Welcome, Guest
Username Password: Remember me

Hvad vil vi med dommere i Danmarksturningen?
(1 viewing) (1) Guest

TOPIC: Hvad vil vi med dommere i Danmarksturningen?

RE:Hvad vil vi med dommere i Danmarksturningen? 17 Jan 2011 10:58 #25

Bertram wrote:
Jeg tog diskussionen til klubben og det viste sig at vi har haft flere på dommerkuser, men at de aldrig er blevet færdigudlært, da de er tabt i systemmet efter den teoretiske del!!!
Hvis dette er den almene metode er det ingen overraskelse at vi mangler dommere. Dem som melder sig må simpelthen ikke tabes halvvejs, dette må være frustrerende for alle parter i processen....

Er der mangel på instruktører for dommerkurser eller hvor er det vi glipper?

Vi kigger på det, det kan jo være der er sket fejl.

Ja der er generel mangel på instruktører, og det er selvfølgelig ærgeligt hvis interesserede tabes undervejs.

Re: Hvad vil vi med dommere i Danmarksturningen? 05 Apr 2011 19:22 #26

• tkrag
  • Fresh Boarder
Et lidt forsinket indspark fra sidelinien. Som en af de dommere der fra tid til anden er blevet beskyldt for at være partisk og dømme dårligt (ikke nødvendigvis i samme kamp) vil jeg bare støtte op om det Asger sagde. Det sværeste ved at være dommer er at håndtere sure spillere, og man dømmer bestemt ikke bedre når man er under den slags press.

Og så vil jeg da også gerne bidrage med følgende visdoms-ord:

1. Den eneste (og jeg mener den eneste) måde at blive en bedre dommer på er ved at dømme kampe. Ikke ved at læse reglerne, se andre dømme eller blive evalueret, men simpelthen ved at dømme så mage kampe som muligt.
2. Hver gang jeg som dommer, i kampens hede, bliver beskyldt for at dømme dårligt eller partisk (måske især det sidste) får jeg mindre lyst til at dømme igen, og begynder at lede efter undskyldninger. Dermed dømmer jeg færre og færre kampe for hver ny sæson.

Prøv at lægge 1 og 2 sammen og se hvad der kommer ud af det ;-)

Vi ses til kamp

/TT

Re: Hvad vil vi med dommere i Danmarksturningen? 19 Apr 2011 10:58 #27

Jeg har et forslag til hvordan vi kunne smile lidt mere til dommeren.

Uniform!

Uniform skaber autoritet.

Vi kunne så lave en uniform, der var glad - og hvor teksten "Husk, jeg er også bare et menneske" var printet på.

Re: Hvad vil vi med dommere i Danmarksturningen? 25 Apr 2011 18:31 #28

Morten Frederik Kallesoe wrote:
Jeg har et forslag til hvordan vi kunne smile lidt mere til dommeren.

Uniform!

Uniform skaber autoritet.

Vi kunne så lave en uniform, der var glad - og hvor teksten "Husk, jeg er også bare et menneske" var printet på.

Der arbejdes i forvejen på tiltag, der skal medføre autoritet omkring dommere.
Tak for indsparket anyways!

Mvh, Dommergruppen.
Time to create page: 0.71 seconds