Welcome, Guest
Username Password: Remember me
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: DT2012

DT2012 22 Aug 2011 16:27 #1

Kære alle polo spillere i Danmark.
Vi er i turneringsgruppen begyndt at snakke om at planlægge DT2012. Vi
vil rigtig gerne have jeres input på følgende problem stillinger:

Strukturen.
DT bliver tit afholdt de samme steder, og af de samme klubber. Hvordan
kan vi komme denne problem stilling til livs. Vi vil gerne arbejde på
at gøre kajakpolo mere tilgængeligt, både for tilskuerne og
arrangørerne. Specielt med forkus iforhold til udbredelsen af
kajakpolo.

Dommerne.
Vi vil alle sammen gerne have bedre dommere. Hvad kan vi gøre for at
hæve kvaliteten, både på kort og lang sigt?

Organiseringen.
Kommunikation og program bliver lavet af en lille gruppe mennesker.
Det er en meget sårbar struktur og kræver meget af de mennesker.
Hvordan kan vi imødekomme denne problemstilling?

Vi regner med at tage en beslutning om hvad der skal ske i 2012 ultimo
september, på baggrund af jeres input.

vh.
Turneringsgruppen.

Re: DT2012 22 Aug 2011 22:02 #2

Hej Morten
Jeg mener at man kunne opnå bedre organisering af turneringen ved at have én designeret leder af hver turneringsrunde i hver enkelt division. Han styrer ændringer til kampprogrmmet med hård hånd, og rykker holdene for at stille med dommere til deres kampe.

Mht. bedre dommere er dette også relevant. En bedre styring af kampene ville give mulighed for at planlægge hvornår man som dommer kan blive evalueret, hvilket er en ret vigtig del af læringsprocessen. Man får ikke ret meget ud af de kampe som man ikke bliver vurderet på.

Mvh Post

Re: DT2012 23 Aug 2011 05:40 #3

• jonas88
  • Gold Boarder
Strukturen.
Kunne man ikke opfordre en klub til at arrangere en af runderne. For klubbernes vedkommende tror jeg det virker for uoverskueligt at afholde en runde af Danmarksturneringen. Fx bygge to baner, hvad kræver det af udstyr, mandskab, tid, osv..
Fiske fordelene i at afholde en runde af Danmarksturneringen ud til klubberne.

Dommerne.
På lang sigt bør dommere genevalueres i løbet af sæsonen og en niveau 2 uddannelse skal etableres. Jeg spiller kun om lørdagen og evaluere næsten hver eneste søndag ved DT. Jeg har enkelte gange fået lidt hjælp af enkelte personer, men for at dommerkandidaterne kan få flere input og anderledes input end jeg plejer at give dem, kræver det også et større mandskab!!! Så meld jer!
PT er der en masse i dommeruddannelsen, som slet ingen dommererfaring har. Det gør det bare sværere at få dem igennem dommeruddannelsen og folk skal følges mere på sidelinjen end nogensinde før.
Her kommer nogle ting jeg har overvejet i forehold til dommeruddannelsen 2012:
- Etablering af dommeruddannelse niveau 2.
- Lave et system hvor dommere genevalueres.
- Åbne teoriuddannelsen op for folk der bare vil lære noget om regler og ikke vil tage dommeruddannelsen med det samme.
- Lave et budy-system til uerfarende dommerkandidater.
- Skabe noget dialog omkring regler og deres fortolkning.

Organiseringen.
Her er det bare til at sige at folk må begynde at engagere sig. Desto flere der tager en byrde desto mindre opgaver skal hver tage på sig! Meld jer til de forskellige grupper og sig at I er klar til at tage en af deres opgaver.

Noget andet.
Tænk over at I er med til at repræsentere kajakpolo. Desto mere seriøst det ser ud, desto bedre er det. Fx at holdet har samme farver på hjelm, vest og kajak og sørg for at dommerne har en sort overdel på.

Re: DT2012 25 Aug 2011 12:21 #4

• A-Rohde
  • Fresh Boarder
Struktur:

Jeg synes det er forkert at man vælger at sløjfe de dårligste 2 div. hold fra dt4 og dt5. Det er de nye hold, som ligger dernede og de vil rigtig gerne ud og have nogle erfaringer, og bare spille polo (som f.eks. Hvidovre).

Jeg synes man burde lave et afslutningsstævne for 2. division også. Hvis der, som i år, ikke er plads til dem i programmet til DT4 og DT5, fordi man ikke her er delt op i Øst og Vest, så synes jeg man skulle lave et seperat stævne, kun for dem som passende kunne spilles på 1 bane, og afholdes af de klubber som ikke har mulighed for at afholde de større DT stævner, hvor der kræves 2 baner.

Vi har valgt i Holte at afholde et stævne for de 2.divisions hold som blev snydt uden om DT strukturen i år, og mange af klubberne har allerede vist interesse for det.

Re: DT2012 30 Aug 2011 09:12 #5

• StineFM
  • Fresh Boarder
Hej polofolk

Jeg har nogle tanker om dameligaen, som jeg gerne vil spytte ud i det åbne rum. Der er problemer med den store niveauforskel, som findes i dame/junior-ligaen lige nu, og det er hverken sjovt for de stærkeste eller de svageste hold. Der er ikke mange, der får noget ud af de kampe, der ender 14-0.

Jeg synes, at det er rigtigt godt, at juniorrækken og dameligaen blev slået sammen i år igen, da det for hold som K-Polo og Odense lige giver et par kampe mere med højt niveau mod de stærkeste juniorhold. Men desværre giver det jo også en del af de omtalte 14-0-kampe, hvor de mindste juniorer føler sig trynet, og vi som damespillere ikke rigtigt får noget ud af kampen.

Jeg har snakket med flere om muligheden for at niveauopdele dame/juniorrækken. Vi skal således fortsat spille med juniorerne, men får på en måde niveauopdelt række, så de stærkeste juniorhold spiller med de stærkeste damehold, og de svageste spiller med hinanden. Opdelingen kan jo bare blive foretaget efter resultatet til det foregående DT året før. På denne måde bliver "puljerne" selvfølgelig mindre, men jeg spiller hellere flere meningsfulde kampe mod de samme hold end tager til en hel dag med polokampe, der ender 14-0.

Jeg håber jo ikke, at jeg træder nogle over tæerne, for dette er jo bestemt ikke for hænge de svagere hold ud. Det er egentlig for at sørge for, at alle får mest muligt ud af deres polodage. Og som det er nu, er der hele lørdage, som jeg rent polomæssigt ikke har fået det store ud af. Men så er det selvfølgelig heldigt, at det altid bare er møg-hyggeligt.

Det var mit indspark. Fedt med lidt debat om det hele.

Polohep Stine

Re: DT2012 30 Aug 2011 15:30 #6

• Jacob
  • Gold Boarder
Der er mange gode foreslag fra folk.

Det her er klogt sagt.
Noget andet.
Tænk over at I er med til at repræsentere kajakpolo. Desto mere seriøst det ser ud, desto bedre er det. Fx at holdet har samme farver på hjelm, vest og kajak og sørg for at dommerne har en sort overdel på.

selv om jeg hverken er junior eller dame, kan jeg sagtens følge stine's problematik, og syntes hendes foreslag lyder godt.

Angående dommer og alles ønsker om at forbedre dem, kunne man måske igen holde de dommer møder hvor representanter fra alle hold diskutere regler. men man skulle lave en kamp fri pause midt på dagen så alle hold "lettere" kunne være med til det.

angående strukturen, kunne man måske med flere baner slippe for at sende de "dårligst" placeret 2 div hold ikke skal spille til de 2 sidste DT stævner.
det kunne også være fedt hvis man kunne lokke flere aktive spillere til at se finalerne, måske bytte rundt på 1div og liga dagen, eller samle dem på en dag så spillere fra flere divisioner alligevel var til stede.
Stege Ro Klub #9
Last Edit: 30 Aug 2011 15:31 by Jacob.
  • Page:
  • 1
  • 2
Time to create page: 1.19 seconds