Welcome, Guest
Username Password: Remember me

What boat would you suggest?
(1 viewing) (1) Guest
  • Page:
  • 1

TOPIC: What boat would you suggest?

What boat would you suggest? 05 Jun 2015 20:24 #1

I'm going to buy a boat soon. The budget is around 1000-1500 euros. Would it best to go for a tedisport dynamic (around 1400 for the best version) or something else? I'm 85-90kg body weight and live in the Netherlands.

Speed is most important for me, easy turning around and being able to dive under with the front are of course rather important, stability isn't too important for me. What would you suggest?
Last Edit: 05 Jun 2015 20:34 by Willem Landman.

Re: What boat would you suggest? 05 Aug 2015 16:48 #2

• michielv
  • Platinum Boarder
Hi Willem,
Are you still looking for a boat? As per next weekend I will have a brandnew Tedisport Dynamic Diamon size L (clear carbon hull, yellow deck) for sale. The boat has never been paddled and was a warranty replacement of my previous boat that came with a few defects.

Unfortunately I already bought myself another boat before this warranty issue was settled and am now stuck with a brandnew boat I have to sell.

Advantages: it is already made so you can inspect it before you buy. Ordering a boat always has risks. Where are you located? I might even bring the boat over if you're serious. Otherwise we could meet up at a tournament.

BTW: I am also Dutch, same weight and 1,94 tall. The Dynamic Diamond is a superb boat, I just have two boats to choose from so this one has got to go.

Cheers,
Michiel

Re: What boat would you suggest? 05 Aug 2015 17:21 #3

• michielv
  • Platinum Boarder
Hoi Willem,

Ik weet niet of je mijn vorige reactie gehad hebt, er ging wat mis met mijn computer. Daarom nog een keertje.

Ben je nog steeds op zoek naar een poloboot? Ik heb vanaf dit weekend een splinternieuwe Tedisport Dynamic Diamond L te koop. blanke Carbon onderkant, gele bovenkant. Dit is een nieuwe boot die ik onder garantie ga krijgen (dit weekend ophalen, ligt nu bij Bloem in Wormer) omdat mijn vorige boot een aantal vervelende mankementen vertoonde. Alleen duurde het me allemaal te lang en heb ik een paar weken geleden net toevallig een andere boot gekocht.

Daarom mag deze nieuwe boot (nog nooit in gevaren, laat staan in getraind of wedstrijden in gevaren) in de verkoop. Het is de carbon/epoxy versie van 1500 euro. Voor 1100 inclusief een vrijwel nieuw (5 keer gebruikt bij vorige competitie weekend in Amsterdam) spatzeil van 80 euro.

Zo te zien woon jij een stukje bij mij vandaan, ik woon nl. bij Rotterdam, maar als ex GKV-er ben ik gek genoeg om de boot dit weekend te brengen, dan rij ik meteen door vanuit Wormer.

Laat maar weten of je interesse hebt, mail maar michiel apekringeltje start2paddle.nl

Groeten, Michiel Verhoef (Natsec)
  • Page:
  • 1
Time to create page: 0.64 seconds