva EM finns att läsa på http://www.canoepolo.ie/europeans2003/index.htm
Det kommer säkert att finnas en person som är kontaktperson med organisationen och samordnar bokningar m.m. Kanotpoloansvarig återkommer säkert med mer information så småningom.
Snart kommer säkert också formell information om vilka som är uttagna i respektive lag och ledare m.m.
Efter vad jag förstått av budgeten för året så kommer det antagligen att bli som förra året att alla får skaffa sitt eget material. Flytvästar och hjälmar finns hos förbundet.
Jag väntar med spänning på mer information om laguttagningarna m.m.
Hälsningar Eva Lindmark (f.d Johansson)
Fredrik_Köping
13-03-2003, 02:31 PM
Jag kom på att vi arrangerar sm i slutet av augusti och då har ju
Em redan vart och det är dumt att träna efter. Vi får väll höras framåt sommaren om hur vi ska göra.
Fredrik_Köping
13-04-2003, 05:03 PM
:waah: :waah: :waah: :waah: :waah: :waah:
Tyvärr kan ingen av oss 8 i köping åka till irland p.g.a dålig ekonomi. Så det blir väll tyvärr inget U21 landslag som åker från sverige i år. Men det kommer fler år........
Med sorgliga hälsningar
Fredrik, Köping
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.