PDA

View Full Version : pagaj

Lang
15-01-2003, 06:49 PM
hej gutter

efter et mislykket forsøg på at skille min gamle pagaj ad overvejer jeg at købe en ny. har fundet en mega kinetic (christen) og ville bare høre om I ved noget om den i forhold til andre pagajer.

lang :guns:

Pixi Inzaghi
16-01-2003, 11:12 AM
Hej Lang..

Kinetic er som sådan okay og er nok den pagaj der er mest brugt verdenen over.. Den har et relativt lille blad som gør at den er meget hurtig at trække gennem vandet hvilket endvidere højner ens frekvens ved spurt..
Jeg har selv i tre år padlet kinetic og ligeså min lillebror..
Der er en tendens til at danske spillere går i hinandens fodspor hvilket er helt forståeligt, inklusive mig selv..
Dette kan jo selvfølgelig være et udtryk for at kinetic er den bedste pagaj..

Jeg har lagt kinetic til side til fordel for en pagaj med større blad..Min kritik ved kinetic går på at dens blad ikke er stort nok og ikke fanger nok vand hvilket gør at jeg ikke føler jeg er stærk nok i forsvaret.. Jeg spiller nu med en Flow af Dave Brown.. Det er samme princip som kinetic men med et klart større blad..En anden pagaj jeg har er,Søsterpagajen til Flow er G-spot som laves af Hendrik Bretzke (tysk Landsholdsspiller, samt alan vessey, England) De to, samt Neil Parker,Englang og Angelo, Italien spiller med en sådan..Ovenstående 4 er blandt verdens 10-15bedste.. Jeg har ikke helt bestemt mig for hvilken en jeg vil spille med i fremtiden men det bliver ikke en kinetic..
Det jeg vil sige er bare at du skal spille med det du synes er bedst.. Jeg siger én ting, nogle andre vil mene noget andet..

pixi

Lang
16-01-2003, 05:21 PM
hej pixi

tak for ordene. Jeg tænkte på at jeg jo nok ikke er lige så stor og stærk som dig. Skal jeg så ikke have et mindre blad? hvor stor er G-spot og ved du om der er et billede et eller andet sted på nettet? er der andre pagajer man bør overveje? kender du rvx accelerator? der er ikke så stor forskel på de forskellige kinetics vel? mega, double dutch og braca ligner hinanden??

frederik :guns:

jacob11
16-01-2003, 10:24 PM
Hej Lang,

Der er faktisk forskel på bladstørrelsen blandt udvanget af kinetic-blade, men den absolut fedeste pagaj jeg har set er Lennarts nye Doubbel Dutch :worship: den sparker røv!!!!
den er urimerig let! (man fatter det ikke) den kan ikke ødelægges (jeg har forsøgt, og det plejer at gå meget for mig at ødelægge alt, men den vil bare ikke dø..........jeg vil ha' en). NÅ MEN...........

Bladene er en del større end bracsa!
Og designet svarer til til den Doubble D. pagaj, mange af de danske spillere købte til VM, den vejer bare det halve, jeg er ret bitter over mit køb......... min er også fed, bare lidt tung :waah
:barbell: men jeg er jo så stærk at det ikke gør noget?, eller også er grunden til jeg ikke allerede har en at jeg ikke har råd :confused: .......den bedste udgave som Lennart forhandler koster omkring 1800-2000 afhængig af skaft og blade :thumbup: det er ret billigt.

KØB DEN :D !!

Hilsen
Jacob

Ps: jeg er overbevist om at Pixi modtager sexuelle ydelser af Dave Brown :bang: , for at ligge et godt ord ind for hans komplet uduelige produkter!!! :)
:p
Pps: jeg forstår godt at du vil have et større blad end brasca, men pas på :bfire:
et større blad betyder ikke nødvendigvis at du bliver hurtigere, det kan lige så godt betyde at du får små-skader hist og pist!
f.eks kunne jeg ikke forestille mig at en G-spot ville være en god ide til dig da du ikke er så gammel...........det ville heller ikke være godt for mine pindearme!!!

RVX :thumbdown , jeg prøvede noget der minder om en RVX for 1/2 år siden......ikke sjovt.............jeg skal aldrig ha' noget med så store blade!!!

UPS :eek: klokken er mange jeg må hellere sove nu!
jeg kan bare ikke falde isøvn efter træning, så jeg måtte lige komme med en lille komentar!!!
håber du kan bruge det til noget.........underholdning måske!
:mad: jeg håber ikke du syntes at mine synspunkter er latterlige........ særligt ikke det med Pixi og Dave det er sku meget seriøst............der må være noget om det :D

AsgerS
16-01-2003, 11:12 PM
Jeg har også kig på Lennies pind, selv om jeg mener Blade-breaker-Mads har mulighed for at skyde igennem den. Den er utrolig let og går rigtig godt i vandet!
( Trods Silkeborg/Frederiksberg-skivningen på ca o grader... :) )
Den bedste hollænder var gået over til at træne med kinetic blade om vinteren, da hans RVX gav skader i underarmene.....Og han er stærk :barbell:
Jeg synes dog at Brascas kinetic er en anelse bette når man prøver at fylde målet med den. De har til gengæld vist sig at være meget stærke. Kun en er brækket i spil..?

Nu tager jeg på ski :cool:
K.H. Asger.

Lang
17-01-2003, 09:16 AM
jo jeg kan sagtens bruge dine kommentarer. Jeg ved jo ikke så meget om alt det der ... endnu.

Jeg har også "researchet" lidt her på siden og chattede med hollænder i går (tænk at møde nogen på chatten ... det var stort). DD kinetic er klart den pagaj der får bedst ord med på vejen rundt omkring. Jeg tror heller ikke jeg skal have for store blade. Jeg prøvede en streamlyte kinetic som var meget bedre end bracas (synes jeg). Den virkede også som om dens blad var lidt større.

Forhandler Lennart DD kinetics omkring 1800-2000? Det lyder rimeligt billigt ja. Det er så den superlette du snakkede om? Så står valget vist mellem mega kinetic og DD kinetic. :headbang:

Pixi Inzaghi
17-01-2003, 12:13 PM
Mht til Megas Kinetic..
Hvis det drejer sig om de pagajer vi fik med ved køb af både, så vil jeg ikke anbefale dem.. Skafterne er alt for bøjelige og de virker i det hele taget som noget skrammel..

Jeg tror det er godt at du ikke køber en "stor " pagaj.. Jeg kan helt klart bedst li dem, men ja de er hårde ved armene hvilket på sigt kan gøre at jeg bliver nød til at gå tilbage til kinetic..Mht til styrke mener jeg dog at du sagtens ville kunne klare det..( Niell Parker som er denmindste fra England ror med en G-spot)
Køb den af Lennarts..Det lyder for mig som den bedste løsning..

Og Jacob.. Bare fordi vi tog dig i at drikke dus i mundvand med Michael Konrad nede til VM behøver du jo ikke gå og sprede falske rygter.....
Michael er en fin fyr og jeg synes i passer godt sammen..

Pixi

Lang
17-01-2003, 12:29 PM
jeg hælder også mest til DD kinetic så det bliver nok løsningen. Jeg ser nu lige Christens mega først.

tak for hjælpen :cheers:

jeg prøver at kontakte lennart.

Pixi Inzaghi
18-01-2003, 01:19 PM
Forhandler Lennart da DD??
Troede egentlig kun at han forhandlede streamlyte..

Pixi

Lang
18-01-2003, 02:11 PM
hej pixi

ja det gør han. Men han handler jo gennem kayaksplus ikke? Og de handler både med streamlyte, braca og DD. Det ender i hvert fald med sådan én. Jeg skal bare finde ud af med hvilket skaft. Jeg kom i øvrigt til at tænke på hvor meget jeres pagajer er skivet. Min gamle var 90 men det var også til målet. Er 60 rimeligt normalt eller hvordan er det? og hvad med længden nogen gode råd?

jacob11
18-01-2003, 10:39 PM
hej Lang,
Lennart handler direkte gennem mr. DD, derfor kan han sælge de pagajer så billigt!! :D
Det ville være tåbeligt at importere pagajer fra Australien, som allerede var eksporteret fra nobolandet(Tyskland) ik'? :silly:

Jacob

Lang
19-01-2003, 07:12 PM
hej jacob

ja, jeg er godt klar over at man ikke sender pagajer frem og tilbage for sjov men han kan stadig godt handle gennem kayalsplus ik!? Jeg tænkte mere på selve forbindelsen.

lang :scratch:

Pixi Inzaghi
20-01-2003, 11:54 AM
Hej Lange pede..

Min Pagaj som er en med store blade er 2 m.. Jeg er nok lidt stærkere end dig så jeg tror det vil passe med samme længde eftersom bladene er en lille smule mindre..Endvidere har du lange arme så det vil være helt optimalt.. Frederik, jeg synes ikke du skal gøre den længere end det.. Som vi har snakket om så synes jeg du padler med for lav frekvens.. Du er ligesom Jeppe.. Hvis ikke det var fordi han havde en kort pagaj ville det være det samme problem der ville gøre sig gældende for ham.. Jeg har korte dværgearme så det er ikke noget problem for mig og endvidere er jeg anderledes fysiologisk bygget end dig..( en lille prop, men shh)
Men når alt kommer til alt er det det kommer an på hvad der føles bedst for dig..

mht til skivning er det meget forsk hvad folk hælder til..Jeg ror med 35 grader, men langt de fleste ligger på 75, så det må være det der er bedst...

Pixi